DIY Montage badgehouder MINI Cooper S R56 (standaard grill)

Peerkie
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 449
Lid geworden op: 20 jan 2007, 22:13

23 apr 2007, 21:05

Robbee schreef:uuuuh, ik ben er meteen aan begonnen, het is niet geweldig verlopen.

1. De drukkertjes zaten zo vast dat er 2 gesneuveld zijn.

2. Ik laat die k*tgrill uit mijn poten flikkeren op de keien, dikke krassen erop :evil: :evil:

3. Het past niet !!!!!! Die badgehouder past met geen mogelijkheid op de grill van een R56 Cooper. :cry:

Al met al geen succes. :'(

Zal morgen eens informeren wat een nieuwe grill moet kosten.
Shit, Rob! Ik had nog willen zeggen: doe voorzichtig met die grill, maar je was te snel... :(
Ik was al bang dat het echt niet zou gaan, meteen toen ik de auto ging ophalen en ik zag dat de boel dichtzat. Vervelend dat het niet past, maar nog veel l*lliger zijn die krassen op je grill.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

23 apr 2007, 21:09

als het niet past... gewoon langere schroeven kopen.. kom op!! beetje inventief zijn! ;)

succes

coen
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

* * * EXTRA WERKZAAMHEDEN BIJ COOPER R56 * * *

23 apr 2007, 21:25

Beste Badge-buyers,

Naar aanleiding van een telefoongesprek met Robbee heb ik het volgende gedaan.

Zojuist heb ik met Aaron van Outmotoring gebeld, omdat er blijkbaar problemen zijn met het monteren van de badgehouder op de R56 Cooper grill.

Op de eerste plaats moet ik Aaron's oprechte verontschuldigingen over dragen. :(
Omdat de R56 pas enkele weken geleden in Amerika is geïntroduceerd, wist hij nog niet af van het verschil in design.
De R53 grill is blijkbaar meer open qua struktuur.
De R56 vereist het boren van 1 of 2 gaatjes door de achterkant van de grill.

Ook schijnen de meegeleverde schroeven voor een R56 Cooper grill te kort te zijn.

Ik heb met Aaron het volgende afgesproken;

* Iedereen die een R56 Cooper heeft krijgt gratis langere schroeven nageleverd.
De schroeven van het Amerikaanse meetstelsel zijn heel lastig hier verkrijgbaar.
* Outmotoring zal op hun website zo spoedig mogelijk een "How To" plaatsen voor het monteren van de badgehouder.

Dus als de badge-buyers die een R56 Cooper (geen MCS!) dus even een PM willen sturen,
dan kunnen die schroeven alvast worden besteld.
En als jullie andere vragen of opmerkingen hebben, laat me dat zo snel mogelijk weten.
Die kunnen we dan zo snel mogelijk aan Outmotoring overleggen.

Met vriendelijke groet,
Jenkins
:)
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

Re: * * * EXTRA WERKZAAMHEDEN BIJ COOPER R56 * * *

23 apr 2007, 21:28

Jenkins schreef:Beste Badge-buyers,

Naar aanleiding van een telefoongesprek met Robbee heb ik het volgende gedaan.

Zojuist heb ik met Aaron van Outmotoring gebeld, omdat er blijkbaar problemen zijn met het monteren van de badgehouder op de R56 Cooper grill.

Op de eerste plaats moet ik Aaron's oprechte verontschuldigingen over dragen. :(
Omdat de R56 pas enkele weken geleden in Amerika is geïntroduceerd, wist hij nog niet af van het verschil in design.
De R53 grill is blijkbaar meer open qua struktuur.
De R56 vereist het boren van 1 of 2 gaatjes door de achterkant van de grill.

Ook schijnen de meegeleverde schroeven voor een R56 Cooper grill te kort te zijn.

Ik heb met Aaron het volgende afgesproken;

* Iedereen die een R56 Cooper heeft krijgt gratis langere schroeven nageleverd.
De schroeven van het Amerikaanse meetstelsel zijn heel lastig hier verkrijgbaar.
* Outmotoring zal op hun website zo spoedig mogelijk een "How To" plaatsen voor het monteren van de badgehouder.

Dus als de badge-buyers die een R56 Cooper (geen MCS!) dus even een PM willen sturen,
dan kunnen die schroeven alvast worden besteld.
En als jullie andere vragen of opmerkingen hebben, laat me dat zo snel mogelijk weten.
Die kunnen we dan zo snel mogelijk aan Outmotoring overleggen.

Met vriendelijke groet,
Jenkins
:)

Netjes jongen.. Netjes geregeld! alweer petje af!

coen
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

23 apr 2007, 21:36

Chappeau!!!! :wink:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

24 apr 2007, 00:40

Berthil schreef:Jammer dat je geen R53 meer hebt, want het is een mooie duidelijke handleiding :)
Heerlijk zo'n compliment van een echt DIY-er! Dankjewel Berthil!
Blont-007 schreef:Tis wel vuil onder de motorkap. :mrgreen:
:p
Blont-007 schreef:Ja Kaj eerst cleanen dan DIY-en. :mrgreen:
:p
Robbee schreef:uuuuh, ik ben er meteen aan begonnen, het is niet geweldig verlopen.

1. De drukkertjes zaten zo vast dat er 2 gesneuveld zijn.

2. Ik laat die k*tgrill uit mijn poten flikkeren op de keien, dikke krassen erop :evil: :evil:

3. Het past niet !!!!!! Die badgehouder past met geen mogelijkheid op de grill van een R56 Cooper. :cry:

Al met al geen succes. :'(

Zal morgen eens informeren wat een nieuwe grill moet kosten.

