Digital Power Sound Module retrofit

Een overzicht van afgeronde groupbuys.
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

Digital Power Sound Module retrofit

12 aug 2008, 17:00

Net contact gehad met BMW:

Digital Power Sound Module retrofit voor boost radio (andere eventueel mogelijk, prijzen komen morgen.)
Deze kit komt op 460.93 EX BTW voor modellen tot en met 2003
Deze kit komt op 1042.95 EX BTW voor modellen tot nu.

Deze kit is enkel beschikbaar voor: R50 - R52 - R53

dit zijn de prijzen zonder korting. (kerel ging mij ook nog een uitleg geven over het prijs verschil tss de oude modellen en de nieuwe, want hij had gehoord dat de kit van 2003 wel zou passen op de jongere wagens, maar hij ging het nakijken en controleren, tevens is er ook nog een verschil van 2 werkuren, dit ging hij ook nog controleren.)

Morge Middag heb ik hier meer info over.

ik geloof dat berthil deze instalatie heeft, mss ff ook aan hem vragen om hier even wat toe te lichten met een linkje naar uw site?

Groetjes, Shadow

P.S. (hoogst waarschijnlijk ga ik deze kit niet nemen maar ik twijfel nog een beetje, het hangt af van de prijs die ze me kunnen bieden.)
tysie
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 748
Lid geworden op: 22 mar 2007, 11:41

12 aug 2008, 17:10

Als de prijs goed is, dan heb ik misschien ook wel interesse in een kit voor een 2003 R53 MCS.

Hoor het graag :mrgreen:
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Hillegom
Berichten: 787
Lid geworden op: 09 jul 2006, 18:01

12 aug 2008, 17:23

Waarom is dat verschil tussen facelift en pre-facelift zo groot??
jstuyts
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Den Hoorn
Berichten: 349
Lid geworden op: 29 dec 2006, 11:29

12 aug 2008, 18:23

Ja dat verschil in prijs snap ik ook niet... :s

Ik heb ook het DPSM in mijn auto zitten, zelf ingebouwd. Gekocht bij een duitse BMW dealer in Essen via Ebay. Ik moest een dikke 700 euro betalen voor de set. Ik wist dus niet dat er verschil in zat, heb zelf een R53, maar bleek een set voor de R50 te zijn. Kwam ik pas achter toen ik de tweeters ging inbouwen, toen klopte er net iets niet, maar dat is heel simpel zelf aan te passen (5 min werk). Dus weet verder niet of dat het enige verschil is.

Heb er zelf zo'n 9 uur aan gezeten, maar dat ligt meer aan mij omdat ik niet wist hoe alles los moest en de dealer weet waarschijnlijk het meerendeel wel.

Met welke dealer heb je contact gehad over deze eventuele groupbuy? Want zover ik weet, heb het zelf namelijk ook gevraagd, is er maar één productnummer voor de R50-R53, met maar één prijs.

Echt een aanrader, deze set!!! Super mooi geluid... :mrgreen: :mrgreen:
kamiel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Maastricht
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 dec 2006, 20:47

12 aug 2008, 18:24

ik heb misschien ook wel intresse in deze set (2003 cooper s) maar wel nog even onder voorbehoud.

Zekers een topic wat ik ga volgen en om misschien nog eens extra overthuigd te worden zou ik wel eens bij iemand met een DPSM systeem willen komen luisteren :mrgreen:
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

12 aug 2008, 18:45

jstuyts schreef:Ja dat verschil in prijs snap ik ook niet... :s

Ik heb ook het DPSM in mijn auto zitten, zelf ingebouwd. Gekocht bij een duitse BMW dealer in Essen via Ebay. Ik moest een dikke 700 euro betalen voor de set. Ik wist dus niet dat er verschil in zat, heb zelf een R53, maar bleek een set voor de R50 te zijn. Kwam ik pas achter toen ik de tweeters ging inbouwen, toen klopte er net iets niet, maar dat is heel simpel zelf aan te passen (5 min werk). Dus weet verder niet of dat het enige verschil is.

