Rebuild your R90 OEM wheels

coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

26 jan 2010, 10:22

HyperMini schreef:TOP DIY!!!

Ik begin er namelijk volgende week ook mee :-) gelukkig zijn mijn wielen niet zo gehavend.

Even een vraagje: Bij het weer inelkaar zetten, heb je dan niet kans op lekkende velgen (vertelde mij een bandenboer).
Nee hoor.. het zijn 2delige wielen.. niet drie delig.. dit betekend dat als ik er nu een band op zou zetten.. ze gewoon vol zouden blijven.. enige wat je doet is je hart eruit halen...

Mocht je nou ooit een ander kleurtje willen zou je alleen het hart eruit kunnen halen en spuiten... zelfs je banden erop laten zitten :D

8)

Coen
HyperMini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 nov 2009, 14:45

26 jan 2010, 10:25

coendek schreef:
HyperMini schreef:TOP DIY!!!

Ik begin er namelijk volgende week ook mee :-) gelukkig zijn mijn wielen niet zo gehavend.

Even een vraagje: Bij het weer inelkaar zetten, heb je dan niet kans op lekkende velgen (vertelde mij een bandenboer).
Nee hoor.. het zijn 2delige wielen.. niet drie delig.. dit betekend dat als ik er nu een band op zou zetten.. ze gewoon vol zouden blijven.. enige wat je doet is je hart eruit halen...

Mocht je nou ooit een ander kleurtje willen zou je alleen het hart eruit kunnen halen en spuiten... zelfs je banden erop laten zitten :D

8)

Coen
Oja tuurlijk, klopt wat je zegt!

Maar bij het vastzetten ook weer locktite gebruiken op elk schroefje? En moeten ze superstrak vast of vast=vast?
Ik ga ze niet spuiten, alleen de rand polijsten maar hoe voorkom je dat het weer terugkomt dan?
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

26 jan 2010, 10:27

Uiteraard ook locktite gebruiken met vast zetten.. ik moet nog even zoeken op welk moment de boutjes KRUISLINGS vast gezet moeten worden...

gepolijstte randen schoonhouden.. veel poetsen en vet houden...
HyperMini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 nov 2009, 14:45

26 jan 2010, 10:29

coendek schreef:Uiteraard ook locktite gebruiken met vast zetten.. ik moet nog even zoeken op welk moment de boutjes KRUISLINGS vast gezet moeten worden...

gepolijstte randen schoonhouden.. veel poetsen en vet houden...
Toppie! Ik ga deze DIY zeker in de gaten houden!
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

26 jan 2010, 10:31

28lbs torque en dan kruislings aandraaien...
HyperMini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 nov 2009, 14:45

26 jan 2010, 10:35

coendek schreef:28lbs torque en dan kruislings aandraaien...
Gewoon boven in beginnen, dan onder en dan op dezelfde manier de cirkel volmaken dus?
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

26 jan 2010, 10:35

yup.. :D
HyperMini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 nov 2009, 14:45

26 jan 2010, 10:37

ÜBER formidabel :D
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

26 jan 2010, 10:41

Thanks 4 the karma! :lol: :D
HyperMini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 nov 2009, 14:45

26 jan 2010, 10:57

Originally Posted by PGT
both OZ and BBS recommend new hardware, as the initial installation stretches the bolts. the VW guys seem to reuse stuff all the time, so who knows for sure. Not me, just putting the info out there from my own calls to BBS


I agree with this...having worked on numerous multi-piece BBS refurbishing and communicated with BBS officials as well as the companies that make the hardware....they all recommend new hardware if you are taking the wheels apart.

You're also gonna want to find out the real torque specs rather than relying on the RS specs. The torque specs vary a great deal between wheels. The RS's torque higher than the RM's since the RM's are two piece like the r90's.
Ik kwam per toeval op dit forum waar ze aanbevelen om nieuwe boutjes te gebruiken.

Mierenn**kerij?
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

26 jan 2010, 11:02

dit geld voor de 3delige.. is een andere manier van vast zetten.. en die boutjes zijn OUD!!! maar zelfs voor mijn 3delige RSjes was het niet nodig nieuwe boutjes te gebruiken.. als je naar mijn boutjes kijkt.. ziet er prima uit..

eigenlijk nieuw :D

mierenneukerij dus :D
HyperMini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 nov 2009, 14:45

26 jan 2010, 11:05

Dan is er nergens meer om bang voor te zijn.
Heb er nu al zin in :lol:
Coen
Be Mini
Be Mini
Locatie: Overijssel
Berichten: 649
Lid geworden op: 04 jan 2007, 21:19

26 jan 2010, 11:39

Erg mooie DIY! Aangezien deze velgen hoog op het verlanglijstje staan ga ik 'm in de gaten houden. Ook +1 van mij!
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

26 jan 2010, 12:45

hahaha thanks..

vanavond ff schuurpapier ophalen..

Eerst 120
dan 220
dan 400
dan nat 600
en nog een keer nat met 1000

Dit alles is om de blanke laag van MINI eraf te halen... dan kun je vanaf hier kiezen.. polijsten.. of spuiten..

ik ga voor spuiten..


Dan hopen dat de randen goed genoeg zijn voor de spuiter :D

zal het schuur resultaat laten zien...
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

26 jan 2010, 13:42

Goed bezig, Coen! :icon_top:
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”