Auto trilt met airco aan

De 2e generatie vanaf 2006
91-JSG-7
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Auto trilt met airco aan

20 mei 2011, 20:10

Sinds kort heb ik last van een trilende auto als hij stationair draait. Na alles te hebben na gekeken ben ik er achter gekomen dat het alleen is als de airco aan staat.als de airco aan staat dan trilt de auto maar, als ik de airco uit zet dan is het trillen weg. Met de airco is verder niks aan de hand. (blaast gewoon koude lucht)

Heeft iemand dit wel eens gehad of een idee erover?

Groetjes
Jerry
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

20 mei 2011, 20:27

de Airco verbruikt stroom,omdat de auto stationair niet de accu "bijlaad" zal hij iets "harder"stationair lopen om de airco en andere apparatuur van stoomte voorzien.
dit kan een dergelijke trilling veroorzaken.
ik heb hetzelfde probleem als ik mijn ventilator op de hoogste stand laat draaien,als mijn motor stationair loopt :wink:
Marcel Always Open
Cabrio-King

20 mei 2011, 23:11

met airco aan gebruikt de computer van de mini een ander programma dan met de airco uit. Dus een lastige diagnose zo.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
YorkPower
Be Mini
Be Mini

Re: Auto trilt met airco aan

20 mei 2011, 23:12

91-JSG-7 schreef:Sinds kort heb ik last van een trilende auto als hij stationair draait. Na alles te hebben na gekeken ben ik er achter gekomen dat het alleen is als de airco aan staat.als de airco aan staat dan trilt de auto maar, als ik de airco uit zet dan is het trillen weg. Met de airco is verder niks aan de hand. (blaast gewoon koude lucht)

Heeft iemand dit wel eens gehad of een idee erover?

Groetjes
Jerry
Ik ben daarvoor net vandaag binnen geweest.. Stond ook te lezen in mijn probleem topic met de airco. Bij mij kwam het doordat de garagist een buisje was vergeten aan te sluiten bij een vorige reparatie aan de airco. Gewoon eens langs de dealer gaan, waarschijnlijk kan die het wel snel oplossen :)
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
YorkPower
Be Mini
Be Mini

20 mei 2011, 23:13

De motor draait normaal stationair enkel een op een lager toerental maar dat schokken is echt moeilijk uit te leggen.. Je snapt het alleen als je er in zit.. Ik ken het :) Maar het is dus zeker op te lossen!
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”