Onze mini cooper uit 2008 houd wat in en stottert soms, afhankelijk van de toeren.
Bougies en injectoren vernieuwd en ook de inlaat gereinigd
Heb nu een nieuwe brandstofpomp besteld en ook een brandstoffilter
De brandstofpomp zit links onder de achterbank en ga ik nu vervangen, echter rechts zou toch onder het schroefdeksel het brandstoffilter moeten zitten vlgs diverse filmpjes maar daar zie je de tank maar geen filter, iemand enig idee mbt de plaats van een brandstoffilter want onder de auto of in de motorruimte zie ik ook geen filterhuis.
Of zijn er bouwjaren van de new mini die het filter alleen in de brandstofpompunit hebben want vls mij zit daar ook een soort niet vervangbaar filter in
Kreeg nog de suggestie speciaal addetief in de brandstof te doen om eventueel koolafzettingen weg te branden? Deze koolafzettingen zouden tgv veel korte afstanden ontstaan en het stotteren en inhouden veroorzaken?
Wie heeft er suggesties en met name op dit moment tbv de filterpositie
Veel dank alvast
Hans
Stotteren en inhouden
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Stotteren en inhouden
Hans,
ik denk dat het voor de lezers wat makkelijker maakt als je aangeeft of het een ONE, COOPER, of COOPER S/JCW betreft.
De turbo uitvoeringen hebben een Hogedruk brandstof pomp en al vaker gelezen dat deze ook storing kan veroorzaken en dat het dan stotteren/inhouden tot gevolg kan hebben.
Gr. Milco
ik denk dat het voor de lezers wat makkelijker maakt als je aangeeft of het een ONE, COOPER, of COOPER S/JCW betreft.
De turbo uitvoeringen hebben een Hogedruk brandstof pomp en al vaker gelezen dat deze ook storing kan veroorzaken en dat het dan stotteren/inhouden tot gevolg kan hebben.
Gr. Milco
- Hansromeo
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Stotteren en inhouden
Het is een Cooper zoals ik schreef dus geen one , geen s etc, vlgs mij met lichte turbo?
2008 , hoge drukbrandstofpomp
Maar is er een brandstoffilter en zo ja waar zit dat ding
2008 , hoge drukbrandstofpomp
Maar is er een brandstoffilter en zo ja waar zit dat ding

- Boris_Brznjef
- Enthousiast
- Hansromeo
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Stotteren en inhouden
Ja bij een s maar niet bij onze cooper, links zit de pomp en rechts ook zo’n afschroefbaar deksel maar daar zit de tank direct onder en geen filter dus is er een filter bij de cooper van 2008 r56 en waar zit ie dan is mijn vraag?
Dank voor het meedenken, het afgebeelde filter heb ik ook besteld maar dan?
Dank voor het meedenken, het afgebeelde filter heb ik ook besteld maar dan?
Laatst gewijzigd door Hansromeo op 28 mar 2023, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Boris_Brznjef
- Enthousiast
Bericht
Stotteren en inhouden
Ik zie het, hetzelfde als bij een R60 in de pomp schijnbaar
Ondanks dat deze website zegt dat het er wel is.
https://www.minimania.com/part/G2NME610 ... n2-R55-r59
Ik mag trouwens wel eens leren lezen
want je gaf zelf de conclusie al. Hij zit vermoedelijk in de pomp en dat klopt 
Ondanks dat deze website zegt dat het er wel is.
https://www.minimania.com/part/G2NME610 ... n2-R55-r59
Ik mag trouwens wel eens leren lezen


- Hansromeo
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Stotteren en inhouden
Ja Boris, kei bedankt, inderdaad zelfde als bij onze mini dus geen los filter, zit klein filtertje in de pomp….
Toch apart, maar ik moet het er mee doen, het gekke is als ik op kenteken en bouwjaar etc bestel wijst iedere levererancier naar dat nieuwe inzetfilter!
Nogmaals dank, ik hou op met zoeken en ga de pomp compleet vervangen dan heb ik in ieder geval een nieuw filter.
Schijnt dat de van Peugeot afkomstige blokjes nogal eens olie gebruiken en daardoor koolafzettingen optreden.
Hoop die er met een supplement in de brandstof en een flinke rit uit te stoken?
Anders wordt het sleutelen en de kleppen etc reinigen
Toch apart, maar ik moet het er mee doen, het gekke is als ik op kenteken en bouwjaar etc bestel wijst iedere levererancier naar dat nieuwe inzetfilter!
Nogmaals dank, ik hou op met zoeken en ga de pomp compleet vervangen dan heb ik in ieder geval een nieuw filter.
Schijnt dat de van Peugeot afkomstige blokjes nogal eens olie gebruiken en daardoor koolafzettingen optreden.
Hoop die er met een supplement in de brandstof en een flinke rit uit te stoken?
Anders wordt het sleutelen en de kleppen etc reinigen
- Boris_Brznjef
- Enthousiast
Bericht
Re: Stotteren en inhouden
Deze types hebben inderdaad last van koolafzetting. Meest handige is meteen de kleppen schoon te maken ipv goedjes en proberen warm stoken. Heeft minder nut dacht ik door de directe inspuiting van de brandstof.
- Hansromeo
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Stotteren en inhouden
Dank je Boris weet nu wat ons te doen staat!
Overigens grappig dat bij de rubriek hieronder de r60 clubman iemand met hetzelfde brandstoffilter vraagstuk zit
Toch onduidelijk bij de diverse onderdelensite’s
Overigens grappig dat bij de rubriek hieronder de r60 clubman iemand met hetzelfde brandstoffilter vraagstuk zit
Toch onduidelijk bij de diverse onderdelensite’s
- Hansromeo
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Stotteren en inhouden
Complete brandstofunit vervangen en de oude opengezaagd, filter was pikzwart en keihard!
Xenum in&Out petrol in de tank gedaan en volgetankt met 98 e5
Daarna 100 km snelweg met flinke toeren gereden wisselend tussen de 3000 en 5500 tm
Mini rijd weer toppie, mooi schoongebrand en nieuwe brandstofunit incl filter
Xenum in&Out petrol in de tank gedaan en volgetankt met 98 e5
Daarna 100 km snelweg met flinke toeren gereden wisselend tussen de 3000 en 5500 tm
Mini rijd weer toppie, mooi schoongebrand en nieuwe brandstofunit incl filter
Laatst gewijzigd door Hansromeo op 31 mar 2023, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: Stotteren en inhouden
Dat was dus echt wel tijd om te vervangen. Je bent lekker bezig zo.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors