DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpert

Indi
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Brugge
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 sep 2010, 09:07

23 nov 2011, 19:28

Aantje schreef:Mijn idee is hetvolgende:

Er komen 2 nieuwe draden in de bestaande connector welke in de X14727 komen te zitten. Deze 2 kabels komen op de onderstaande schakelaar te zitten

Afbeelding

De bestaande kabel welke nu nog gekoppeld is met de DSC knop komt op de uitgang van deze knop te zitten.

Denk hierbij dat als de knop op stand 1 staat bijvoorbeeld de DSC zelf word ingeschakeld door de DSC knop. Op stand 2 word de SPORT knop bediend door de DSC toets.

Denk dat je hiermee voor 10 a 15 (Knopje kost 2,63 euro) euro klaar bent en het geheel eenvoudig demontabel is bij verkoop van de auto.

Zal het straks even uittekenen :mrgreen:
En ik zal bij verkoop 50 euro meer krijgen voor mijn auto net omdat hij die sportknop heeft, dus is hij voor mij virtueel gratis :mrgreen:
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

23 nov 2011, 19:31

Indi schreef:
Neovo schreef:Zou je de boordcomputer ook kunnen activeren op een R56 als die er standaard niet mee uitgerust is?

Gr
Dat probeer ik zaterdag op de Mini van Wax-IT :wink:
Normaal moet dit lukken door optie $550 toe te voegen aan de VO.
Geef ff seintje mocht het lukken :D
Gebruikersavatar
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 817
Lid geworden op: 19 jan 2010, 15:54

23 nov 2011, 19:38

Indi schreef:
En ik zal bij verkoop 50 euro meer krijgen voor mijn auto net omdat hij die sportknop heeft, dus is hij voor mij virtueel gratis :mrgreen:
Dat geloof ik dus niet dat je 50 euro meer krijgt voor een auto met sportknop bij inruil...

Daarbij kost het geheel voor een R60 127 euro en moet het dashboard eruit voor het inbouwen...

Zou mezelf tevens het gezeur niet op de hals willen halen dat bij inruil/verkoop van de auto men denkt dat er een sportknop aanwezig is maar naar een software update deze verdwenen is, zou liever de auto "terugbouwen" naar origineel. Jij zou daarentegen moeten aangeven dat de Sportknop een Retrofit sportknop is!

Ga er geen discussie over voeren op het forum omdat dat geen toegevoegde waarde heeft.
Indi
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Brugge
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 sep 2010, 09:07

23 nov 2011, 19:54

Aantje schreef:
Indi schreef:
En ik zal bij verkoop 50 euro meer krijgen voor mijn auto net omdat hij die sportknop heeft, dus is hij voor mij virtueel gratis :mrgreen:
Dat geloof ik dus niet dat je 50 euro meer krijgt voor een auto met sportknop bij inruil...

Daarbij kost het geheel voor een R60 127 euro en moet het dashboard eruit voor het inbouwen...

Zou mezelf tevens het gezeur niet op de hals willen halen dat bij inruil/verkoop van de auto men denkt dat er een sportknop aanwezig is maar naar een software update deze verdwenen is, zou liever de auto "terugbouwen" naar origineel.
De mijne zal niet veel meer opbrengen bij inruil, momenteel 188000km op de teller :wink:

Ik vermoed wel dat opties die toegevoegd zijn door het veranderen van de VO zullen blijven, ook nadat de dealer verschillende ecu's geüpdate heeft. De ecu's "defaulten" zichzelf aan de hand van de VO list, en die wordt nooit aangepast door de dealer.. Uiteindelijk doe je dit zelf ook. Na het toevoegen van een optie aan de VO list, moet je alle ecu's "defaulten" met een lege .MAN file, zodat deze worden hercodeerd om de opties uit de VO list te ondersteunen.
Geen MINI meer... Renault Megane RS 265..
YorkPower
Be Mini
Be Mini
Locatie: Meise
Berichten: 545
Lid geworden op: 05 okt 2010, 13:45

23 nov 2011, 19:59

Aantje,
Dat met die knop lijkt voor mij nog het beste. Als het sneeuwt en ik die DSC moet kunnen uitzetten heb ik die sportknop toch niet nodig. Laat je me weten waar ik die schakelaar vind? (ik vermoed bij Conrad? :D )
En dan nog juist een schema en ik kan wel verder :D

Indi,

Echt fantastisch werk! Ik hou men vingers gekruist voor de boordcomputer! Ik heb alvast zo'n kabel besteld.
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 817
Lid geworden op: 19 jan 2010, 15:54

23 nov 2011, 20:01

Ben benieuwd, even kijken wat er gaat gebeuren zaterdag! :mrgreen:
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

23 nov 2011, 20:01

Kan niet wachten tot mijn kabel binnen is, maar ben bang dat dat nog wel even zal duren :|

Is er met die kabel nog meer te doen ?
Foutcodes uitlezen en resetten o.i.d.
Afbeelding
Indi
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Brugge
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 sep 2010, 09:07

23 nov 2011, 20:05

Robbee schreef:Kan niet wachten tot mijn kabel binnen is, maar ben bang dat dat nog wel even zal duren :|

Is er met die kabel nog meer te doen ?
Foutcodes uitlezen en resetten o.i.d.
Er is nog veel mogelijk via SSS Progman, Dis v57, Inpa, enz..
Foutcodes uitlezen en resetten moet zeker mogelijk zijn.
Ik moet het allemaal nog eens uitzoeken..
Geen MINI meer... Renault Megane RS 265..
Gebruikersavatar
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 817
Lid geworden op: 19 jan 2010, 15:54

23 nov 2011, 20:19

Voor de liefhebbers hier een eenvoudig schema, uitleg is altijd mogelijk :mrgreen:

Afbeelding
Indi
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Brugge
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 sep 2010, 09:07

23 nov 2011, 20:22

X14272 :mrgreen: :wink:
Geen MINI meer... Renault Megane RS 265..
Gebruikersavatar
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 817
Lid geworden op: 19 jan 2010, 15:54

23 nov 2011, 20:24

@indi, Oeps...

Kleine note, de schakelaar is volgens de amerikanen welke met een plse werkt! Je kan dus de sport knop aanzetten en dsc uitzetten. Een eenmalige pulse (druk) schijnt de sport modus bijvoorbeeld te activeren.
YorkPower
Be Mini
Be Mini
Locatie: Meise
Berichten: 545
Lid geworden op: 05 okt 2010, 13:45

23 nov 2011, 20:35

Foutcodes uitlezen en resetten lukt zelfs via het programma Torque op Android en dan met Bluetooth OBD2 lezer ;)

Tekening is duidelijk Aantje!
Nog link voor de schakelaar en kabels, wachten op levering en ik start ermee!
Laatst gewijzigd door YorkPower op 23 nov 2011, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

23 nov 2011, 20:44

YorkPower schreef:Foutcodes uitlezen en resetten lukt zelfs via het programma Torque op Android en dan met Bluetooth OBD2 lezer ;)
Ja, dat weet ik, maar ik heb het juist over deze usb-kabel.
Als ik daarmee kan resetten dan kan mijn ScanGauge II de deur uit :wink:
Afbeelding
Indi
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Brugge
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 sep 2010, 09:07

23 nov 2011, 20:58

Met INPA moet dit allemaal mogelijk zijn, maar dan moet de volledige versie geïnstalleerd worden.
Dan kun je ook live engine statistics zien..
Geen MINI meer... Renault Megane RS 265..
Gebruikersavatar
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 817
Lid geworden op: 19 jan 2010, 15:54

26 nov 2011, 17:53

@Indi,

Hoe is het gegaan?

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”