Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPod
- Coen
- Be Mini
Bericht
Hè, dat is jammer. Mijn S is van 7-2003 en daar kan het (gelukkig) wel bij. Misschien ook maar eens opzoek naar gaan naar een andere op Marktplaats?ndenotter schreef:Nou mijn S is van 02/2003 en tadaa, ook hier werkt 't gdvmme niet. Kabel aangesloten en de hele shebang maar AUX op de display?...no way hjose!
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
- Coen
- Be Mini
Bericht
Inderdaad, het is echt ideaal. Ik maak er veelvuldig gebruik vanlisalady schreef:Jeetje wat een goeie tip dit zeg!
Heb net een Pioneer besteld met navigatie dus ik laat het zo maar toch...Dat het dan werkt zeg met die standaard radio ( Mini Cooper bj na 2003) .

- mylittlefly
- Mod virus alert!
- Minilex
- 4 op een rij!
Bericht
Goede DIY, ik heb afgelopen weekend ook zo een touwtje er tussen gemaakt.
Werkt goed maar wel vind ik het geluid aan de zachte kant, moet het volume flink opendraaien.
Omdat ik gebruik heb gemaakt van een multicore kabel en bijpassende stekkertje heb ik alle andere pinnetjes ook aangesloten.
Nu gaat mijn carkit(parrot) direct via de Tel input van de radio naar binnen, geluid is dan net iets beter.
Het leuke bijeffect is dat mijn navigatie ook via de luidsprekers gaat, heb namelijk navigatie op mijn telefoon zitten.
Werkt goed maar wel vind ik het geluid aan de zachte kant, moet het volume flink opendraaien.
Omdat ik gebruik heb gemaakt van een multicore kabel en bijpassende stekkertje heb ik alle andere pinnetjes ook aangesloten.
Nu gaat mijn carkit(parrot) direct via de Tel input van de radio naar binnen, geluid is dan net iets beter.
Het leuke bijeffect is dat mijn navigatie ook via de luidsprekers gaat, heb namelijk navigatie op mijn telefoon zitten.
- Coen
- Be Mini
Bericht
Mooi dat het is gelukt! Wat bedoel je eigenlijk met 'een touwtje er tussen gemaakt?' en wat is precies een multicore kabel? Ik heb zelf namelijk een heel goedkoop kabeltje gebruikt en daar is de geluidskwaliteit ook naar. Dit had ik gedaan omdat ik het eerst wou testen. Toen ik het eenmaal voor elkaar had heb ik er nog geen tijd meer voor vrijgemaakt om een nieuwe te makenMinilex schreef:Goede DIY, ik heb afgelopen weekend ook zo een touwtje er tussen gemaakt.

- Minilex
- 4 op een rij!
Bericht
Sorry voor het taalgebruik
maar electromonteurs willen een een electrakabel nog wel eens een touwtje noemen.
een multicore is een kabel met meerdere aderen, en dan niet zo een als bij een verlengsnoer(3stuks) maar een stuk of 8/10/12/14 afhankelijk van het type.
Ik heb zelf hiervoor een 10 aderige kabel gebruikt.

een multicore is een kabel met meerdere aderen, en dan niet zo een als bij een verlengsnoer(3stuks) maar een stuk of 8/10/12/14 afhankelijk van het type.
Ik heb zelf hiervoor een 10 aderige kabel gebruikt.
- Minilex
- 4 op een rij!
Bericht
Het rechter connectortje heeft meer mogelijkheden, namelijk de aux functie zit er maar ook de telefoon ingang en telefoon mute en de navigatie ingang, helaas heb ik de laatste nog niet aan het werken gekregen.
Ik heb alle pinnetjes van de connector op de kabel aangesloten, nu hoef ik de radio niet meer uit te bouwen maar alleen even het kapje wat onder je raam bediening schakelaar zit los te halen en het "touwtje" er uit te halen.
Nu kan ik naar hartenlust van alles uitproberen zonder alles te demonteren
Ik heb alle pinnetjes van de connector op de kabel aangesloten, nu hoef ik de radio niet meer uit te bouwen maar alleen even het kapje wat onder je raam bediening schakelaar zit los te halen en het "touwtje" er uit te halen.
Nu kan ik naar hartenlust van alles uitproberen zonder alles te demonteren
Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors