MINI Countryman binnenkort in Nederland te bewonderen

Alles over de MINI Countryman (voorheen Crossover) en de nieuwe MINI Paceman (Countryman Coupé).
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jun 2010, 16:42

Ivo schreef:AutoWeek heeft met de Countryman gereden en is erg positief: 'Voor ons gevoel is de Countryman dan ook een echte Mini. In ieder geval is het zonder twijfel de best rijdende cross-over van dit moment.'
Echte MINI..... right. Hoe goed die ook wel niet is, een mini is gewoon KLEIN net zoals de naam for godsake. MINI!!!

What's next, een nog grotere SUV over 6 jaar a la X5 wat ook door moet gaan voor echte MINI? :s
Kees en Annet
Racende reporter

16 jun 2010, 06:23

De nieuwe prijslijst van de Countryman per sept. 2010
( als eerste bij de NewMINIclub ) :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kees en Annet
Racende reporter

16 jun 2010, 06:28

En natuurlijk ook de lijst met fabrieksopties van de Countryman per sept. 2010 :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2010, 09:01

Shag schreef:
Ivo schreef:AutoWeek heeft met de Countryman gereden en is erg positief: 'Voor ons gevoel is de Countryman dan ook een echte Mini. In ieder geval is het zonder twijfel de best rijdende cross-over van dit moment.'
Echte MINI..... right. Hoe goed die ook wel niet is, een mini is gewoon KLEIN net zoals de naam for godsake. MINI!!!

What's next, een nog grotere SUV over 6 jaar a la X5 wat ook door moet gaan voor echte MINI? :s
Sorry Sjaak, maar ik vind dit zo'n gel*l. Een merk heeft toch geen bestaansrecht met maar 1 model, dat snap je toch ook wel. Wil een merk als MINI overlevingskans hebben, dan zullen ze toch echt het modelprogramma moeten uitbreiden. En dan is de Countryman gewoon goed gelukt. Tuurlijk is het geen MINI zoals we het momenteel kennen, maar als je 'm ziet staan is hij wel direct herkenbaar als MINI.

Als elk merk alleen maar z'n oorspronkelijk model mag bouwen om bij z'n identiteit te blijven, dat slaat toch nergens op? :s

En trouwens, wat heeft een New MINI is godsnaam nog te maken met het origineel? Behalve dat 'ie in de verte lijkt op de originele classic MINI....
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
MaVaEe
Koeien-teller

16 jun 2010, 09:18

He Kees die prijs van Visual Boost is toch wel ff wat hoger dan ons verteld werd volgens mij... :?
Ossie
The Calendar Guy

16 jun 2010, 09:26

Het is wel wennen dit nieuwe segment van Mini, hoe vaker ik er naar kijk begin ik heb stiekem wel stoer te vinden.

We kregen nog een persoonlijke uitnodiging van de dealer om donderdag de presentatie in Utrecht bij te wonen, maar heb dit helaas voorbij moeten laten gaan.

Komt er geen JCW versie van de Countryman, dat zou ook wel goed in de Mini lijn passen. Volgens mij is er ook een M-pakket voor de BMW X3 als voorbeeld.
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2010, 10:45

volgens mij komt dat er wel, heb ik ergens gelezen en gehoord
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2010, 10:45

Ik heb in een presentatie over de verkoopsargumenten van de Countryman al hier en daar een ander lipje enzo gezien..

Ook een setje 19" duims JCW's.. De GP-velg met 5 spaken ipv 4.. (5 bouten, dus logisch :P)
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

16 jun 2010, 10:46

Krijgen we eigelijk geen sneak peak te zien in België?
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 jun 2010, 15:03

mushrop schreef: Sorry Sjaak, maar ik vind dit zo'n gel*l. Een merk heeft toch geen bestaansrecht met maar 1 model, dat snap je toch ook wel. Wil een merk als MINI overlevingskans hebben, dan zullen ze toch echt het modelprogramma moeten uitbreiden. En dan is de Countryman gewoon goed gelukt. Tuurlijk is het geen MINI zoals we het momenteel kennen, maar als je 'm ziet staan is hij wel direct herkenbaar als MINI.

Als elk merk alleen maar z'n oorspronkelijk model mag bouwen om bij z'n identiteit te blijven, dat slaat toch nergens op? :s

En trouwens, wat heeft een New MINI is godsnaam nog te maken met het origineel? Behalve dat 'ie in de verte lijkt op de originele classic MINI....
Mini Poeper denkt aan de Cayenne... :O
Als deze er niet geweest was, was waarschijnlijk Porsche in zijn geheel niet meer geweest.
De toekomst van MINI zie ik dan ook tegemoet van Porsche. Elk vernieuwd model wordt niet drastisch verandert t.o.v. het vorige, maar meer geëvolueerd. Zo ook de Countryman, deze zal altijd MINI blijven en nooit de afmetingen krijgen van een X5.
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2010, 15:39

Jurgen schreef:Krijgen we eigelijk geen sneak peak te zien in België?
Nee :(

Maar je kan wel naar die van NL gaan. Moet je je inschrijven via mini.nl ofzo :)
Greg had er een mail van gehad..
Kees en Annet
Racende reporter

16 jun 2010, 17:54

Jurgen,

Die sneak toestand is al deze week.
Dus inschrijven heeft geen zin meer helaas.

Wij gaan morgenavond.
Eens kijken hoe alle opties en de countryman eruit zien.
Ik heb al uit betrouwbare bron dat ie goed is dus dat is alvast een begin.
Ook staan er verschillende kleuren en de S staat er ook.

Kan bijna niet meer wachten.

Annet
Afbeelding
seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

16 jun 2010, 18:14

BMW X3 schreef:Jurgen,

Die sneak toestand is al deze week.
Dus inschrijven heeft geen zin meer helaas.

Wij gaan morgenavond.
Eens kijken hoe alle opties en de countryman eruit zien.
Ik heb al uit betrouwbare bron dat ie goed is dus dat is alvast een begin.
Ook staan er verschillende kleuren en de S staat er ook.

Kan bijna niet meer wachten.

Annet
Alleen maar kijken he... anders komen er vingers op de lak.. :lol:
Laatst gewijzigd door seirv op 16 jun 2010, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Kees en Annet
Racende reporter

16 jun 2010, 19:42

MaVaEe schreef:He Kees die prijs van Visual Boost is toch wel ff wat hoger dan ons verteld werd volgens mij... :?
Ik ben nog niet helemaal over de schok heen kan ik je zeggen :shock:
Zie jij ook nog een beetje wit :roll:
Afbeelding
Helenk
Be Mini
Be Mini

16 jun 2010, 20:27

wat is zo bijzonder aan de visual boost?
En nog geen elektrisch verstelbare stoelen met geheugen!
En met automaat geen B label.
groet Henk

Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .

Terug naar “MINI-talk”