Merk ik vandaag na een korte rit op de snelweg (6km) dat wanneer ik afrij, en aan de lichten kom, het start-stop systeem niet in werking trad. Ik voel ook een lichte trilling in mijn koppelingspedaal en zet de muziek wat stiller. Mijn radiator was overdreven aan het draaien, wat een lawaai! Toen ik thuiskwam (paar minuten later) nog steeds, zelfs nadat ik de motor stilgelegd had bleef de radiator maar doordraaien (iets stiller weliswaar), tot uiteindelijk nog een paar minuten later deze ook stil viel.
Daarnet moet ik opnieuw dat korte stukje (naar het werk) en opnieuw dat overdreven geluid. Heb dan continu met de ramen opengereden en eens aan de stoplichten kreeg ik zelfs een vuile 'verbrande' geur binnen, niet echt overdreven erg, maar toch abnormaal genoeg.
Eens thuis bleef hij opnieuw enkele minuten doordraaien...
De ritten vandaag zijn ook normaal te noemen, nooit ver boven de 3000 toeren, max 130km/h, geen zotten acceleraties en slechts 11° buiten, dus veel reden om te warm te worden zie ik niet.
Luchttoevoeren zijn voor zover te zien niet geblokkeerd, heb ook reeds het oliepeil gecontroleerd en daarmee is niets mis.
Heel erg vreemd allemaal. Ik voelde me bijna Cooper S rijder aan de lichten met dat enorme lawaai...
Is dit bij nog leden voorgekomen? iemand de dealer hierover gesproken? tips? dingen die ik nog kan checken?
alvast bedankt voor de reacties!
Cooper D overdreven draaien van radiator
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Heb al eens goed rondgekeken, maar zie niet echt iets verkeerds. Ik vind de min-max markering op de koelvloeistoftank niet, maar hij ziet er halfvol uit (dat wit-plastic reservoir met roze vloeistof in).
Hoe herken ik een lek?
Mijn onderste sierrooster zit ietwat losjes aan de rechterkant, als ik daar wat op duw, dan zie ik wel een vettige, zwarte smurrie zitten tussen het chromen rooster en de witte bumper. Ik moet wel zeggen dat doet mij niet echt iets slechts vermoeden, het is niet overdreven vies, eerder normaal denkik dat er wat vettigheid met straatvuil samenplakt onderaan het motorruim...
Hoe herken ik een lek?
Mijn onderste sierrooster zit ietwat losjes aan de rechterkant, als ik daar wat op duw, dan zie ik wel een vettige, zwarte smurrie zitten tussen het chromen rooster en de witte bumper. Ik moet wel zeggen dat doet mij niet echt iets slechts vermoeden, het is niet overdreven vies, eerder normaal denkik dat er wat vettigheid met straatvuil samenplakt onderaan het motorruim...
- El Presidente
- Mod virus alert!
Bericht
...
Laatst gewijzigd door El Presidente op 07 mar 2015, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Animum debes mutare, non caelum
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Ja, niets mis met de verwarming.
Heb al heel wat gelezen op mini2.com
http://www.mini2.com/forum/2nd-gen-faul ... tures.html
en daar blijkt het een 'normaal' probleem te zijn, eigen aan de wagen...
Blijkt ook dat velen dezelfde geur waarnemen bij het 'hoovercraften', dit zit toch niet zo lekker denk ik...
Heb al heel wat gelezen op mini2.com
http://www.mini2.com/forum/2nd-gen-faul ... tures.html
en daar blijkt het een 'normaal' probleem te zijn, eigen aan de wagen...
Blijkt ook dat velen dezelfde geur waarnemen bij het 'hoovercraften', dit zit toch niet zo lekker denk ik...
- Alexanderr
- 4 op een rij!
Bericht
Als je het boekje van je wagen doorneemt, zul je merken dat daarin staat dat een tijdelijk verhoogd toerental perfect normaal is. Zoals reeds gezegd zijn het de allerkleine roetpartikels die verbrand worden, en dat veroorzaakt het lawaai.
Is dus helemaal niks om je zorgen over te maken.
Is dus helemaal niks om je zorgen over te maken.
03 MCS - 08 MCD
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors