Orginele Mini LED Dagrijverlichting - Closed, Order is made

Een overzicht van afgeronde groupbuys.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3188
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Orginele Mini LED Dagrijverlichting - Daytime Running Li

18 feb 2014, 17:44

louisvdd76 schreef:Misschien dat Robert tzt kan programmeren ;)
:mrgreen:

Maar helaas, of iemand moet iets heel slims gaan bedenken....

Om deze lampen goed te laten werken, zul je de dagrijlicht-functie die nu op je MINI zit moeten uitzetten.
Er komt naast de 2 lampen ook een extra module bij die je mag inbouwen. Deze extra module heeft de juiste stekkers/aansluiting voor je nieuwe LED-lampen.

Effe plaatje geleend van ECS-tuning: ECS tuning
Afbeelding

Je bouwt dan de softwarematige dagrijverlichting om, tot een hardware matige aansturing.
Als je de MINI hebt gestart, dan branden de volledige LED rondom.
Als je de verlichting aandoet, dan moet de LED dagrijverlichting dimmen (wettelijk verplicht). Dat is dus de bovenste 1/3 van de LED ronde.
En dat is dan ook gelijk de reden dat je de huidige instelling van je MINI dagrijverlichting moet aanpassen, want anders brandt er altijd alleen de 1/3 LED.

Oh, en dan heb je natuurlijk nog de mistlamp, maar daar veranderd niks aan de werking.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Orginele Mini LED Dagrijverlichting - Daytime Running Li

18 feb 2014, 17:54

Dus de rondjes mogen wettelijk alleen volledig branden als de rest uit is. Helder!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3188
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Orginele Mini LED Dagrijverlichting - Daytime Running Li

18 feb 2014, 18:19

marcel.no schreef:Maar er is dus een mogelijkheid dat de hele rondjes wel KUNNEN branden??
Of zit ik nu helemaal in de verkeerde film......
Ja klopt, de volledige LED brand als er géén andere lampen branden. Als je de lichtschakelaar op standje 1 of 2 zet (of A en het wordt donker), dan brandt alleen het bovenste deel van de LED.

Maar.....heb je in Noorwegen ook de verplichting om met verlichting aan te rijden. Net zoals bijvoorbeeld in Zweden? Want als dat het geval is, dan brandt bij jouw MINI alleen het bovenste deel van de LED.


De module maakt gebruik van de bestaande bedrading die in je MINI zit. Daarmee detecteert ie ook dat de stadslampen een signaal krijgen (verlichting aan, en dus dimt de LED!)
En nu zou je denken dan laat ik dat kabeltje voor stadslichten loshangen, om het signaal te omzeilen en dat de LED volledig blijft branden. Maar dan krijg je meldingen dat je stadslicht kaduuk is...
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Orginele Mini LED Dagrijverlichting - Daytime Running Li

18 feb 2014, 18:37

Installatie thanks to Kees http://bd8ba3c866c8cbc330ab-7b26c6f3e01 ... ED_DRL.pdf
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Re: Orginele Mini LED Dagrijverlichting - Daytime Running Li

18 feb 2014, 18:46

louisvdd76 schreef:Installatie thanks to Kees http://bd8ba3c866c8cbc330ab-7b26c6f3e01 ... ED_DRL.pdf
Zooo, das best nog wel wat werk.
Zou het makkelijk gaan, dat draad door de firewall trekken?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3188
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Orginele Mini LED Dagrijverlichting - Daytime Running Li

18 feb 2014, 18:57

marcel.no schreef:Hier moet je idd met t licht aan rijden en zomers rij ik dus met de mistlampen aan maar in t donker is dat te weinig licht om wat te zien daarom zou t wel wat zijn als t rondje brand in t donker....
Ik vermoed dat je mistlampen meer licht geven dan de LED-cirkel. In het donker heb je er denk ik niet zoveel verlichting van dat je echt veel kunt zien. Maar goed, daarvoor heeft MINI ook een paar koplampen boven de bumper geplaatst. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3188
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Orginele Mini LED Dagrijverlichting - Daytime Running Li

18 feb 2014, 19:44

Euh..... Nou.... overdag heb je dus die volledige LED aan de voorzijde als je géén andere lampen aandoet. Helaas heb je dan aan de achterzijde geen verlichting.
De achterkant zal bij jouw nu wel branden, omdat je ook je stadslicht aan moet doen, om je mistlampen te laten branden.

De doorverbinding waar je het over hebt, zie ik niet zo snel. Dan zou je iets 'creatiefs' moeten doen met de stekkers A6 en A9 op bladzijde 11 van de inbouwhandleiding.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Orginele Mini LED Dagrijverlichting - Daytime Running Li

18 feb 2014, 19:52

En we hebben er 10.... Binnen 24 uur is het gelukt. :)) :-)) :))

1: Louisvdd76
2: Marcel.no
3: Coert60
4. P5ycH0
5. Sherie Post en Henri Zeevaarders via FB
6. UKRyan
7. Casper
8. Roald
9. Arianne Oostra via FB
10. Wolly Jurriens via FB
11.

Om de wintersporters onder ons toch ook de tijd te geven wil ik de GB de 28ste februari sluiten.
Ik krijg ook nog de verzendkosten door zodat we een totaal prijs weten.
maximiliaan
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 394
Lid geworden op: 17 mar 2013, 13:39

Re: Orginele Mini LED Dagrijverlichting - Daytime Running Li

18 feb 2014, 20:29

Robert schreef:
Ik vermoed dat je mistlampen meer licht geven dan de LED-cirkel. In het donker heb je er denk ik niet zoveel verlichting van dat je echt veel kunt zien. Maar goed, daarvoor heeft MINI ook een paar koplampen boven de bumper geplaatst. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb ze (de hoofdfoto hier is van mij ;-) ) en je staat versteld wat voor een bak licht er van de halo's af komt. Dat merk ik goed wanneer ik in mijn garage rijdt en je het licht op de muur ziet schijnen. Ik zie qua lichtsterkte ook geen/nauwelijks verschil tussen de halo's en de eveneens ingebouwde mistlichten (op natuurlijk het brede licht op de weg na)
From MINI Roadster to MINI F56 Cooper to a F56 S with JCW kit

Terug naar “Afgeronde groupbuys”