Geur van verbrand plastic (?)

De 2e generatie vanaf 2006
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Geur van verbrand plastic (?)

18 mar 2008, 10:07

Heel verhaal, afgelopen vrijdag lekke band linksvoor gehad, wel terug naar huis gereden. Zaterdag ochtend velg eraf gehaald en met de band langs de dealer (we kwamen er toch langs op weg naar utrecht), hij had geen nieuwe band op voorraad. We kregen een leenvelg met band te leen, dus die mee naar huis genomen en gemonteerd. Die avond heb ik nog een korte afstand gereden, toen heb ik niets gemerkt. Volgende ochtend wilde ik met de auto weg, maar na 5 minuten kwam er een geur van verbrand plastic binnen. Ik dacht dat moet die band zijn, dat is het enige wat veranderd was aan de auto. De geur leek daar ook vandaan te komen als je buiten stond. Auto maar weggezet en met de andere auto op pad gegaan.

Vanochtend even de velg er weer afgehad, maar de band lijkt nergens aan te lopen, er is niets te zien. Morgen moet hij naar reparatie (panoramadak) en dan wordt ook de band vervangen. Ik moet nog wel een flinke afstand rijden, inclusief snelweg (gouda>woerden) en vertrouw het dus niet helemaal met die geur. Waar kan deze vandaan komen? De leenvelg is wel van een grotere diameter, namelijk een 17 inch s-spoke met 205/45 banden, de rest is allemaal 16 inch 195/55. Kan dit verschil die geur veroorzaken??
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mar 2008, 10:30

Denk toch dat er ergens iets aanloopt? Misschien alleen tijdens het sturen? of misschien wel rechtsachter? :s
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mar 2008, 11:11

Weet je zeker dat het geen verbrand rubber is? Wel heel vaag inderdaad.

Anders bel je de dealer even met de vraag wat verstandig is. Als zij zeggen "rij maar gewoon naar ons toe" zou ik dat gewoon doen. :wink:
Afbeelding
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 mar 2008, 11:39

Ja dat zou ook kunnen, kan het verschil in velgdiameter of bandomtrek bepaalde wrijving veroorzaken? Er loopt niets aan, was ook nergens aan te zien. Zou ook vaag zijn omdat het een originele velg met normale band is. Alleen de andere 3 zijn dus anders.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

18 mar 2008, 15:45

Kijk ook eens aan de binnenkant van de band, misschien loopt deze aan tegen de schokbreker?
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 mar 2008, 15:24

Oorzaak gevonden, bleek niets met de andere band te maken te hebben. Het was een plastic zak die tegen de uitlaat was gewaaid. Niet gezien, maar in iedergeval mooi dat het niets ernstigs was. Bedankt voor het meedenken!!
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 mar 2008, 18:42

Hahaha dat had ik ook deze week. Ik keek naar buiten naar onze MINI die voor de deur stond geparkeerd en dacht wat ligt er nou onder? Dacht eerst 1 van m'n katten maar die gaan liever onder een auto liggen waar ze wat makkelijker onder kunnen. Was dus een plastic zak, dus als ik dat niet had gezien had ik wellicht ook zo'n verbrande plastic geur gehad en op jouw topic gaan antwoorden..haha
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”