Ik heb ze niet zitten, ik voel bij stationair lopen de boel soms een beetje meer trillen, niet altijd. Ik ga er misschien nog wat extra rubber ringetjes bij zetten om het verschil dan te voelen.
Ik heb trouwens nu wel de kans gehad om eens een paar keer flink door te trekken. Schakelen bij hogere toerentallen gaat inderdaad echt makkelijker, je kan hem zo van versnelling naar versnelling knallen, het gaat veel soepeler en minder schokkering allemaal.
Ik wil de demper ook nog een keer wat strakker zetten, eens kijken wat dat doet. @Sid, heb jij hem soms al wat strakker gezet?
Engine Damper Group Buy
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Dat zijn juist MOI de mooiste mods! Ik hou meer van wolf in schaapkleren, dan van schaap in wolfskleren (sjonnie).Kingair schreef:En het strafste van al is NIEMAND ziet het . . . . .
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb hem er ook op zitten.. en ik moet zeggen dit rijdt best lekker zo.. voelt wat degelijker lijkt wel (nog degelijker ) had eerst de ringentjes verkeerd zitten.. wat je vooral tegen moet gaan is dat demper te soepel om zijn as draait en komt daarom tegen de schroeven, en dat voel en hoor je in de auto..
- Smini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Utrecht
Bericht
Jongens ik zie dit als een mod die ook moet hebben..... maar waarom zou dit niet standaard zijn.... waar zit em de krux? sloop je er niks mee? dempen op 1 punt.... gaat dat niet stuk..... rijden er ook mensen al veel langer met dit ding? lijkt mij als of mini iets vergeten is in te bouwen als het ZO veel beter is.....
wil er ook een in het rood... was te laat voor de groupe buy. nog meer mensen die denken .... k.t die moet ik ook hebben, nieuwe group buy doen?
wil er ook een in het rood... was te laat voor de groupe buy. nog meer mensen die denken .... k.t die moet ik ook hebben, nieuwe group buy doen?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Goede typering van Hans, het lijkt inderdaad of de MINI degelijker aanvoelt. Ik denk dat de kans op trillingen te groot is en BMW en daarom niet af fabriek doet. Ik denk dat het de levensduur van de lagers in de versnellingsbak/differentieel alleen maar ten goede komt nu de motor minder beweegt, ergens moet er nu wat minder bewegen richting aandrijflijn
Ik heb er nu ook 4 ringetjes op zitten maar voel weinig verschil met één ringetje. Maar kan ook een beetje door het spruitstuk komen want sinds ik die heb bromt hij flink bij stationair en dat voel ik alleen nu een beetje beter in de auto. Het is niet hinderlijk.
Ik heb de demper één slag strakker gezet (volgens de handleiding) zodat er wat meer voorspanning op zit. met stationair draaien is er geen verschil. Morgen eens kijken of het wat uitmaakt.
Ik heb er nu ook 4 ringetjes op zitten maar voel weinig verschil met één ringetje. Maar kan ook een beetje door het spruitstuk komen want sinds ik die heb bromt hij flink bij stationair en dat voel ik alleen nu een beetje beter in de auto. Het is niet hinderlijk.
Ik heb de demper één slag strakker gezet (volgens de handleiding) zodat er wat meer voorspanning op zit. met stationair draaien is er geen verschil. Morgen eens kijken of het wat uitmaakt.
- Bearcrow
- Leerling Mini lid
- Locatie: Vollenhove
Bericht
Dit is geloof ik ook standaard op de nieuwe JCW 'S'en af fabriek.
Mini heeft het kantelprobleem dus al wel onderkend.
Dit lijkt me een zinvolle MOD!
Smini; ik zou wel mee willen doen met een group buy.
Vraag aan Berthil; zie je het zitten om je 'damper contacts' nogmaals op te starten?
Indien ja zou mijn vraag zijn de kleur Titanium, pre-facelift uitvoering.
Mijn Mini Cooper S is van 05-2003. Sinds 04-2004 JCW, daarna upgrade tot 154kW dus dat blok wil wel kantelen.
Bearcrow
2nd Edition Group Buy?
Allereerst is het zo dat de motorophangrubbers na de facelift verzwaard zijn.Smini schreef:Jongens ik zie dit als een mod die ook moet hebben..... maar waarom zou dit niet standaard zijn.... waar zit em de krux? sloop je er niks mee? dempen op 1 punt.... gaat dat niet stuk..... rijden er ook mensen al veel langer met dit ding? lijkt mij als of mini iets vergeten is in te bouwen als het ZO veel beter is.....
wil er ook een in het rood... was te laat voor de groupe buy. nog meer mensen die denken .... k.t die moet ik ook hebben, nieuwe group buy doen?
Dit is geloof ik ook standaard op de nieuwe JCW 'S'en af fabriek.
Mini heeft het kantelprobleem dus al wel onderkend.
Dit lijkt me een zinvolle MOD!
Smini; ik zou wel mee willen doen met een group buy.
Vraag aan Berthil; zie je het zitten om je 'damper contacts' nogmaals op te starten?
Indien ja zou mijn vraag zijn de kleur Titanium, pre-facelift uitvoering.
Mijn Mini Cooper S is van 05-2003. Sinds 04-2004 JCW, daarna upgrade tot 154kW dus dat blok wil wel kantelen.
Bearcrow
Je ziet ´t pas als je ´t door hebt
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Ik wil best een tweede Group Buy opstarten, ik moet dan even navragen of we weer 15% korting krijgen ook al zitten we dan onder de 10 stuks.
Ik heb sinds ik de waterkoeling heb dus een bobbeltje in mijn motorkap omdat het blok zo veel kantelt en een schroefje van de waterkoeling tegen de onderkant van de motorkap drukt. Dat van die slappere motorophangingsrubbers bij de pre-facelif wist ik niet, weer wat geleerd
Ik heb sinds ik de waterkoeling heb dus een bobbeltje in mijn motorkap omdat het blok zo veel kantelt en een schroefje van de waterkoeling tegen de onderkant van de motorkap drukt. Dat van die slappere motorophangingsrubbers bij de pre-facelif wist ik niet, weer wat geleerd
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
De JCW hebben dit dus niet standaard.. maarre.. ligt het nu aan mij of lijkt het of die beter aan het gas hangt? Lijkt wel minder vermogensverlies naar de wielen toe.. misschien omdat het inderdaad een stuk direkter aanvoelt. En ik ga er ook nog wat extra ringen tussen zetten want ook als ik de GP start gaat er een soort schok door de auto samen met een `kloenk`
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Zit je spruitje nog wel vast (momentsleutel )Hans schreef:De JCW hebben dit dus niet standaard.. maarre.. ligt het nu aan mij of lijkt het of die beter aan het gas hangt? Lijkt wel minder vermogensverlies naar de wielen toe.. misschien omdat het inderdaad een stuk direkter aanvoelt. En ik ga er ook nog wat extra ringen tussen zetten want ook als ik de GP start gaat er een soort schok door de auto samen met een `kloenk`
Onze sponsors