Nieuwe Mini Cooper S hapert - 2 update

De 2e generatie vanaf 2006
Mini4me
One wheel wonder
One wheel wonder

Nieuwe Mini Cooper S hapert - 2 update

26 sep 2007, 20:11

Vanmiddag bij een dealer geweest (dichtsbijzijnde) en die hebben er naar gekeken. Ze hadden inderdaad een kapotte bobine gevonden en vervangen. Weer gaan rijden (testen) bleek toch de hapering er nog steeds in te zitten. Weer terug en een monteur is met me gaan rijden en kon inderdaad bevestigen dat dit niet goed was. Mini weer de werkplaats ingereden en uiteindelijk hebben ze ook een kapotte bougie gevonden (afgebroken). Heel raar voor een splinternieuwe auto, maar ik ben blij dat we niet afgewacht hebben en meteen actie hebben ondernomen.

Moet zeggen dat ik super ben geholpen bij de Dealer in Amstelveen! Echt geweldig.

Het plezier is dus nu na vanmiddag echt begonnen, we zijn rondje gaan rijden. Even bij de start/landingsbaan bij Schiphol gestaan, jammer dat we ons fototoestel niet bij ons hadden. Zou superplaatje zijn geweest.

Volgende keer
:P

Bedankt voor jullie reacties!

(reden trouwens even door Vijfhuizen en daar ontdekte ik ook een Mini S, grijs met een Mini United sticker erop, vast iemand van hier :) )
Don't make up your mind, mind your make up.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 sep 2007, 23:55

Heb ook goede ervaringen met Van Poelgeest. Waarom hebben jullie de Mini daar niet gekocht?
Mini4me
One wheel wonder
One wheel wonder

27 sep 2007, 20:56

iets met korting enzo...gedoe :wink:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 sep 2007, 21:41

Tja service kost geld.

Ik ga tegenwoordig voor alles naar Van Poelgeest. Het voelt gewoon goed daar. In Amstelveen dan tenminste.

groet,
Peter
Mini4me
One wheel wonder
One wheel wonder

27 sep 2007, 22:23

Had jij je Mini daar aangeschaft ook ergens anders?

Ja dealer in Amstelveen krijgt van mij echt dikke pluim. Vriend van ons heeft daar zijn 3serie aangeschaft en was ook meer dan zeer te spreken.

Aardige mensen, super service gericht.

:)

Ben ook zeker niet ontevreden over de dealer waar ik hem heb aangeschaft. De dakvlag die er nog op moet is gescheurd bij de eerste poging om hem erop te krijgen, en als de nieuwe vlag erop gaat komen ze de mini halen en krijg ik vervangend vervoer, dus ook helemaal goed. Dat de auto een beetje opstartproblemen had is niet echt leuk maar op zich kan een dealer daar heel weinig aan doen. Ik weet ook niet of het een gewoonte is om een testrondje te rijden met een auto om te kijken of hij goed is voor aflevering. Waarschijnlijk niet.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”