DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpert

YorkPower
Be Mini
Be Mini
Locatie: Meise
Berichten: 545
Lid geworden op: 05 okt 2010, 13:45

02 okt 2012, 19:13

Blijkbaar is toch niet alles zo goed verlopen. Mijn PDC werkt niet meer en ik zie de optie ook niet meer in mijn radio opties. Iemand enig idee welke dingen ik moet aanpassen om deze terug aan de praat te krijgen?

Thx!
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3188
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

02 okt 2012, 19:56

Heb je je Vehicle Order aangepast? Per ongeluk code $507 (= PDC rear) weggehaald? Als je de files van het uitlezen nog op je laptop hebt staan, kun je het checken in "fa.trc"-bestand in de WORK-directory van NCS.
YorkPower
Be Mini
Be Mini
Locatie: Meise
Berichten: 545
Lid geworden op: 05 okt 2010, 13:45

02 okt 2012, 20:35

Robert schreef:Heb je je Vehicle Order aangepast? Per ongeluk code $507 (= PDC rear) weggehaald? Als je de files van het uitlezen nog op je laptop hebt staan, kun je het checken in "fa.trc"-bestand in de WORK-directory van NCS.
Thx!

Ik ben zeker dat we niets verwijderd hebben maar ik ga het toch nog eens nakijken! We hadden wel een foutcode biij 1RAD (de radio) toen we de eerste keer process car deden ipv process ECU( en dan elke module apart).
Nu dacht ik eraan om gewoon elke module uit te lezen en overal waar PDC staat dat op aktiv te zetten? Maar eerst eens kijken naar die code!

Thx!
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3188
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

02 okt 2012, 20:53

Ipv alle modules te gaan veranderen en trace-files te moeten doorzoeken, zou je ook een reset per module kunnen uitvoeren.

Module Reset Instructions
1 - Launch ncs expert and load the expert profile
2 - Press F1, then F3, choose your car chassis from the list and press ok. Next Press F6 to go back
3 - Press F4 and choose ecu/module you want to reset and press ok
4 - Press F2 and choose SG_CODIEREN and press ok
5 - Press F3 to execute job
YorkPower
Be Mini
Be Mini
Locatie: Meise
Berichten: 545
Lid geworden op: 05 okt 2010, 13:45

02 okt 2012, 22:03

Robert schreef:Ipv alle modules te gaan veranderen en trace-files te moeten doorzoeken, zou je ook een reset per module kunnen uitvoeren.

Module Reset Instructions
1 - Launch ncs expert and load the expert profile
2 - Press F1, then F3, choose your car chassis from the list and press ok. Next Press F6 to go back
3 - Press F4 and choose ecu/module you want to reset and press ok
4 - Press F2 and choose SG_CODIEREN and press ok
5 - Press F3 to execute job
Het was dat dat ik bedoelde ;) Met een lege PSW....MAN file. Maar het zou vreemd zijn moest het dan plots wel weer werken.
En is er hier iemand die Daten's heeft die de 1RAD module wel kunnen uitlezen? Ik vermoed dat daar de fout is maar ik heb geen datens die daarin geraken dus kan deze niet uitlezen en ook niet resetten..

THX!!
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
YorkPower
Be Mini
Be Mini
Locatie: Meise
Berichten: 545
Lid geworden op: 05 okt 2010, 13:45

11 okt 2012, 20:29

Naar de dealer geweest en deze kon het niet oplossen. (Ik heb gelukkig de werkuren dat ze bezig zijn geweest niet moeten vergoeden omdat ze niets gevonden hebben! :))

Het enige wat hij mij kon aanraden is om bij hen een gehele herprogrammatie te laten doen (4u aan de stekker..) Ik ga dat dan ook laten doen gezien dat slechts 75 euro is en moesten al mijn opties weg zijn dan kan ik ze daarna weer terugzetten en dan wel van de radiomodule afblijven ;)
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
chris5150
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 mei 2011, 06:55

30 nov 2012, 16:49

Ik vroeg mijn dealer om tijdens een herstelling de "comfort sluiten" functie te activeren.
Hij beweert dat dit met een mini "R56 8/2011) niet mogelijk is... terwijl ik links en rechts lees dat dit wél kan...
Kan er iemand zeggen waar in het opties menu dit kan?
Ik downde een "dealer programmable options" lijst, maar deze is moeilijk leesbaar...

mini forum

Bedankt voor de hulp! ;-)
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3188
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

