Hallo medeminigebruikers,
Ik heb last van een zeer hinderlijk/hard fluitend geluid als ik 150 km/h of harder rij.
Het is net of dit bij voorruit (aan de bovenkant) vandaan komt. Vanavond trad het op bij 175km/h.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Zelf kan ik niets bijzonders vinden bij de dakrand.
Of heeft Mini een alarm ingebouwd die je waarschuwt wanneer echt te hard rijdt.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Harry
Resonantie/fluitend geluid vanaf 150 km/h
- HK
- Volledig MINI minded!
- Colmena
- Mod virus alert!
Bericht
Re: Resonantie/fluitend geluid vanaf 150 km/h
Ik ken dit probleem niet! Ik mag in Nederland nooit harder rijden dan 120 km/h of zat je in Duitslandharmar schreef:Hallo medeminigebruikers,
Ik heb last van een zeer hinderlijk/hard fluitend geluid als ik 150 km/h of harder rij.
Het is net of dit bij voorruit (aan de bovenkant) vandaan komt. Vanavond trad het op bij 175km/h.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Zelf kan ik niets bijzonders vinden bij de dakrand.
Of heeft Mini een alarm ingebouwd die je waarschuwt wanneer echt te hard rijdt.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Harry

- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
Heb ik ook last van. Dit komt van de voorruit (midden boven). Staat nu bij de dealer voor reperatie.harmar schreef:In Nederland mag je best wel harder dan 120, maar dan moet je zorgen dat je niet gefilmd of geflitst wordt.
Het was rustig op de A6.
Dus, ik vond dat het mocht. Vandaar.
En de Mini heeft z'n plezier ook nodig.
Laatst gewijzigd door Maaij op 25 jul 2007, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Colmena
- Mod virus alert!
Bericht
Ssstttttttt, niet door vertellen maar toen ik vanmorgen met 180 km/h over de A4 ging (moest ff sporten met BMW 1- serie) had ik er geen last vanharmar schreef:In Nederland mag je best wel harder dan 120, maar dan moet je zorgen dat je niet gefilmd of geflitst wordt.
Het was rustig op de A6.
Dus, ik vond dat het mocht. Vandaar.
En de Mini heeft z'n plezier ook nodig.

- Michellourens
- Nieuw Lid
Bericht
Heeft die van mij ook last van. Maar alleen als het hard waait en met wind tegen
dan hoor ik af en toe een fluitje. Morgen mag die van mij toch naar de garage. Pakken ze dat maar meteen even mee.

- Happy Mini
- Leerling Mini lid
Bericht
Dus wij zijn niet de enige met dit probleem, bij ons komt het probeem zo af en toe voor boven de 120 km. Volgende week donderdag moet de Mini toch naar de garage en laten we ze meteen even kijken.
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hardstikke bedankt voor jullie reacties.
Ik dacht toen ik de fluittoon hoorde: Heb ik weer! Zoiets raars
heeft nog niemand bij de hand gehad.
Blijk ik "gelukkig" niet de enigste te zijn.
Ik zal morgen de garage verblijden met een telefoontje.
Kijken wanneer ze het probleem kunnen verhelpen.
Toch tof zo'n site, waar je elkaar helpt e.d.
Groeten,
Harry
Ik dacht toen ik de fluittoon hoorde: Heb ik weer! Zoiets raars

Blijk ik "gelukkig" niet de enigste te zijn.
Ik zal morgen de garage verblijden met een telefoontje.
Kijken wanneer ze het probleem kunnen verhelpen.
Toch tof zo'n site, waar je elkaar helpt e.d.
Groeten,
Harry
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Goh, ik dacht dat alleen de >>> vorige generatie Mini's <<< daar last van had.
Blijkbaar ook de R56.

Blijkbaar ook de R56.

- Franky2006
- 4 op een rij!
- Contacteer:
Bericht
na het vervangen van de voorruit heb ik er ook last va. Dealer gaat het oplossen.Strip en sierstrip zitten scheef en daarom die pieeeeeeeeeeeeeeeep...
** The sky is the limit **
- Robbee
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Ik had er nog niet eerder last van, maar vanmorgen ineens had ik het ook ( rond de 160 ). Was inderdaad met fikse tegenwind.
Ben benieuwd wat het precies is, temeer omdat ik er inmiddels 10.000 Km op heb staan en het nog niet eerder heb gehad. Er is ook niets aan de auto veranderd.
Grtz,
Rob
Ben benieuwd wat het precies is, temeer omdat ik er inmiddels 10.000 Km op heb staan en het nog niet eerder heb gehad. Er is ook niets aan de auto veranderd.
Grtz,
Rob
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
't Is een raar fenomeen; soms heb je er last van, soms niet.
Is afhankelijk van de wind; tegenwind draagt tot dit probleem bij, wind mee vermindert het.
Toen we vorig weekend terug reden vanuit Monschau, heb ik 191 km/h op de GPS gezet.
En geen centje pijn.
Maar op hetzelfde traject heb ik ook wel eens bij 160 die herrie gehad waarmee het echt niet fijn tuffen is.

Is afhankelijk van de wind; tegenwind draagt tot dit probleem bij, wind mee vermindert het.
Toen we vorig weekend terug reden vanuit Monschau, heb ik 191 km/h op de GPS gezet.
En geen centje pijn.
Maar op hetzelfde traject heb ik ook wel eens bij 160 die herrie gehad waarmee het echt niet fijn tuffen is.

- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vanochtend de dealer gebeld, en het probleem uitgelegd.
Ze hadden het daar nog nooit meegemaakt. (Antwoord had ik al verwacht)
Ik ben dus benieuwd, wat de oorzaak is.
Als een nieuwe voorruit de oplossing is, zou dat niet verkeerd zijn. Dan ben ik er vlot vanaf.
7 Augustus mag de Mini naar de autodokter.
Hou me a.u.b. op de hoogte of de reparatie geholpen heeft.
Dan kan ik richting de dealer aangeven wat de oplossing is.
Ze hadden het daar nog nooit meegemaakt. (Antwoord had ik al verwacht)
Ik ben dus benieuwd, wat de oorzaak is.
Als een nieuwe voorruit de oplossing is, zou dat niet verkeerd zijn. Dan ben ik er vlot vanaf.
7 Augustus mag de Mini naar de autodokter.
Hou me a.u.b. op de hoogte of de reparatie geholpen heeft.
Dan kan ik richting de dealer aangeven wat de oplossing is.
- J3BLI
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik heb precies hetzelfde probleem...
In spanje begon het fluitje voornamelijk bij snelheden vanaf 170 kmph.
Ik ben toen gestopt en hebben alles nog een keer nagekeken, of er misschien niet ergens een sierstrip loszit...maar heb helaas niks kunnen vinden.
In spanje begon het fluitje voornamelijk bij snelheden vanaf 170 kmph.
Ik ben toen gestopt en hebben alles nog een keer nagekeken, of er misschien niet ergens een sierstrip loszit...maar heb helaas niks kunnen vinden.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors