Groupbuy: Strobe Lights Type R (Gesloten)

Een overzicht van afgeronde groupbuys.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 sep 2006, 23:51

Hou er rekening dat als je ze in de koplamp wil de xenon kapot kan gaan. Hier heeft tubby last mee gehad. En een nieuwe xenon lamp is niet echt goedkoop. Ik heb het ook overwogen, maar de gok toch maar niet genomen. De hele lamp moet dan uit elkaar om het in te bouwen.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 sep 2006, 23:52

@ kwiebje: dus vandaar onderin ipv in de hoofdlampunit?
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 sep 2006, 23:55

precies! :wink:
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

06 sep 2006, 00:19

Check ook eens bij www.brookstone.nl

Daar is de prijs namelijk 29,75 euro voor 1 setje.... En ze hebben ook de wat meer professionele flashers (met uiteraard ook een professioneel prijsje)...
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 sep 2006, 00:22

Robert schreef:Daar is de prijs namelijk 29,75 euro voor 1 setje
Goedemorgen Robert! :mrgreen: das duur! :wink:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Tubby
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

06 sep 2006, 01:36

Heeey, een groupsbuy voor de strobe's.
Afgezien dat ik het natuurlijk jammer vind dat we dat allemaal gaan inbouwen, want daar gaat mijn originaliteit :evil:
wil ik toch jullie wat tips geven.

tip 1
Bouw ze niet in je grote koplampen, echt waar dat is een Hels karwei!. Ik heb het geluk gehad dat ik vrienden in de garage heb, waarvan eentje met magische handen, die in de lampunit precies zo kon 'pielen' dat het allemaal toch goed is gekomen. Mij lukt het echt niet, want ik heb pas beide lampen vervangen en moest daarvoor uiteindelijk weer bij hem aankloppen om de nieuwe lampen in de unit te vervangen.

tip 2
Dit brengt me wel op het tweede punt: de lampen zijn zo kapot, Bij mij gingen ze na 2 jaar beide stuk. dus als je ze bestelt, koop twee reserve lampen erbij: deze kosten 8 euro stuk. Mijn leverancier hiervoor is Gaddo (zie http://www.tnqqb-design.nl/) Ik ben bij Gaddo thuis geweest helemaal naar kerkrade geweest, voordat ik naar de http://www.minibabes.com fotoshoot ging. (ja onbelangrijke extra info, ik weet het :roll: )

tip 3
Die dingen zijn vreselijk illegaal. Een brandweer collega deed ze aan op de snelweg, en uiteindelijk belde iemand zijn kenteken aan de politie door. De politie heeft hem thuis bezocht en na oneenigheid is hij zelfs aangehouden. (die agent zien we gelijk nooit meer bij een brand, want hij weet donders goed dat dat een nat pak voor hem zal opleveren). De tip hier is: Ik had de flitser aangezet op een donkere avond om te laten zien aan een collega. reed er precies een politieauto voorbij. Deze had dit gezien en kwam teruggereden. Ik pakte dus snel een foto camera en deed alsof ik een foto had gemaakt. :mrgreen: en dat werkte.

tip 4
En vergis je dus ook niet in het inbouwen, dat kastje wil je natuurlijk wegwerken, wat ik ONDER het stuur heb geplaatst. de schakelaar is weggewerkt in het vakje links van het stuur. Ook dit klusje verreist aardig wat handigheid.

Tenslotte wat positiefs: die Type-R zijn de felste in zijn soort. Geen enkel ander merk is zo fel als deze, zeker die kinderdingen van autostyle niet. Als ik ze aanzet op een donker weggetje met aan beide zijden bomen, dan is het gelijk 1 grote disco street(dance).
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

06 sep 2006, 01:43

Ik heb ze al een half jaar thuisliggen (met reservelampen) :)
Mede door het verhaal van Tubby heb ik me er nog niet toe kunnen brengen om ze in te bouwen. De koplampen zijn denk ik wel de mooiste plek, maximaal effect door de grote reflectoren.

Arjan en Sleefje hadden het idee om ze in te bouwen in een setje driving lights. Das een heel mooi idee en ik ga even wachten hoe dat uitziet want Arjan en Sleefje gaan het precies zo doen zoals ik het denk ik ook het mooiste vindt :).
Als iemand intussen een setje driving lights tweedehands heeft heb ik wel interesse want er moet toch wat aan gesleuteld worden :)
Tubby
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

06 sep 2006, 01:44

red_devil schreef:
CooperS-indiblue schreef:Okeej! Ziet er goed uit! Duidelijk verhaal. Ze kunnen dus ook achter de grill, gewoon zonder behuizing?
Dat is ook mijn plan . Ik wil ze zonder behuizing achter mijn grill plakken. Of anders moet ik er zelf een behuizing ofzo voor maken :|
Oh ja: ze kunnen NIET zonder behuizing achter de grill
Je kan wel een blauwe versie kopen die zijn MET behuizing en achter de grill knipperen ze fel blauw, maar ja, altijd minder fel dan wit...
Laatst gewijzigd door Tubby op 06 sep 2006, 01:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tubby
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

06 sep 2006, 01:47

Berthil schreef: Arjan en Sleefje hadden het idee om ze in te bouwen in een setje driving lights. Das een heel mooi idee en ik ga even wachten hoe dat uitziet ....
Ik had ook de driving lights als eerste optie. Bij de driving lights zoals die door de BMW dealer wordt geleverd passen ze never nooit in, die optie heb ik allang uitgezocht, maar misschien hebben Arjan/sleefje een andere soort driving light??
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

06 sep 2006, 01:53

Tubby schreef:Bij de driving lights zoals die door de BMW dealer wordt geleverd passen ze never nooit in, die optie heb ik allang uitgezocht, maar misschien hebben Arjan/sleefje een andere soort driving light??
Zijn die niet diep genoeg?
En in de mistlampen onderin (al moet dan de bumper er even af)?
Tubby
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

06 sep 2006, 01:57

mistlampen? lijkt mij ook erg klein, maar daar heb ik nooit naar gekeken.
Na mijn vakantie, 11-22 september, kunnen we misschien dit wel met z'n allen inbouwen. In de brandweer garage heb ik wel plek voor een aantal mini's op een rij. En de Hubo zit aan de overkant voor de benodigde schroefjes en zo...
Afbeelding
iDarkDesign
Transformer

06 sep 2006, 10:10

Tubby schreef:mistlampen? lijkt mij ook erg klein, maar daar heb ik nooit naar gekeken.
Na mijn vakantie, 11-22 september, kunnen we misschien dit wel met z'n allen inbouwen. In de brandweer garage heb ik wel plek voor een aantal mini's op een rij. En de Hubo zit aan de overkant voor de benodigde schroefjes en zo...
Hey Tubby! Nog bedankt dat ik afgelopen zaterdag je MINI mocht testen! (achter het stadion). Vond het erg gaaf en wat rijdt dat ding super! Ik begrijp je wanneer je zegt 'Jammer dat iedereen het doet', maar aan de andere kant, wordt wel leuk op meetings!

Het lijkt mij een super gaaf idee om met een aantal MINI's naar de brandweer garage te komen en daar met zn 'allen' te sleutelen aan de strobo's.

Achter de grill niet zonder behuizing hè, is daar niet iets voor te maken (met styreen plastic bv)? En anders zat ik ook mistlampen te denken.

Dan nog deze vraag: Is het niet mogelijk om die strobo's aan te sluiten op 1 van de knoppen op het stuur? Ik gebruik de telefoon knoppen niet, en ik HAAT het dat deze niets doen. Ik zou hier zo graag IETS op aansluiten. Voor mijn part een remparachute of schietstoel!

iDD
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 sep 2006, 10:45

Afgezien dat ik het natuurlijk jammer vind dat we dat allemaal gaan inbouwen, want daar gaat mijn originaliteit
Je kunt het natuurlijk ook zien als een ode aan jouw, dat iedereen het zo mooi vind en het ook wil hebben.

Lijkt me leuk om dan eens een kleine mini disco te houden in het donker met al die lampen :D:D
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 sep 2006, 10:52

Ik wil ook mee doen als ik wat inbouw hulp kan krijgen.
Hoe te regelen?? betalen etc??
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 sep 2006, 10:53

Hans J schreef:Ik wil ook mee doen als ik wat inbouw hulp kan krijgen.
Hoe te regelen?? betalen etc??
Daar kan je het best voor naar Arjan, die gaat ze bestellen. Inbouwen komt wel goed denk ik zo, als ik iedereen hier hoor!
Afbeelding

Terug naar “Afgeronde groupbuys”