DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpert

Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

23 jan 2013, 22:26

Ook hier interesse voor een meet :D
Afbeelding
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jan 2013, 22:43

Is er ook een mogenlijkheid om confortsluiting van dak
En ramen voor mn trouwe r53 met de nieuwe meet?
MattK
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 jan 2013, 22:48

koosie schreef:Is er ook een mogenlijkheid om confortsluiting van dak
En ramen voor mn trouwe r53 met de nieuwe meet?
Uit ervaring weet ik dat dit niet mogelijk is bij een R53
benga
Nieuw Lid
Nieuw Lid

hoi hoi heb wel interesse in die instellingen tegen betaling

29 jan 2013, 20:03

Robert schreef:
wernerisabelle schreef:Ik zal dan hier eens vragen of we gebruik kunnen maken van het bedrijf van mijn oude buurman.
Voor een echte inbouwklus (bijv. de sportknop) is een hal/werkplaats wel lekker, liefst met een beetje gereedschap (torx, ratel, looplamp, tangen, schroeve-breekijzers :) , koffiemachine, etc. etc.), oh en een paar handige rechterhanden is ook nooit verkeerd!
Voor het programmeren is het wel lekker comfi in een werkplaats als het buiten koud/nat is; maar buiten is het wel makkelijk dat je de deur kan open doen, en effe op de hurken naast de auto in de voetenbak kan duiken.

Ik wil ook best nog wel eens voor een aantal leden wat regelen qua instellingen. Dus ik wacht het wel af wat er gaat komen, wie, wat, waar, wanneer...
Locatie in Oudenbosch (Dennisvdh) was trouwens ook goed, alleen zo'n bere-eind rijden, wel lekkere broodjes geregeld!
Ter info: Vorige keer hebben we 10 MINI's gedaan, en was de dag behoorlijk goed gevuld.
hoi ik heb wel interesse in die instellingen tegen betaling natuurlijk woon ook niet ver bij je uit de buurt
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

03 feb 2013, 22:05

Hier ook interesse voor het monteren van de sportknop..... Dus als er een meet gaat komen dan hou ik mij zeker aanbevolen :)
Skitzo
4 op een rij!
4 op een rij!

14 feb 2013, 19:49

Ik ben ook wel te vinden voor een meet voor een sportknop etc.. :mrgreen: 8)
FilipXX
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

18 feb 2013, 00:38

Ik heb ook wel interesse om een sportknop te laten installeren :P
Jeekaa
Nieuw Lid
Nieuw Lid

09 mar 2013, 19:12

Het zou mooi zijn wanneer er een meeting is in de buurt van Groningen! :wink:
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mar 2013, 16:12

Thanks to the how-to van Indi en de hulp van Robert en Speedy :-)) heb ik ook mijn sportknop ingebouwd. Tijdens de meet morgen gaat Robert de boel programmeren, ben heel benieuwd naar het effect!!

Nog wat extra inbouw tips:
- De knopmodule met dtc off en sport is niet meer leverbaar, je krijgt altijd het slippende autootje.
- Ik heb 2 aderig draad gebruikt wat weer scheelt met het trekken van de draad. Let op dat dat de draden vrij dun moeten zijn om goed in de stekkers te passen!
- Als je de bekerhouder achter ook nog los maakt kan je de gehele middenconsole los trekken wat je nog wat meer ruimte geeft.
- Foto 3 is de onderkant van de knopmodule en de schroefjes kom je lastig bij. Wel handig om een doek eronder te leggen zodat ze niet je schakelmechanisme vallen.
- De draad kan je gemakkelijk achter de vloerbedekking wegwerken.
- Om de stekker X14272 te bereiken moet je het plastic paneel rond de zekeringkast verwijderen. Dit zit vast met clips dus je moet wel even wat kracht zetten. De stekker vind je aan de onderkant van de zekeringkast.
Wesleyk
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

18 jun 2013, 11:44

Ik wil binnen kort ook een kabel gaan bestellen, hebben mensen nog tips welke ik het best kan bestellen voor een R56 van okt 2010?

-Wat ik wil gaan doen is de boordcomputer functie aanzetten, dus de optie van gemiddeld gebruik en buiten temperatuur.

Is dit mogelijk of niet?
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

18 jun 2013, 19:36

Als je de eenvoudige boordcomputer al hebt is het zo gepiept. De hardware (o.a. de BC-knop) zit dan namelijk al in de MINI. En is het een kwestie van de uitgebreide boordcomputer activeren en modules resetten.
Sdm
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

19 jun 2013, 08:13

Robert schreef:Als je de eenvoudige boordcomputer al hebt is het zo gepiept. De hardware (o.a. de BC-knop) zit dan namelijk al in de MINI. En is het een kwestie van de uitgebreide boordcomputer activeren en modules resetten.
Hallo,
Ik heb de eenvoudige boordcomputer , nu zou ik het ook wel leuk vinden om de uitgebreide BC te hebben , kan er iemand dit doen voor mij? uiteraard wil ik hier betalen.

gr
Steven
Wesleyk
Nieuw Lid
Nieuw Lid

19 jun 2013, 16:43

Robert schreef:Als je de eenvoudige boordcomputer al hebt is het zo gepiept. De hardware (o.a. de BC-knop) zit dan namelijk al in de MINI. En is het een kwestie van de uitgebreide boordcomputer activeren en modules resetten.
Ik denk dat ik die wel heb, hoe kan ik daar achter komen?
En hoe welke optie moet ik dan activeren via de software?
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

19 jun 2013, 22:53

Wesleyk schreef:Ik denk dat ik die wel heb, hoe kan ik daar achter komen?
Dan heb je een drukknopje op je richtingaanwijzerhendel, meeste MINI's hebben deze knop wel. Zat zelfs op de MINI One MINImalism geloof ik...
Wesleyk schreef:En hoe welke optie moet ik dan activeren via de software?
$550 in de Vehicle Order. :D Voor aanpassen van de VO staan er heel veel beschrijvingen op de diverse websites.
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

19 jun 2013, 22:58

Sdm schreef: Hallo,
Ik heb de eenvoudige boordcomputer , nu zou ik het ook wel leuk vinden om de uitgebreide BC te hebben , kan er iemand dit doen voor mij? uiteraard wil ik hier betalen.

gr
Steven
Kan ik best een keertje voor je uitvoeren. Men was van plan om nog eens een keer een meeting te organiseren om wat instellingen te programmeren en sportknoppen in te bouwen. Maar ik heb geen idee in hoeverre die plannen nog leven bij de mede-forummers...

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”