30 nov 2012, 18:35

chris5150 schreef:Ik vroeg mijn dealer om tijdens een herstelling de "comfort sluiten" functie te activeren.
Hij beweert dat dit met een mini "R56 8/2011) niet mogelijk is... terwijl ik links en rechts lees dat dit wél kan...
Kan er iemand zeggen waar in het opties menu dit kan?
Ik downde een "dealer programmable options" lijst, maar deze is moeilijk leesbaar...

mini forum

Bedankt voor de hulp! ;-)
Een dealer gaat dit niet voor je uitvoeren. De inklembeveiliging werkt niet als je de ramen via de afstandbediening sluit; dus MINI (en daarmee de dealer) zet het niet aan; safety first hè!! Niemand wil aangeklaagd worden voor ingeklemde vingertjes.
De lijst die je laat zien is trouwens geen "dealer programmable optionslist" hoor. Maar een lijst, die een aantal MINI-enthousiasten heeft gemaakt, met opties die via een speciale kabel en software in je MINI kunt activeren/uitzetten of zelf een retro-fit kunt uitvoeren.
chris5150
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 mei 2011, 06:55

04 dec 2012, 06:27

Thanks Robert! :?
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

23 dec 2012, 23:38

Ik zit nog met een vraagje: in de beginpost zegt men: steel de DSC knop als sportknop, vraag is, kan dit ook met de start-stop-knop? Die functie gebruik ik nl nooit...
YorkPower
Be Mini
Be Mini
Locatie: Meise
Berichten: 545
Lid geworden op: 05 okt 2010, 13:45

24 dec 2012, 11:34

crossbytje schreef:Ik zit nog met een vraagje: in de beginpost zegt men: steel de DSC knop als sportknop, vraag is, kan dit ook met de start-stop-knop? Die functie gebruik ik nl nooit...
Ja dat kan :) Maar best van al is om die module met de sportknop te kopen (30 euro dacht ik) en 2 extra draadjes leggen, dan behoud je al je functies en heb je een knop extra ;)
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3188
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

24 dec 2012, 12:20

Houd er rekening mee dat een garagist de start-stop-functie uit zou willen zetten als ie in z'n uppie bij draaiende motor iets buiten de auto moet uitvoeren. Drukt ie 't knopje, stapt uit.....slaat ie toch af... :mrgreen: :mrgreen:

Maar als je de start/stop-knop wilt gebruiken, dan moet je aansluiting 20 (voor de knop) en 21 (voor de LED) uit de X14272-stekker hebben. Die zou je dan moeten oversteken in de aansluitingen van de sportknop; dat is aansluiting 19 (voor de knop) en 22 (voor de LED). En oja, programmeren hè, je MINI moet wel weten dat je dan een SPORT-knop hebt.

Netter is om andere knoppenbalk te monteren, zoals YorkPower al zegt. Behoud je alle functies, en het is een redelijk betaalbare mod/retrofit. Ook de pinnetjes (middelste op onderstaande foto) erbij halen, dat maakt het aansluiten heel veel makkelijker!

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

24 dec 2012, 12:36

als je m eerst op de handrem zet en daarna pas je koppeling loslaat blijft 'ie gewoon draaien...bij mij wel tenminste.. :D
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

24 dec 2012, 12:44

Ja, manieren genoeg om de motor toch draaiende te houden. Ook als hij stopt, koppeling intrappen (niet rijden) en hij valt daarna niet meer stil.

Nu, ik wil het liever eerst 'proberen' vooraleer ik knopjes koop.

Robert: thanks voor de duidelijke uitleg wat de draden betreft! Dat is nuttige info!
YorkPower
Be Mini
Be Mini
Locatie: Meise
Berichten: 545
Lid geworden op: 05 okt 2010, 13:45

24 dec 2012, 14:29

crossbytje schreef:
Nu, ik wil het liever eerst 'proberen' vooraleer ik knopjes koop.
Let op met "het proberen" die pinnetjes van op de foto die Robbert toont gaan heel heel snel stuk! let vooral op dat als je ze eruit probeert te halen je niet de kabel lostrekt van het pinnetje (ik spreek uit ervaring spijtig genoeg).
Moest je toch die module kopen, let wel op dat je de juiste koopt, die dat Robbert toont is namelijk 1 zonder start-stop, Indy had namelijk de verkeerde besteld en ik had die besteld met het verkeerde logo voor DSC maar dat maakt nu niet zoveel uit :).


(Het eerste wat ik trouwens doe als ik wegrijd is op die start-knop duwen, ik wens die niet te herprogrammeren voor als je de MINI nog wenst te verkopen en op dat moment heb je geen zin om terug alles standaard te beginnen programmeren. De sportknop zet ik occasioneel eens aan, want anders wordt het een gewoonte en vind je je MINI met sport uit verschrikkelijk saai :D )
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”