Hallo
Ik zit met een probleempje , wanneer ik de sleutel in het contact steek of de motor start dan gaat telkens een geel lampje branden , aan de hendel waar ik de ruitenwissers mee bedien , als ik me niet vergis is dit toch om aan te duiden dat het niveau van de ruitenvloeistof niet meer voldoende is , echter is dit wel meer dan voldoende want ik heb hem onlangs pas laten bijvullen , ik heb dersffs ook nog wat water erbijgevoegd dat het echt wel meer dan genoeg is , maar nog blijft het lampje steeds flikkeren , iemand enig idee hoe ik dit kan wegkrijgen , of wat eventueel een andere ookzaak zou kunnen zijn ?
Alvast bedankt ,
Groetjes Claire
Lampje ruitenvloeistof blijft branden
- clairetje MCCabrio
- Nieuw Lid
- clairetje MCCabrio
- Nieuw Lid
Bericht
.
Gewoon aan de hendel op het einde ervan waar je de ruitenwissers mee bediend , een geel flikkerlichtje dat telkens flikkert wanneer ik de sleutel in het contact steek of de motor start , ik heb zelfs al bijgevuld tot ver boven het maximum maar nog blijft hij flikkerenkwiebje schreef:Hoe ziet het tekentje er precies uit. Want als je hem bijgevuld hebt zou het toch over moeten zijn.....
.
- clairetje MCCabrio
- Nieuw Lid
Bericht
neen , dat heb ik niet , mijn cabrio heeft geen xenons , ik weet echt niet wat het dan nog zou kunnen zijn.Robert schreef:Heb je Xenon-verlichting? Dan is misschien het andere vaatje leeg, voor de koplampsproeiers?
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
OK, dus maar 1 sproeiertankje, die tot de nok gevuld is (er gaat maar zo'n 2.5 liter in), en toch nog meldingen krijgen.
Slecht contact op de niveauschakelaar/los draadje/losse steker? Eén of ander prut in het tankje gehad die de schakelaar blokkeerd? Of de niveauschakelaar is gewoon kapot?
Die schakelaar zit in het tankje, dichtbij het motortje van de pomp.
En daar kun je alleen bij als je de wielkuip loshaald, of dat stuk plaatwerk eraf schroeft (maar wielkuip is denk ik het minste werk). Lang leve de MINI en het overschot aan sleutelruimte.... (not!)
Uitbesteden aan de garage/dealer is natuurlijk ook een optie.
Slecht contact op de niveauschakelaar/los draadje/losse steker? Eén of ander prut in het tankje gehad die de schakelaar blokkeerd? Of de niveauschakelaar is gewoon kapot?
Die schakelaar zit in het tankje, dichtbij het motortje van de pomp.
En daar kun je alleen bij als je de wielkuip loshaald, of dat stuk plaatwerk eraf schroeft (maar wielkuip is denk ik het minste werk). Lang leve de MINI en het overschot aan sleutelruimte.... (not!)

Uitbesteden aan de garage/dealer is natuurlijk ook een optie.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors