..............We beginnen:
Eerste stap is het pinnetje onder het kapje van de deurhendel los te maken. Ik heb hier geen foto van, maar dat spreekt voor zich. Als het pinnetje eruit is kun je het kapje met wat gepriegel loskrijgen.
................
dit hoeft niet meer. In de laatste uitvoering is de constructie zo veranderderd dat de spiegelbediening vast zit in de deur en het paneel schuift er overheen
DIY voorspeakers vervangen R56
- Kiwi_Kevin
- Mod virus alert!
- Mitchell
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Help! Ik heb een vraagje!
Ook ik heb nieuwe speakers gekocht en ben deze afgelopen week gaan aansluiten. Eerst heb ik de achterspeakers vervangen en de TS WX11a actieve sub van pioneer aangesloten. Dit alles werkte prima en gaaf geen problemen.
Toen ik echter gister mijn composetje ging aansluiten ging het mis. Bij hoog volume stopt de radio nu met geluid produceren!
Hij gaat het dan pas weer doen wanneer je de auto opnieuw opstart en de motor een tijdje af laat staan. Wanneer je het dan weer probeert en het volume langzaam opdraait stopt hij gewoon weer met geluid produceren?!?!
Wie kan mij helpen?

Ook ik heb nieuwe speakers gekocht en ben deze afgelopen week gaan aansluiten. Eerst heb ik de achterspeakers vervangen en de TS WX11a actieve sub van pioneer aangesloten. Dit alles werkte prima en gaaf geen problemen.
Toen ik echter gister mijn composetje ging aansluiten ging het mis. Bij hoog volume stopt de radio nu met geluid produceren!

Wie kan mij helpen?

- Kiwi_Kevin
- Mod virus alert!
Bericht
Weet je zeker dat het composetje goed is aangesloten? Er zit per kant een filter bij het composetje (plastic "bakje" met onderdelen). Hierop zit 1 ingang en twee uitgangen, 1 voor de woofer, 1 voor de tweeter. Je sluit dit als volgt aan:
De twee draden, plus en min, die van de radio komen (dus aangesloten zat op de oude speaker) sluit je aan op de ingang van het filter. Dan sluit je de woofer op 1 uitgang aan, aangegeven met "Woofer" of "LF voor Low Frequency" en de tweeter op "Tweeter" of "HF voor High Frequencies".
Je sluit het dus niet aan zoals het zat, omdat dan de weerstand die de speakers samen geven niet klopt. Daar kan de radio slecht tegen, maar dit is maar een gok of dit het probleem is..
De twee draden, plus en min, die van de radio komen (dus aangesloten zat op de oude speaker) sluit je aan op de ingang van het filter. Dan sluit je de woofer op 1 uitgang aan, aangegeven met "Woofer" of "LF voor Low Frequency" en de tweeter op "Tweeter" of "HF voor High Frequencies".
Je sluit het dus niet aan zoals het zat, omdat dan de weerstand die de speakers samen geven niet klopt. Daar kan de radio slecht tegen, maar dit is maar een gok of dit het probleem is..
- Mitchell
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zo heb ik het inderdaad aangesloten! Het probleem is echter nog vreemder geworden. Ik kwam erachter dat de linker tweeter kraakt dus heb de gehele composet is los gemaakt. Vreemd genoeg bleef de radio op dat moment gewoon vrolijk doorspelen, ook bij een hoog volume. Ik dacht dus dat het aan de tweeter lag (misschien dat deze wel kapot geleverd is). Toen heb ik de composet weer aangesloten alleen ditmaal zonder de tweeter, helaas stopte de radio er weer mee!!!
Ik ga vanmiddag nogmaals alle kabels nalopen en kijken of ik inderdaad nergens een fout heb gemaakt, maar hij zit naar mijn weten precies hetzelfde aangesloten als de set in de rechter deur!
Kan dit kraken van de tweeter ook te maken hebben met een verkeerd aangesloten draad of is deze inderdaad kapot?
Bedankt alvast!
Ik ga vanmiddag nogmaals alle kabels nalopen en kijken of ik inderdaad nergens een fout heb gemaakt, maar hij zit naar mijn weten precies hetzelfde aangesloten als de set in de rechter deur!
Kan dit kraken van de tweeter ook te maken hebben met een verkeerd aangesloten draad of is deze inderdaad kapot?
Bedankt alvast!

- Kiwi_Kevin
- Mod virus alert!
Bericht
Mhm dat is lasig... Kun je uitleggen hoe je alles nu hebt aangesloten, alleen voorin? Ook welke onderdelen je gebruikt..
- Mitchell
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Volgens mij is alles goed aangesloten, misschien dat ik een fout heb gemaakt met de +/- vanaf de radio?! Zou dat ervoor kunnen zorgen dat dit gebeurt?
Ik heb de kabel nog voor de splitsing (dus naar de twee originele luidsprekers) afgetapt en naar het filter gestuurd en vanaf het filter dus naar de tweeter en woofer. Wel heb ik voor de linker kant andere kabel gebruikt dan voor de rechter kant zou dit ook iets kunnen betekenen?
En heb je eventueel ook nog een verklaring voor het kraken van de tweeter?
Thanks so far!
Ik heb de kabel nog voor de splitsing (dus naar de twee originele luidsprekers) afgetapt en naar het filter gestuurd en vanaf het filter dus naar de tweeter en woofer. Wel heb ik voor de linker kant andere kabel gebruikt dan voor de rechter kant zou dit ook iets kunnen betekenen?
En heb je eventueel ook nog een verklaring voor het kraken van de tweeter?

Thanks so far!
- Kiwi_Kevin
- Mod virus alert!
Bericht
Mhm vreemd, misschien is er iets in contact gekomen met de aarde van de auto. Kraken van tweeter, opgeblazen? Je kunt checken of het aan de tweeter ligt door ze te verwisselen van kant. Kraak weg betekent tweeter kapot, kraak niet weg betekent bekabeling en filter checken..
Overigens heeft het aansluiten van een actieve sub op de achterste speakers niet zo veel zin, tenzij je het speakersignaal omdraait, zie audio gedeelte van het R56 forum.
Overigens heeft het aansluiten van een actieve sub op de achterste speakers niet zo veel zin, tenzij je het speakersignaal omdraait, zie audio gedeelte van het R56 forum.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors