Foutmelding remvloeistof / DSC

De 2e generatie vanaf 2006
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

Foutmelding remvloeistof / DSC

05 jan 2008, 14:41

En jawel, het kon niet lang uitblijven. :( De volgende foutmelding heeft zich nu al meerdere malen voorgedaan en vandaag was het zelfs 5 keer i.p.v. 1.

Uiteraard staat de combinatie van de 3 verschillende logootjes die op het schermpje van de toerenteller weergegeven worden niet in het handleidingboekje. :roll:

- Hij begint met het akoestisch signaal waarna op het schermpje van de toerenteller het DSC-logo te zien is met daarachter een uitroepteken (!) in het geel. (zie afbeelding 1)
- Vervolgens komt het handremlogo in beeld in het geel. (zie afbeelding 2)
- Als laatste komt het handremlogo in beeld in het rood. (zie afbeelding 2)

Afbeelding.....................Afbeelding
Afbeelding 1..........Afbeelding 2

Na een periode variërend tussen de 15 en 75 seconden gaat het weer weg en is het net alsof er niks aan de hand is. Hij heeft het voor ik met het zonnedak terug ging al een paar keer eerder gehad, maar dat was om de 2-3 dagen. De foutmelding werd niet in de sleutel opgeslagen, want bij de dealer konden ze destijds niet zien wat het was. Ik begin me eraan te irriteren aangezien hij het nu meerdere malen per rit gaat doen en al helemaal omdat ik nergens kan zien wat het probleem is! :evil:

Ik hoef denk ik niet te vragen of er al eens eerder iemand last van heeft gehad, want dan hadden we dat denk ik wel te horen gekregen. :wink:
Laatst gewijzigd door CooperS-lightningblue op 20 jan 2009, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Harmelen
Berichten: 1955
Lid geworden op: 16 apr 2007, 12:42

05 jan 2008, 15:12

Vage shit,
respect dat je hem nog niet ingeruild hebt 8)
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

05 jan 2008, 18:43

Oei heb je er dan al zoveel last mee gehad met je blauwe Kaj? Omdat ze hieral spreken dat je hem nog niet ingeruild hebt...
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

05 jan 2008, 19:03

Klein drama is het wel ja. Sta net zoveel bij de dealer als dat ik ermee rij. Het word elke keer netjes opgelost, maar je moet er elke keer weer naartoe en dat begint langzaam aan best vervelend te worden. Niet alleen voor mijzelf, maar ook voor de dealer lijk mij.

Snel een afspraak maken.
Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

05 jan 2008, 19:24

Vervelend! Je wordt er niet vrolijk van als je telkens naar de dealer toe moet, ook al wordt het opgelost. Hopelijk kunnen ze het probleem snel vinden !
Sean
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Maastricht
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2008, 08:01

09 jan 2008, 08:07

Ik heb deze melding nu ook al een paar gehad, volgens het boekje zou de onderstel elektronica dan uitgevallen moeten zijn.

Ben nog niet langs geweest bij de dealer dus weet ook niet of deze melding is opgeslagen in de sleutel.

Binnenkort gaat hij toch naar de dealer voor en nieuw dak, kunnen ze daar ook eens ff naaar kijken.

Zal je wel op de hoogte houden van mijn probleem.
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Breda
Berichten: 2565
Lid geworden op: 05 okt 2006, 19:40

09 jan 2008, 08:55

@Kaj, het is echt balen met die MINI van je zeg. idd respect dat je hem nog niet voorgoed bij de dealer hebt geparkeerd en een andere meegenomen.


[quote="Sean"]Binnenkort gaat hij toch naar de dealer voor en nieuw dak, kunnen ze daar ook eens ff naaar kijken.
[quote]

Is deze MINI op dezelfde "maandag" gemaakt want blijkbaar ook meer problemen?
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

09 jan 2008, 12:52

Sean schreef:Ik heb deze melding nu ook al een paar gehad, volgens het boekje zou de onderstel elektronica dan uitgevallen moeten zijn.

Ben nog niet langs geweest bij de dealer dus weet ook niet of deze melding is opgeslagen in de sleutel.

Binnenkort gaat hij toch naar de dealer voor en nieuw dak, kunnen ze daar ook eens ff naaar kijken.

