Vraagje over afwerkingskwaliteit

De 2e generatie vanaf 2006
Dolfke
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Vraagje over afwerkingskwaliteit

27 mei 2011, 22:41

Hey iedereen,

Een paar dagen geleden was ik van plan mijn auto eens goed onder handen te nemen. Tot ik het volgende zag aan de onderkant van de linker deur. :shock:
Afbeelding
De rechter deur is niet zo erg. Is dit normaal bij MINI?
(of ben ik de enigste zot die naar de onderkant van zijn deuren kijk :oops: )

Groetjes Dolfke.
YorkPower
Be Mini
Be Mini

27 mei 2011, 23:38

Wat is er mis mee?

:?
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 mei 2011, 23:41

Vroeg ik mij ook af.
Misschien het stickertje of rubberen dop?
Anders trek het er eens af en eens kijken wat het doet qua waterinloop en herrie op de snelweg?
Misschien ben je dan blij dat Mini de moeite heeft genomen die zaken daar te plaatsen.

Of je kan klagen over het feit dat die daar überhaupt zitten maar ik denk dat die er zitten omdat via die gaten de binnenkant van de deuren zijn voorzien van was t.b.v. roestbescherming (voorheen tectiel genoemd). Dus misschien dat die er bij een ander merk niet zitten maar je deur dan eerder wegroest.
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 mei 2011, 23:56

Ik zie een stuk deur zonder rode verf...
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Dolfke
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

28 mei 2011, 00:08

Sorry dat ik niet duidelijk uitgelegd heb wat er aan scheelde. Dacht dat het duidelijk genoeg was op de foto.
Het gaat over de primer die zichtbaar is.
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 mei 2011, 15:34

Het lijkt alsof een stukje "vergeten"zijn te spuiten. Is bij onze MINI's iig gewoon volledig gespoten. Ik zou er mee teruggaan.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 mei 2011, 16:44

Eehh je mist nog wat anders de suitstrip aand eonderkant..
waar al die gaat jes zitten hoort een stripte zitten. nr.5.

Afbeelding
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

30 mei 2011, 19:03

In REALOEM zit dat stripje er niet meer op (staat wel op het plaatje, maar niet meer in de beschrijving).
Volgens ETK is ie tot augustus 2007 gemonteerd, daarna wegbezuinigd... :(
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 mei 2011, 21:17

Robert. beetje rar dan dat ze wel op een clubman s uit 2008 zitten? :s rare jongens bij mini..
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Clubhouse
Garlic Chef

30 mei 2011, 22:22

Ragnar schreef:Robert. beetje rar dan dat ze wel op een clubman s uit 2008 zitten? :s rare jongens bij mini..
Bij mij zit die enkel op de passagiersdeur! :roll:
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 mei 2011, 22:29

Ragnar schreef:Robert. beetje rar dan dat ze wel op een clubman s uit 2008 zitten? :s rare jongens bij mini..
Mini heeft wel meer raadsels, ik ben er bijv. nog steeds niet uit wanneer er nu wel een verlichte aanstekerring gemonteerd is en wanneer niet.. een gloednieuwe countryman heeft 't niet, een one uit 2001 wel, mijn R53 uit 2002 weer niet, de R53 uit 2002 van een maat van me weer wel... dealer kan het ook niet plaatsen...

MINI, Keeps You Thinking! :lol:
Marcel Always Open
Cabrio-King

30 mei 2011, 22:57

Als ik zo'n deur had met een ongespoten onderkant, zou ik bij de dealer een spuitbus halen en hem zelf nog even bijspuiten.
Natuurlijk moet de spuitbus dan op kosten van de dealer worden geleverd.

Het is wel bijzonder dat er "vergeten is de onderkant te spuiten" want dit wordt door spuitrobots gedaan en robots "vergeten" niets die werken gewoon het programma af.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
YorkPower
Be Mini
Be Mini

30 mei 2011, 23:06

Marcel Always Open schreef:Als ik zo'n deur had met een ongespoten onderkant, zou ik bij de dealer een spuitbus halen en hem zelf nog even bijspuiten.

Het is wel bijzonder dat er "vergeten is de onderkant te spuiten" want dit wordt door spuitrobots gedaan en robots "vergeten" niets die werken gewoon het programma af.
Dat zou ik niet doen!

MINI geeft 2 jaar garantie op lakfouten en 12 jaar op roest maar dit is niet zomaar een fout! Dat zouden ze gratis moeten oplossen en begin er vooral niet eerst zelf aan te werken.

(ik dacht dat dat gewoon weerkaatsing was maar nu je het zegt.. er is daar wat verf te weinig ;))
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 jun 2011, 10:50

ik las laatst al ergens dat fabrikanten dit z doen om op lak te besparen :s
vooral onder de deuren en bij de deurscharnieren schijnen ze het zo zuinig mogelijk te spuiten
Afbeelding
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jun 2011, 11:01

YorkPower schreef:
Marcel Always Open schreef:Als ik zo'n deur had met een ongespoten onderkant, zou ik bij de dealer een spuitbus halen en hem zelf nog even bijspuiten.

Dat zou ik niet doen!

MINI geeft 2 jaar garantie op lakfouten en 12 jaar op roest maar dit is niet zomaar een fout! Dat zouden ze gratis moeten oplossen en begin er vooral niet eerst zelf aan te werken.

(ik dacht dat dat gewoon weerkaatsing was maar nu je het zegt.. er is daar wat verf te weinig ;))
2x :wink:
sammax schreef:ik las laatst al ergens dat fabrikanten dit z doen om op lak te besparen :s
vooral onder de deuren en bij de deurscharnieren schijnen ze het zo zuinig mogelijk te spuiten
:wat: Hopelijk is dit een broodje aap verhaal!

Eerlijk gezegd heb ik er nooit op gelet. Ga altijd wel blind met het lapje erover om het schoon te maken maar verder niet. Toch maar eens kijken.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”