Chrome-line ringen plaatsen R50

Plaats reactie
anro63
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 apr 2008, 23:07
Locatie: Leiderdorp

03 jan 2009, 23:36

originale chrome-line ringen plaatsen


Afbeelding
aan beiden kanten van het dashboard zitten de cover


Afbeelding
deze verwijder je met een schroevendraaier


Afbeelding
daar achter vind je twee torx schroeven deze moeten verwijder worden
dus twee aan iedere kant


Afbeelding
daarna kan je het dashboard naar je toe trekken en verwijderen


Afbeelding
zonder bovenkant


het makkelijkste is om nu eerst de ringen van de luchtinlaat en de schakelaars te verwijderen



Afbeelding
met de klok mee draaien en naar je toe trekken


Afbeelding
de ring van de schakelaars naar je toe trekken


Afbeelding
na dit gedaan te hebben kun je makelijker bij de torx boven de luchtinlaten
hier van zitten er twee


Afbeelding
aan de onderkant zitten links en rechts ook torx schroeven
maar let wel op bij het terug plaatsen ze zijn verschillend


Afbeelding
aan de linkerkant moet je eerst de bak onder het stuur verwijderen
dit doe je om de bak aan de boven kant naar je toe te trekken
let wel op dat je het draadje van de schakelaar voor je koplampen te verstellen los haalt


Afbeelding
nu kun je torx schroef los halen


Afbeelding
Afbeelding
nu kun je het midden stuk van het dashboard verwijderen


Afbeelding
nu het middenstuk er uit klikken


Afbeelding
aan de achterkant van de ring zijn vier klipjes vast gelijmd
snijd ze los met een scherpmes


Afbeelding
met een schroevendraaier klik je hem los

Afbeelding
daarna plaats je de nieuwe ring


Afbeelding
ik heb deze weer op vier punten vastgeplakt met warme lijm
daarna weer alles monteren


Afbeelding
de ring van de versnellingspook en de ring om de asbak demonteer je door ze omhoog te trekken


Afbeelding
de ring van de toerenteller demonteer je door het stuur in de onderstestand te zetten
twee torx schroeven los te draaien waar mee hij op het stuur kolom zit bevestigd
dan komt de teller los de bedrading los koppelen in de teller (groenenstekker)
in de achterkant van de teller zitten ook twee torx schroeven die draait men los en de ring aan de voorkant komt los
de rest wijs zich van zelf
een dag geen mini is een dag niet geleefd
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5166
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:24

04 jan 2009, 12:28

Dank voor een goede DIY!!!!!



marss
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 18:22
Locatie: Enschede

04 jan 2009, 14:49

X2, misschien komt ie ooit goed van pas :wink:
Laatst gewijzigd door Sven op 05 jan 2009, 03:51, 1 keer totaal gewijzigd.
MichMich
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 nov 2008, 16:12
Locatie: Baarn

04 jan 2009, 22:49

Goed om te weten hoe het dashboard er af gaat! Thanks voor de tip! :)
Kuijt
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 feb 2008, 20:48
Locatie: Goes

04 jan 2009, 23:08

Hey das mooi

goeie foto's en handige tips!

bedankt!

gr
John
Like no other.
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 mei 2007, 13:35
Locatie: Zurich

25 mei 2009, 22:34

Bedankt voor de prima uitleg!

Ik heb het afgelopen week ook gedaan en het was inderdaad goed te doen :D
(mijn eerste project was een goede start 8) )

Nog even een tip voor voor de laatste stap:
Als je de twee schroeven achter uit de toerenteller hebt gedraaid blijven de twee delen nog aan elkaar zitten met een clip aan de onderkant. Hier zit een sticker overheen geplakt die je dus eerst los moet prutsen.

Have fun,
Maarten
robbert-1
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 sep 2008, 11:03
Locatie: Amsterdam

26 mei 2009, 08:58

Zeer goede uitleg, hier hebben we wat aan!
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:11
Locatie: Beilen
Contacteer:

16 jun 2009, 19:12

anro63 schreef:http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/5384/28800.jpg
ik heb deze weer op vier punten vastgeplakt met warme lijm
Ik heb de boel op dit moment ook los liggen, en twijfel er sterk aan of ik de ring om de kilometer teller weer ga voorzien van lijm... Het ding blijft zonder lijm ook prima op z'n plek, en zonder lijm kan ik 'm tenminste nog eens demonteren zonder het halve dashboard te moeten loshalen.

Verder is het een duidelijke uitleg, waar ik al enig voordeel van gehad heb! :D
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
DeBuurman
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2009, 22:11
Locatie: Arnhem

17 jun 2009, 23:30

Ik heb vanavond ook het standaard ringwerk vervangen voor chroom. Ik heb de kilometerring niet vastgelijmd. Deze blijft prima zonder lijm vastzitten!! Je kan er natuurlijk altijd voor kiezen dit wel te doen. Overigens moet je behoorlijk wat kracht zetten als je het middenstuk demonteert, dit laat zich niet gemakkelijk verwijderen. Maar wat een verschil zeg! :D

De Buurman. :dansen
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 21 jan 2008, 02:08
Contacteer:

18 jun 2009, 00:06

Wow, geweldige tutorial! +1
Coen
Be Mini
Be Mini
Berichten: 649
Lid geworden op: 04 jan 2007, 22:19
Locatie: Overijssel

18 jun 2009, 15:52

Mooie DIY! +1 karma!
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2485
Lid geworden op: 24 sep 2007, 09:58
Locatie: Enschede
Contacteer:

18 jun 2009, 16:57

aha.....
ik ziet.....mn dashboard gaat dan ook maar bekleed worden :)
MilliMini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2016, 20:10

25 mei 2016, 01:27

Top DIY! Deze zal ik zeker toepassen! Had even nog een vraag, Van waar koopj best chrome ringen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59
Locatie: Drachten

25 mei 2016, 15:35

Bij de dealer of op Ebay
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”