Als ik mij niet vergis zijn langere bouten niet altijd nodig toch?
Ik dacht dat je de spacers ook zelf kon vast zetten met je wielbouten en daarna je wiel op de spacer...
Ben ik wel niet zeker van en ik dacht ook pas vanaf 15mm omdat je bout anders uit je spacer komt.
Wheel spacers
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
wat een gezwets.... je wielen cetreren op de bestaande naaf...
gaat prima!!
@Jbcola.. jij hebt het over trak+ van H&R.. duur geintje.. maar met breder dan 20mm zeker een must!!
http://www.europerformance.co.uk/images ... pacers.jpg (voor dick)
coen
Mini Poeper schreef:Jammer, zonder naaf. Had misschien interesse maar heb geen zin in zwabberende wielen.
wat een gezwets.... je wielen cetreren op de bestaande naaf...

@Jbcola.. jij hebt het over trak+ van H&R.. duur geintje.. maar met breder dan 20mm zeker een must!!
http://www.europerformance.co.uk/images ... pacers.jpg (voor dick)
coen
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Hoe groot is bestaande naaf dan?coendek schreef:Mini Poeper schreef:Jammer, zonder naaf. Had misschien interesse maar heb geen zin in zwabberende wielen.
wat een gezwets.... je wielen cetreren op de bestaande naaf...gaat prima!!
@Jbcola.. jij hebt het over trak+ van H&R.. duur geintje.. maar met breder dan 20mm zeker een must!!
http://www.europerformance.co.uk/images ... pacers.jpg (voor dick)
coen
- Ronald Wijnen
- 4 op een rij!
- Locatie: Valkenswaard
Bericht
Mini Poeper schreef: Hoe groot is bestaande naaf dan?
13mm duscoendek schreef:das bijzonder berthil,
van de week nog opgemeten.. mijn naafje is ook min. 13mm lang
Coen

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- Ronald Wijnen
- 4 op een rij!
- Locatie: Valkenswaard
Bericht
Ik kan de spacers zonder naaf ook bestellen in een andere dikte, bijvoorbeeld 8 mm, dan heb je net ff wat meer ruimte op de originele naaf.
Waarschijnlijk ga ik dus (bij voldoende animo) 1 maat spacers zonder naaf bestellen, en 1 maat (15mm) met naaf.
Voor berthill kan ik wel even 1 setje tussendoor laten maken van 17-20 mm
Waarschijnlijk ga ik dus (bij voldoende animo) 1 maat spacers zonder naaf bestellen, en 1 maat (15mm) met naaf.
Voor berthill kan ik wel even 1 setje tussendoor laten maken van 17-20 mm

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Zouden er dan andere bouten nodig zijn of zullen de OEM ook voldoen?
Dat vindt ik een goed idee! Ik hou dit topic in de gaten!Ronald Wijnen schreef:Ik kan de spacers zonder naaf ook bestellen in een andere dikte, bijvoorbeeld 8 mm, dan heb je net ff wat meer ruimte op de originele naaf.
Zouden er dan andere bouten nodig zijn of zullen de OEM ook voldoen?
- HK
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Emmeloord
Bericht
@Ronald: Er staat me iets van bij dat de R56 een dikkere bout hebben dan een R53 enz.
(Misschien kan Coen daar antwoord opgeven?)
Heb zelf ook interesse, wacht alleen de prijsontwikkeling even af.
Je zult toch verlengde bouten nodig hebben.Mini Poeper schreef:Dat vindt ik een goed idee! Ik hou dit topic in de gaten!
Zouden er dan andere bouten nodig zijn of zullen de OEM ook voldoen?
@Ronald: Er staat me iets van bij dat de R56 een dikkere bout hebben dan een R53 enz.
(Misschien kan Coen daar antwoord opgeven?)
Heb zelf ook interesse, wacht alleen de prijsontwikkeling even af.

- Ronald Wijnen
- 4 op een rij!
- Locatie: Valkenswaard
Bericht
) de spacers worden gemaakt met gaten van 14, de bouten centreren daar niet op en zo kunnen ze gebruikt worden op zowel de R50 serie en de R56 serie.
Klopt idd (bedankt coenHarmar schreef:Je zult toch verlengde bouten nodig hebben.Mini Poeper schreef:Dat vindt ik een goed idee! Ik hou dit topic in de gaten!
Zouden er dan andere bouten nodig zijn of zullen de OEM ook voldoen?
@Ronald: Er staat me iets van bij dat de R56 een dikkere bout hebben dan een R53 enz.
(Misschien kan Coen daar antwoord opgeven?)
Heb zelf ook interesse, wacht alleen de prijsontwikkeling even af.

- Kroon
- 4 op een rij!
- Locatie: Mierlo
Bericht
hey,
ff beetje moeien
gaten van rond 14 is een beetje krap voor M14*1,25, die is namelijk (precies je raad het al) 14 mm. de laatste Spacers die ik gemaakt heb (10 mm voor de R65) heb ik gaten in gemaakt van rond 14,5.

de Spacers waar Dick over praat heb ik voor mezelf gemaakt,
omdat deze dikker zijn als 13-15mm (inderdaad de ruimte die nodig is om de "originele rand" in te laten vallen) kan er daar gewerkt worden met een nieuwe naafcentrering. de spacers op het plaatje hieronder zijn 25 mm, en dan is er prima met "dubbele" gaten te werken.

groeten Kroon
ff beetje moeien

gaten van rond 14 is een beetje krap voor M14*1,25, die is namelijk (precies je raad het al) 14 mm. de laatste Spacers die ik gemaakt heb (10 mm voor de R65) heb ik gaten in gemaakt van rond 14,5.

de Spacers waar Dick over praat heb ik voor mezelf gemaakt,
omdat deze dikker zijn als 13-15mm (inderdaad de ruimte die nodig is om de "originele rand" in te laten vallen) kan er daar gewerkt worden met een nieuwe naafcentrering. de spacers op het plaatje hieronder zijn 25 mm, en dan is er prima met "dubbele" gaten te werken.

groeten Kroon
- Ronald Wijnen
- 4 op een rij!
- Locatie: Valkenswaard
Bericht
Zien er goed uit hoor, ik wil er van 15 mm laten maken en dan inderdaad met een naaf erop!Kroon schreef:hey,
ff beetje moeien
gaten van rond 14 is een beetje krap voor M14*1,25, die is namelijk (precies je raad het al) 14 mm. de laatste Spacers die ik gemaakt heb (10 mm voor de R65) heb ik gaten in gemaakt van rond 14,5.
Uiteraad, op tekening staan ze ook op 14,2 met een +tolerantie van 0,2 (maar dat leek me wat teveel van het goede om te vermelden hier)
de Spacers waar Dick over praat heb ik voor mezelf gemaakt,
omdat deze dikker zijn als 13-15mm (inderdaad de ruimte die nodig is om de "originele rand" in te laten vallen) kan er daar gewerkt worden met een nieuwe naafcentrering. de spacers op het plaatje hieronder zijn 25 mm, en dan is er prima met "dubbele" gaten te werken.
groeten Kroon
Onze sponsors