Xenon lamp kapot of niet?

De 2e generatie vanaf 2006
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Xenon lamp kapot of niet?

29 mei 2011, 22:38

Twee weken terug zijn bij mij beide Xenon units onder garantie vervangen. Daarbij hebben ze mijn gele Xenonlampen overgezet in de nieuwe units.

Nu wil het geval dat mijn linkerlamp het af en toe niet doet. Ik heb mijn verlichting altijd aan staan, dus als ik de motor start gaan direct de lampen branden, alleen de linker dus niet altijd, zoals vanavond het geval was. Ik ging rijden zette het dimicht uit en een korte tijd daarna weer aan. Toen deed de linkerlamp het wel. Zou dit met de ontsteking van de lamp zelf te maken hebben of met de nieuwe unit die is geplaatst?

Ik heb al geprobeerd om de lampjes te vervangen (de witte weer terug te zetten), alleen worden de lampen in de nieuwe units op een andere manier vastgeklemd (de klemmetjes zijn verdwenen) en heb ik zodoende geen idee hoe ik ze nu los moet krijgen :evil: !

Alvast bedankt voor de eventuele tips!

Gr. Jan
speedy
NMC Legend
NMC Legend

29 mei 2011, 23:15

denk niet dat het de lamp is ..
hij word gewoon niet opgestart.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 mei 2011, 10:18

Kan net zo goed de lamp zijn als de starter. Om e.e.a. uit te sluiten is de enige mogelijkheid lampjes wisselen, maar ja, dan moet je wel weten hoe je ze los krijgt :roll:
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 mei 2011, 15:19

frankie schreef:Kan net zo goed de lamp zijn als de starter. Om e.e.a. uit te sluiten is de enige mogelijkheid lampjes wisselen, maar ja, dan moet je wel weten hoe je ze los krijgt :roll:
Ik ga het vanavond weer proberen :wink: !
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 mei 2011, 19:28

Ben er inmiddels achter hoe ik de lamp moet losmaken :yeah !! Het is veel makkelijker geworden:

- massakabel losmaken (je weet maar nooit :wink: )
- je draait de lamp ongeveer een 1/8 slag (in ieder geval minder dan een kwart) tegen de klok in,
- lamp met stekker voorzichtig uit de houder halen
- stekker losmaken

Deze procedure uitgevoerd en linker lamp rechts gedaan en wat bleek, de lamp is al stuk :evil: :evil: !

Nu maar nieuw bestellen van een goed merk!
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 mei 2011, 23:15

Mooi dat het gelukt is!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”