jij kan wel wat spacers gebruiken nu....marcel700 schreef:
Camberlinks R50-R53-R55-R56-R57
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
3 vragen mbt de camberlinks:
1 - Wie weet hoeveel graden camber een standaard R53 op de achteras heeft?
2 - En hoeveel graden camber is optimaal voor een goede balans tussen wegligging en minimale cupping van de achterbanden?
3 - Er is mij door een uitlijnspecialist vertelt dat de camberlinks een aantal dagen moeten worden alvorens goed uitgelijnd kan worden. Klopt dit?
1 - Wie weet hoeveel graden camber een standaard R53 op de achteras heeft?
2 - En hoeveel graden camber is optimaal voor een goede balans tussen wegligging en minimale cupping van de achterbanden?
3 - Er is mij door een uitlijnspecialist vertelt dat de camberlinks een aantal dagen moeten worden alvorens goed uitgelijnd kan worden. Klopt dit?
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Standaard zit je rond de -1 geloof ik, afhankelijk van je rijhoogte en de hoeveelheid camber op je vooras (en dikte van je achterstabi, voorkeur qua handling, etc, etc) is -1,5 wel een aardig startpunt op de achteras.
Bij welke specialist ben je geweest? Ik heb nog steeds een setje liggen die gemonteerd moet worden, wilde die eigenlijk laten monteren en meteen afstellen bij Lammert van der Meulen in Dokkum.
Bij welke specialist ben je geweest? Ik heb nog steeds een setje liggen die gemonteerd moet worden, wilde die eigenlijk laten monteren en meteen afstellen bij Lammert van der Meulen in Dokkum.
Oni camber!marcel700 schreef:
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik ga ook naar Lammert van der Meulen in Dokkum. Hij vertelde dus dat de camberlinks eerst een paar dagen ingereden moesten worden voor uitlijning.
Na verlaging zit ik nu op 2,5/3 graden camber achter. Das me iets te veel omdat ik veel km maak. Als het standaard 1 graag is kan ik misschien wel naar 1,5/1,75 graden gaan. Iemand advies?
Na verlaging zit ik nu op 2,5/3 graden camber achter. Das me iets te veel omdat ik veel km maak. Als het standaard 1 graag is kan ik misschien wel naar 1,5/1,75 graden gaan. Iemand advies?
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Misschien samen iets verzinnen voor de montage?
Teveel camber zorgt overigens niet direct voor extreme slijtage, mits je caster maar goed staat. Ik zit nu ook op -2,5 na verlaging, wil ook naar -1.5 omwille van de wegligging.
Teveel camber zorgt overigens niet direct voor extreme slijtage, mits je caster maar goed staat. Ik zit nu ook op -2,5 na verlaging, wil ook naar -1.5 omwille van de wegligging.
- Raj
- Sponsor
- Contacteer:
- Locatie: Zuid-Limburg
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
Caster is toch tegenovergestelde van de camber? Dan kun je dat toch niet tegelijk hebben? Hoe bedoel je dat dan qua slijtage?
Ga binnenkort even met bluecooperS naar de montage vd camberlinks kijken. De 12e heb ik een afspraak in Dokkum.MartijnGizmo schreef:Misschien samen iets verzinnen voor de montage?
Teveel camber zorgt overigens niet direct voor extreme slijtage, mits je caster maar goed staat. Ik zit nu ook op -2,5 na verlaging, wil ook naar -1.5 omwille van de wegligging.
Caster is toch tegenovergestelde van de camber? Dan kun je dat toch niet tegelijk hebben? Hoe bedoel je dat dan qua slijtage?
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Beter dan ik het uit kan leggen:chill-es schreef:Ga binnenkort even met bluecooperS naar de montage vd camberlinks kijken. De 12e heb ik een afspraak in Dokkum.MartijnGizmo schreef:Misschien samen iets verzinnen voor de montage?
Teveel camber zorgt overigens niet direct voor extreme slijtage, mits je caster maar goed staat. Ik zit nu ook op -2,5 na verlaging, wil ook naar -1.5 omwille van de wegligging.
Caster is toch tegenovergestelde van de camber? Dan kun je dat toch niet tegelijk hebben? Hoe bedoel je dat dan qua slijtage?
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Precies, aan de voorkant zitten er geen reactiearmen...
En ja, iedere aanpassing (ook aan de rijhoogte van je schroefset) betekent in principe dat je moet uitlijnen.
En ja, iedere aanpassing (ook aan de rijhoogte van je schroefset) betekent in principe dat je moet uitlijnen.
- Beetle
- Mod virus alert!
- Locatie: s-Heerenhoek
Bericht
Ik heb een beetje zitten zoeken over de camber bij een R56.
Origineel zou zijn:
-achter -1.75;
-voor -0.5.
Wat men als 'ideaal' beschouwd is:
-achter -1 tot -1.5;
-voor -1.5 tot -2.
Toe zou 0 moeten zijn echter:
- wegbreken achterkant, +toe in;
- langzame reactie stuur, +toe out.
Origineel zou zijn:
-achter -1.75;
-voor -0.5.
Wat men als 'ideaal' beschouwd is:
-achter -1 tot -1.5;
-voor -1.5 tot -2.
Toe zou 0 moeten zijn echter:
- wegbreken achterkant, +toe in;
- langzame reactie stuur, +toe out.
Onze sponsors