Grtz,
Rob
Aj, dat is minder zeg! Op een of andere manier voelde ik aan dat het voor de Cooper anders moest dan voor de Cooper S, vandaar ook de titel van de topic... :? Maar Jenkins heeft het lees ik inmiddels al weer ontzettend netjes en vooral snel opgelost!! 8) Toppie Jenkins!!
Afbeelding
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

24 apr 2007, 19:06

@ Roy : prima geregeld !

Hieronder ter verduidelijking 2 foto's

De grill van opzij, hopelijk zijn de afdichtingen zichtbaar :
Afbeelding

De stand waaronder de badgehouder zou komen, als je de richting van de boutjes doortrekt ga je dus door een lamel heen :
Afbeelding

Grtz,
Rob
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

24 apr 2007, 19:31

Dat is inderdaad niet handig... :? Ben benieuwd waar ze mee komen vanuit the USA, zodat het wel past. Je bent vrij handig, dus je kan het eventueel ook zelf proberen op een of andere manier. :mrgreen:
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

Vragen & oplossingen voor badgehouder monteren R56 Coope

24 apr 2007, 20:55

Beste sleutelaars,

Aaron van Outmotoring heeft me al een reactie gestuurd n.a.v. de foto's van Robbee die ik heb door gestuurd.
Kunnen jullie hierop antwoord geven?
Die antwoorden zal ik dan weer door sturen naar de U.S. van A.
Aaron schreef: that is great. Is there a way to tell what length bolt would be ideal with
the R56 cooper grill? Can one of the guys measure the gap between the back
of the badge when it is against the grill and the back of the inner side
of the plastic backing panel?
:)
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

24 apr 2007, 21:17

Ik zal morgen ff kijken of ik de maten kan nemen, maar ik vraag me af of de houder hoog genoeg gemonteerd kan worden zodat ik niet door een chromen lamel hoef te boren.

Grtz,
Rob
Gebruikersavatar
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hall
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:02

24 apr 2007, 22:01

@ kaj,
Heb je toevallig nog gezien of de onderste grille bereikbaar is van de achterzijde als je de bovendste eruit hebt?
Zit eraan te denken om de houder in de onderste te plaatsen, maar daar zit ook alles potdicht.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

24 apr 2007, 22:35

Gebo schreef:@ kaj,
Heb je toevallig nog gezien of de onderste grille bereikbaar is van de achterzijde als je de bovendste eruit hebt?
Zit eraan te denken om de houder in de onderste te plaatsen, maar daar zit ook alles potdicht.
Ik ga meteen even voor je kijken, kan het me niet herinneren. Zal er direct een foto van maken. Tot zo. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hall
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:02

25 apr 2007, 20:14

Ben zelf vanavond ook maar eens aan de slag gegaan met de badgeholder.
Wilde hem eigenlijk in de onderste grille, maar na de bovendste te hebben gedemonteerd werd al snel duidelijk dat dit niet goed mogelijk was. De spleet waar je met je arm door moet is simpelweg te nauw. En om nu de hele bumper te demonteren voor de badgehouder gaat ook weer wat ver.

Dus uiteindelijk toch in de bovendste grille gemonteerd.
Staat ie eigenlijk ook best goed... :D

Nu maar wachten op de badges!!! :D :D :D
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

25 apr 2007, 20:25

Ik ben aan het meten geweest, maar met al die curves in de grill is dat bijna ondoenlijk.

Maar het is me wel duidelijk dat de boutjes door de chromen lamel gaan lopen en dat de houder dan behoorlijk achterover leunt ( zie ook mijn onderste foto ).

Maar ik had een ander idee, de rechtopstaande afdichting is ongeveer 12 mm hoog. Als je nu 2 busjes neemt buitenwerks 10 mm en binnenwerks 8 mm en je boort 2 gaatjes in die afdichting, je steekt de boutjes door die busjes, dan komt de houder netjes recht te zitten.
De lengte van de busjes bepaalt dan hoever je houder van de grill vrijligt.

Ik weet niet goed hoe dit duidelijker te beschrijven, ik hoop dat jullie het begrijpen.

Wat dan wel belangrijk wordt is de lengte van de boutjes die nog geleverd gaan worden. Zover ik het kan bekijken moeten die minimaal 44 mm zijn, maar beter was het om 2 draadeinden en 2 moertjes te krijgen.

Ik weet niet wat Aaron hierover zal zeggen ; Roy ?

Grtz,
Rob
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

25 apr 2007, 21:18

Robbee schreef:Wat dan wel belangrijk wordt is de lengte van de boutjes die nog geleverd gaan worden. Zover ik het kan bekijken moeten die minimaal 44 mm zijn, maar beter was het om 2 draadeinden en 2 moertjes te krijgen.
Ik weet niet wat Aaron hierover zal zeggen ; Roy ? Grtz, Rob
Hoi Rob,

Ik twijfel er niet aan dat Aaron ook losse draadeinden en moertjes gratis zal toesturen.
Hij is er immers van bewust geworden dat ie sowieso een permanente oplossing zal moeten bieden om z'n badges te kunnen blijven verkopen!

Dus als je zeker weet dat je met 2 x 5 cm draadeinden en 2 moertjes geholpen bent, zal ik dat zo door geven.


@ Peerkie:
jij hebt toch ook een R56 Cooper!?!? Ga je in deze oplossing mee?


@ andere R56 Cooper eigenaren die de badgehouder besteld hebben;
Ik moet wel weten hoeveel setjes ik nog moet laten opsturen.
Dus meldt u even. OK? :)



Met vriendelijke groet,
Roy.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”