JCW CAI flap remove

Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

JCW CAI flap remove

04 mei 2010, 01:52

Voor de mensen die dus een Works filter hebben. Toen ik bezig was, had ik niet in mijn achterhoofd om een DIY te tikken, dus uitleg is niet een perfecte en missen een paar foto's met stappen, maar het hoop dat het e.e.a. iets duidelijker maakt:

De Works filter heeft aan de achterkant een flap die bij 4500 toeren open gaat. Echter is het niet alleen handig bij hoge toeren maar ook gewoon onder de 4500 toeren.

Bij de DIY die ik op andere fora heb kunnen vinden koppelen ze enkel het haakje los zodat de flap niet meer dicht gaat. Echter heb ik gewoon de hele mechaniek er uit gesloopt. Nu is er een lekker grote gat aan de achterkant voor extre frisse lucht. Nu zijn mijn orciari intakes echt functioneel :)

Hier nog goed te zien:

Afbeelding


De foto's:

Was niet van plan om IC te verwijdern, maar achteraf moest ik toch er af omdat ik gewoon niet meer bij Alta filter slang kwam, was losgeschoten :( Overview:

Zat wel weer redelijk wat troep:

Afbeelding


Works CAI met Alta JCW replacement filter:

Afbeelding


Hier is de flap te zien met het haakje die em dicht houdt:

Afbeelding

Afbeelding


Meteen ook de electronica die het klepje regelt verwijderd, kan geen kwaad:

Afbeelding


Blijft er dit nog over (rechtsboven in de foto zie je nog het mechanisme met haakje die ik aan de bovenkant ook verwijderd heb dus):

Afbeelding


Gat boven afgeplakt met ducktape en klaar is kees:

Afbeelding


En alles weer terug er op:

Afbeelding

Vragen of nog dingen onduidelijk? Laat maar comment achter! Succes!
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

04 mei 2010, 07:48

duidelijk! :D

8-)
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

04 mei 2010, 09:22

goed bezig deniz.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

04 mei 2010, 09:34

Heb je niet vergeten het vacuum slangetje af te sluiten of het T stuk te verwijderen ! (deze is er samen met het tankje in het filterhuis er voor om het klepje te openen).
Als ze dit niet doet dan trekt de motor valse lucht bij het inlaattraject :wink:
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

04 mei 2010, 12:59

werner schreef:Heb je niet vergeten het vacuum slangetje af te sluiten of het T stuk te verwijderen ! (deze is er samen met het tankje in het filterhuis er voor om het klepje te openen).
Als ze dit niet doet dan trekt de motor valse lucht bij het inlaattraject :wink:
Inderdaad afgesloten, zoals ik aangaf dDIY niet helemaal compleet. Zal later even meer aanvullen. Echter stom dat ik tankje ook niet verwijderd heb.. van t weekend even weer openmaken :roll:

Toevallig ook gedaan Werner?
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

04 mei 2010, 16:30

Deniz schreef:
werner schreef:Heb je niet vergeten het vacuum slangetje af te sluiten of het T stuk te verwijderen ! (deze is er samen met het tankje in het filterhuis er voor om het klepje te openen).
Als ze dit niet doet dan trekt de motor valse lucht bij het inlaattraject :wink:
Inderdaad afgesloten, zoals ik aangaf dDIY niet helemaal compleet. Zal later even meer aanvullen. Echter stom dat ik tankje ook niet verwijderd heb.. van t weekend even weer openmaken :roll:

Toevallig ook gedaan Werner?
Wat gedaan :wink:
WoutWorks
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Achterhoek
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 mei 2010, 07:19

13 jun 2010, 07:14

Deniz, prima beschrijving!

Voor de mensen die ook nog behoefte hebben aan een beetje bewegend beeld: hier wordt alles ook nog eens uitgelegd:



Hoe bevalt trouwens dat filter? Merk je daar nog iets van?

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”