Eergisteren moest ik uit nood een keer euro 95 tanken omdat ik het niet redde naar een BP station. De S kan volgens mij ook gewoon 95 hebben.
Sinds vandaag houd de motor regelmatig gigantisch in en komen er bij het inhouden ook hele dikke vette klappen uit de uitlaat. Het klinkt niet fris, het voelt niet fris en het rijdt voor geen meter. Als ik weer een stukje gereden heb dan verdwijnt het inhouden.
Oplossing is natuurlijk tank snel leegrijden en 98 erin gooien. Dan ploft hij ook weleens en houdt een beetje in zo nu en dan maar dat is wel te overzien.
Normaal? Tankt iedereen 98? Auto gaat binnenkort naar de dealer voor een paar dingetjes dan ga ik dit toch ook bij ze neerleggen want het voelt niet echt lekker.
Inhouden Cooper S Clubman
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
zit er geen tuning op??
want dan kan ik het wel verklaren
zonder tuning moet de auto makkelijk op 95 kunnen lopen!
wat het zou kunnen zijn is dat de auto moeite heeft met de omschakeling tussen de benzines. de software detecteerd namelijk wat je hebt getankt en past de software daar minimaal op aan. daarom rijdt je auto ook op benzine uit Nepal :-)
wat je zou kunnen doen..
stil staan met de motor warm.. dan een paar keer goed in de toeren draaien.. als die dan raar doet ff langs de dealert.. doet die t gwoon goed, gwoon doorrijden en hopen dat die sneller 'leert' de nieuwe brandstof te gebruiken..
Bij de dealer langs kan altijd, uitlezen moet niet iets kosten :-)
want dan kan ik het wel verklaren
zonder tuning moet de auto makkelijk op 95 kunnen lopen!
wat het zou kunnen zijn is dat de auto moeite heeft met de omschakeling tussen de benzines. de software detecteerd namelijk wat je hebt getankt en past de software daar minimaal op aan. daarom rijdt je auto ook op benzine uit Nepal :-)
wat je zou kunnen doen..
stil staan met de motor warm.. dan een paar keer goed in de toeren draaien.. als die dan raar doet ff langs de dealert.. doet die t gwoon goed, gwoon doorrijden en hopen dat die sneller 'leert' de nieuwe brandstof te gebruiken..
Bij de dealer langs kan altijd, uitlezen moet niet iets kosten :-)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
- Adriaan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Inhouden Cooper S Clubman
Vervelend, maarre ik wil je wel helpen hoor, mocht je hiervoor geen tijd hebbenthavipah schreef:Oplossing is natuurlijk tank snel leegrijden .

- thavipah
- Mod virus alert!
Bericht
De auto is niet getuned. De auto gaat volgende week vrijdag 2 weekjes slapen bij de dealer als we op vakantie zijn. Dan gaan ze een aantal andere dingen oplossen. Ik ga vragen of ze iedere ochtend een rondje willen rijden om dat blaffen, inhouden en onrustig lopen kunnen verhelpen..
Re: Inhouden Cooper S Clubman
Whaahahahaha.. Helaas geen tijd momenteel. Alleen maar keihard werkenAdriaan schreef:Vervelend, maarre ik wil je wel helpen hoor, mocht je hiervoor geen tijd hebbenthavipah schreef:Oplossing is natuurlijk tank snel leegrijden .

De auto is niet getuned. De auto gaat volgende week vrijdag 2 weekjes slapen bij de dealer als we op vakantie zijn. Dan gaan ze een aantal andere dingen oplossen. Ik ga vragen of ze iedere ochtend een rondje willen rijden om dat blaffen, inhouden en onrustig lopen kunnen verhelpen..
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors