Camberlinks R50-R53-R55-R56-R57
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou ja, doe mij ook maar Davy.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
I know, maar meer uitspoor of toespoor is ook niet wenselijk... Wellicht dat 1 van de techneuten hier op het forum duidelijk kunnen geven.Daveke schreef:Geen idee, maar om dat helemaal aan te pakken kun je een tweede set monteren zodat je ook je ook dat kunt stellen
Mij gaat het eigenlijk meer om camber dan toe of uitspoor
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Sorry, weinig verstand hiervan, wat is uitspoor en toespoor?
En ik dacht juist dat de MINI's achter de camber juist automatisch goed was als je ging verlagen?
Des te lager dat je gaat, des te schuiner de wielen gaan staan volgens mij, misschien wordt het dan te schuin idd?
Die van mij staat niet zo heel laag in ieder geval.
ok het is misschien iets onwenselijk die schuinere banden slijtage, maar volgens mij valt dat bij mij redelijk mee... En ik dacht dat het in de bochten juist ook wel goed was voor de wegligging?
En ik dacht juist dat de MINI's achter de camber juist automatisch goed was als je ging verlagen?
Des te lager dat je gaat, des te schuiner de wielen gaan staan volgens mij, misschien wordt het dan te schuin idd?
Die van mij staat niet zo heel laag in ieder geval.
ok het is misschien iets onwenselijk die schuinere banden slijtage, maar volgens mij valt dat bij mij redelijk mee... En ik dacht dat het in de bochten juist ook wel goed was voor de wegligging?
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Helpt er wel voor om je stance beter te krijgen omdat je met het verlagen de bovenkant naar binnen trekt door het negatieve camber, en dat zo kan corrigeren omdat het wiel rechter gezet kan worden. Ik wil zelf alles af laten stellen bij Beek zodat de hele ophanging goed staat. Dat is voor mij de voornaamste reden om het te kopen
- ducks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Voor een straat setup is het wenselijk om achter niet te veel camber te hebben ten opzizchten van voor, zodat je achterkant dan wat makkelijker mee komt in de bochten. Minder onderstuur dus. Toe in en toe out kan je aanpassen door de ophanging van de draagarm iets te verplaatsen (zit standaard wat ruimte in) Je hoeft je daar dus geen zorgen over te maken.
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Duidelijk!ducks schreef:Voor een straat setup is het wenselijk om achter niet te veel camber te hebben ten opzizchten van voor, zodat je achterkant dan wat makkelijker mee komt in de bochten. Minder onderstuur dus. Toe in en toe out kan je aanpassen door de ophanging van de draagarm iets te verplaatsen (zit standaard wat ruimte in) Je hoeft je daar dus geen zorgen over te maken.

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hmm ik had begrepen dat bij een R53 pre-facelift het camber zo goed als niet in te stellen was .. ook niet met die camberlinks... is dit juist?
Anders ben ik misschien toch genoodzaakt deze links ook te bestellen... zucht haha
Anders ben ik misschien toch genoodzaakt deze links ook te bestellen... zucht haha
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij mij is de camber na verlaging iets van 3 graden links en 2,4 graden rechts.... Wrsch niet goed als ik m'n banden lang wil blijven gebruiken. Dus verstandig om met deze GB mee te doen? Wat is het nut van twee setjes?
Zijn er ook nadelen bij het gebruik van camberlinks?
Zijn er ook nadelen bij het gebruik van camberlinks?
Onze sponsors