Remlicht blijft branden

De 2e generatie vanaf 2006
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Noord-Holland Noord
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 aug 2010, 21:28

Remlicht blijft branden

16 nov 2011, 17:57

Sinds een paar dagen heb ik geconstateerd dat mijn remlicht af en toe blijft branden zonder dat ik het pendaal in trap. Erg irritant voor de mensen die achter mij rijden. De remedie is een keer extra trappen en dan gaan ze weer uit. De remmen komen wel los, dus denk ik dat het in de schakelaar zit. Iemand enig idee waar die zit. Mijn eerste idee is bij het pendaal onder het dashboard, kan je daar een beetje makkelijk bij komen?

Raar probleem weer, suggesties zijn welkom.

Gr Rick
Afbeelding
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

16 nov 2011, 18:59

Klopt

9 kansen op 10 is het de sensor.
REMLICHTSCHAKELAAR 1 61316967601

Zit aan het pedaal
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Noord-Holland Noord
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 aug 2010, 21:28

16 nov 2011, 20:58

Kijk daar heb ik wat aan, bedankt.

Ook een plaatje gevonden, moet redelijk bereikbaar zijn. Eerst zelf maar even rommelen, kijken of ik de schakelaar kan demonteren, misschien loopt hij wat stroef door vuil of zo.

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... 05&lang=nl

Gr Rick
Afbeelding
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Noord-Holland Noord
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 aug 2010, 21:28

20 nov 2011, 14:28

Ik denk het probleem opgelost te hebben.

Het is niet dat de schakelaar die defect is maar de afstelling er van. De schakelaar heeft een vertanding voor de precisie afstelling.

Door het rempendaal in te drukken met de hand (kleine worsteling onder het dashboard) kan de schakelaar ook ingedrukt worden, je hoort een licht gekraak over de tandjes. Door het rempendaal weer rustig los te laten wordt de schakelaar in de juiste positie gedrukt ook weer licht gekraak. Bij mij stond het voelgedeelte van de schakelaar van het rempendaal af dus leek het of het rempendaal ingedrukt was en bleef het licht branden.

Doe er uw voordeel mee.

Gr Rick
Afbeelding
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Noord-Holland Noord
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 aug 2010, 21:28

23 feb 2012, 21:44

Mmmm, het opnieuw afstellen heeft maar een tijdje geholpen. Het remlicht gaat nu soms branden zonder dat ik het pendaal aanraak. Toch maar een nieuwe schakelaar bestellen.

Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik begin toch steeds meer te twijfelen aan de kwaliteit van de R56. Met de R53 jaren gereden geen enkel probleem. Nu, problemen met airco, bijgeluiden koppeling/versnellingsbak, kettingspanner lekkage, waterpomp, schakelaartjes etc.

Gr Rick
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”