Ik ben helemaal nieuw op het forum en heb me aangemeld vanwege een prangende vraag omtrent een
R56 Cooper S 2013 die ik op het oog heb. Linkje toegevoegd onderaan deze post

Normaal gesproken zou ik even langs gaan om te kijken, maar gezien de afstand wordt dit een beetje lastig.
Vandaar mijn vraag of het de moeite waard is om ruim 400 km (enkele reis) te rijden.
Dit specifieke model lijkt mij Full Option in combinatie met een wel zeer aantrekkelijke kilometerstand en prijs! Persoon (volgens mij Turkse afkomst) die deze wagen aanbiedt lijkt mij echter een soort dozenschuiver (handelaar), dus de vraag is tot in hoeverre dit betrouwbaar is? Volgens het onderhoudsboekje zou er omstreeks 11.000 km een onderhoudsbeurt hebben plaatsgevonden, echter niet bij een officiële MINI garage. (vind ik persoonlijk vreemd als je zoveel geld neertelt voor een full option cooper s). Laatste onderhoudsbeurt (olieverversing) heeft de verkoper zelf uitgevoerd.
Wat zou jullie advies zijn? 1.) De moeite nemen om er heen te gaan, een proefrit maken en eventueel kopen als alles in orde blijkt te zijn. Of 2.) op basis van bovenstaand deze wagen aan mij voorbij laten gaan? Oh mocht ik voor optie 1 gaan, zijn er dan nog aandachtspunten waar ik extra op moet letten?
Ik verneem graag jullie advies!
Groeten,
Floris (hopelijk toekomstig MINI fanaat)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1