Zal je wel op de hoogte houden van mijn probleem.
Klinkt stom, maar ik ben toch blij dat ik niet de enige ben. Ik vind het raar. Ben nog niet langs de dealer geweest, want dan heb ik hem vast niet terug voor de rit van a.s. zondag. Maandag is hij de eerste. Ik zal vandaag wel even een afspraak maken. :wink:
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

09 jan 2008, 16:07

Zojuist een afspraak gemaakt voor morgenmiddag. Dan gaan ze hem weer uitlezen. Ben heel benieuwd. :roll:
Afbeelding
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Hillegom
Berichten: 787
Lid geworden op: 09 jul 2006, 18:01

10 jan 2008, 18:08

En, zijn ze er al achter wat het is???
Gebruikersavatar
turbootje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Berichten: 1526
Lid geworden op: 19 aug 2006, 15:31

10 jan 2008, 19:46

... en???
Je hebt hem toch wel terug voor zondag hè? :shock:
MINI..what else?! :))
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

11 jan 2008, 11:18

Ik ben gisteren naar de dealer geweest. Het peil van de remvloeistof was te laag. Daarbij komt dat ik daardoor waarschijnlijk een paar weken zonder perfect functionerende rechter-voorrem heb gereden... :shock:

Ik snap helemaal niks meer van die foutmeldingen. Als zoiets toch te laag staat dan hoort hij dat toch continue door te geven? Bij mij was het 1, soms 2 en met een maximaal van 6 keer per dag dat hij even een seconde of 15 doorgaf dat er iets aan de hand was, daarna was het als sneeuw voor de zon verdwenen en werkte alles weer... :? Dat is toch levensgevaarlijk?!

Er moet dan een logo in beeld komen van een remschijf, met klauw, in het KNALROOD, wat in dat geval, volgens het boekje, betekend; ER IS EEN PROBLEEM MET DE REMMEN, RIJ SUPERRUSTIG VERDER, DIRECT NAAR DE DEALER OF BEL DE MINI SERVICE EN LAAT JE MINI OPHALEN, ANDERS KUNNEN ER VERVELENDE DINGEN GEBEUREN. Dat is een waarschuwing!!
Niet 2 gele en een rood logo die 15 seconde aangeven dat er IETS aan de hand zou kunnen zijn en waarvan de combinatie NIET in het boekje staat. Dat is ontzettend verwarrend, zeker als het zo onregelmatig en kort in beeld komt. :?

Menig MINI-rijder, waaronder ik, houd wel van een beetje doorrijden. Als je dan bij bijvoorbeeld 160 of 180 ineens keihard in de touwen moet en hij geeft tegelijkertijd ineens die foutmelding... volgens mij wil je niet weten wat er dan had kunnen gebeuren.

Maar goed dat is allemaal niet gebeurd, het werkt nu in ieder geval weer zoals het moet. Word wel nieuwsgierig naar het volgende probleem... :roll:
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

11 jan 2008, 11:55

Fokkinghel, Kaj! Echt :shock: !

Noem me maar geobsedeerd; ik check iedere 2 weken alle door sapjes die ik zelf kan controleren en zal dat ook blijven doen;
Koelvloeistofniveau,
Remvloeistofniveau,
Oliepeil.

(Ja ook ruitensproei en benzine ja.)

:|
Gebruikersavatar
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: antwerpen
Berichten: 1460
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:16

11 jan 2008, 12:32

djeezes ... !!!

geluk dat er geen ongevallen van zijn gekomen ...

hopelijk was dit het laatste probleem dat je met je mini had Kaj

(ik ga vanaf nu 3x per dag bidden dat ik geen probleem mini krijg)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

11 jan 2008, 13:17

@Jenkins:
Volgens mij is dat alleen maar verstandig als ik het zo ervaar... Ik snap NIET dat mijn R53 daar allemaal geen gezeik mee had en deze (trouwens wel pas vanaf de 17.000 kilometer op de teller, tot die tijd niks aan het handje) wel...

@snans:
Het is allemaal niet zo erg, er is niks gebeurd gelukkig. Het word netjes gemaakt, bekeken en bijgevuld. Heb er geen eurocent voor hoeven betalen. Maar elke keer naar Breda... :? Dat kost best een hoop benzine en vooral heel veel tijd!
Inmiddels is het model alweer dik een jaar op de markt en zijn de meeste problemen wel verholpen af-fabriek, dus ik vermoed niet dat je er straks meer gejank mee hebt dan ik. :wink:
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”