Te arm afgesteld?

De 2e generatie vanaf 2006
boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Te arm afgesteld?

17 jun 2008, 08:37

Mensen ik heb weer is een vaag probleem met mijn Mini.

Ik heb de afgelopen twee weken na een lange rit (langer dan 1,5 uur achter elkaar rijden) problemen. Iedere keer als ik na een lange tijd rijden op de snelweg de bebouwde kom in rij en de versnellingsbak in zijn neutraal zet slaat de motor af als het toerental beneden de 700 zakt :s

Dit is mij nu 2x opgevallen na een lange snelwegrit. Iedere keer als ik weer stil sta gebeurd het opnieuw. Ook als ik de koppelingspedaal gewoon ingedrukt hou en hem gewoon in zijn 1e versnelling zet. Onder de 700 toeren slaat hij gewoon af.

Ik heb dit niet na korte ritten (woon-werk verkeer) dan blijft hij gewoon keurig lopen op zo'n 650 toeren.

Iemand een idee, motorpeil heb ik gecontroleerd en hier is niks mis mee
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jun 2008, 11:39

Denk dat er ergens een vacuum slangetje los zit of iets dergelijks. Dan krijgt de auto valse lucht en loopt ie niet lekker stationair. Check dus ff alle slangen e.d.

Succes,

Gr,

PP
boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

17 jun 2008, 11:44

PPCS schreef:Denk dat er ergens een vacuum slangetje los zit of iets dergelijks. Dan krijgt de auto valse lucht en loopt ie niet lekker stationair. Check dus ff alle slangen e.d.

Succes,

Gr,

PP
Thanks ik zal het van het weekend ff kijken of ik een loszittende slang kan ontdekken. Blijf het vreemd vinden dat ik het alleen heb als er lange ritten gemaakt zijn. Je zou toch zeggen dat hij het dan toch ook moet hebben bij een korte rit, een los zittende slang blijft een los zittende slang toch? :?
Curvy
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

17 jun 2008, 13:30

Kan ook een defecte lambdasonde zijn. Dat is een sensor die de verhouding lucht/benzine in de motor regelt. Deze is bij mij ook in de eerste maand al vervangen. Mijn Mini vertoonde vergelijkbare symptomen.

Groet,
Curvy
boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

17 jun 2008, 13:47

Curvy schreef:Kan ook een defecte lambdasonde zijn. Dat is een sensor die de verhouding lucht/benzine in de motor regelt. Deze is bij mij ook in de eerste maand al vervangen. Mijn Mini vertoonde vergelijkbare symptomen.

Groet,
Curvy
Bedankt voor het meedenken, maar ik denk dat het dat niet is, omdat mijn auto namelijk 3 weekjes terug voor een grote beurt naar de dealer is geweest, ik neem aan dat ze dat dan wel uitgelezen hadden op de computer, tenzij hij natuurlijk net daarna stuk is gegaan :roll:

Anyway ik zal van het weekend nog ff naar die kabels kijken. Zaterdagavond sowiezo weer een lange rit naar de Duitse grens, dus ik ben benieuwd of ik het probleem dan ook weer heb :wink:

Zoja, dan gaan we de dealer maar weer is lastig vallen voor de zoveelste keer :cry:
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

17 jun 2008, 23:14

het kan ook de stappenmotor zijn die regelt je toerental met stationair als zowel langzaam rijdend!!
als het een vacuumslang is loopt hij ook onregelmatig op drie cilinders maar slaat hij niet heel snel af maar dan moet hij ook met rijden niet goed lopen op hogere snelheid! had het laatst met een s die had een slang van de klepdeksel naar de compressor lek leek wel een oude tractor!
maar even uitlaten lezen weten ze het zo als ze er tenminste wat van snappen bij de dealer want daar ontbreekt het nog wel eens aan
good luck
drapsag
Nieuw Lid
Nieuw Lid

25 jun 2008, 11:20

Ik heb het in het begin wel eens gehad dat ie afsloeg op een warme moter bij het stationair draaien voor het stoplicht. Tank was bijna leeg en het was winter... Na het tanken is dit nooit meer voorgekomen...
boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

03 jul 2008, 08:52

Vorige week weer twee lange ritten gehad; probleemloos 8)

Misschien had mijn Mini vorige maand gewoon even geen zin :mrgreen:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”