Heb er zelf zo'n 9 uur aan gezeten, maar dat ligt meer aan mij omdat ik niet wist hoe alles los moest en de dealer weet waarschijnlijk het meerendeel wel.

Met welke dealer heb je contact gehad over deze eventuele groupbuy? Want zover ik weet, heb het zelf namelijk ook gevraagd, is er maar één productnummer voor de R50-R53, met maar één prijs.

Echt een aanrader, deze set!!! Super mooi geluid... :mrgreen: :mrgreen:
er zijn namelijk meerdere set nummers:
1: mini's tot en met 2003 (boost radio)
2: mini's na 2003 (boost radio)
3: mini's tot 2003 (geen boost (geen hk))
4: mini's na 2003 (geen boost (geen hk))

hij ging me de nummers bezorgen + uitleg van prijsverschil tss de 2 setjes die hierboven staan vermeld.
morgen weet ik hier meer over.

groetjes, Shadow
Peter Visser
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Werkendam
Berichten: 108
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:00

13 aug 2008, 20:45

en weet je al meer?

Groetjes,
Peter
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

13 aug 2008, 21:22

Godnondejuuu.....dit wil ik ook maar komt eigenlijk te vroeg omdat ik eerst andere zaken wil.
Wist niet dat er verschillende versies waren en zocht om deze reden een Boost CD maar heb ondertussen al geconstateerd dat hij ook werkt met mijn Boost cassette met wisselaar.

Ben toch wel benieuwd wat de uiteindelijke prijs gaat worden..........
Ga je ook bij Timmermanns informeren ?
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

14 aug 2008, 01:05

Che schreef:Godnondejuuu.....dit wil ik ook maar komt eigenlijk te vroeg omdat ik eerst andere zaken wil.
Wist niet dat er verschillende versies waren en zocht om deze reden een Boost CD maar heb ondertussen al geconstateerd dat hij ook werkt met mijn Boost cassette met wisselaar.

Ben toch wel benieuwd wat de uiteindelijke prijs gaat worden..........
Ga je ook bij Timmermanns informeren ?
Er is blijkbaar ook een verschil in versterker: ze zijn dit moment aan het opnemen met BMW duisland of ze de kit kunnen geven aan de prijs van de andere dus +-500€ ex btw

ik krijg een mail van het moment dat ze meer nieuw hadden
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

14 aug 2008, 12:23

Vanmorgen nog bij Timmermanns geweest en even gevraagd......voor een Cooper S van 2002 met Boost radio kost het systeem blijkbaar nog steeds 800 euro .........
Laatst gewijzigd door ginoceros op 14 aug 2008, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

14 aug 2008, 12:26

Che schreef:Vanmorgen nog bij Timmermanns geweest en even gevraagd......voor een R53 van 2002 met Boost radio kost het systeem blijkbaar nog steeds 800 euro .........
bij mijn leverancier +-500 ex btw. dus dat scheelt wel wat
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

14 aug 2008, 12:55

Shadow_Breaker schreef:
Che schreef:Vanmorgen nog bij Timmermanns geweest en even gevraagd......voor een R53 van 2002 met Boost radio kost het systeem blijkbaar nog steeds 800 euro .........
bij mijn leverancier +-500 ex btw. dus dat scheelt wel wat

Zeg dat wel maar in je eerste post staat 460 ?

Snap die grote prijsverschillen niet !!

Overigens gaf hij aan dat het met Wave radio's zonder Boost niet mogelijk is.
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

14 aug 2008, 13:07

Che schreef:
Shadow_Breaker schreef:
Che schreef:Vanmorgen nog bij Timmermanns geweest en even gevraagd......voor een R53 van 2002 met Boost radio kost het systeem blijkbaar nog steeds 800 euro .........
bij mijn leverancier +-500 ex btw. dus dat scheelt wel wat

Zeg dat wel maar in je eerste post staat 460 ?

Snap die grote prijsverschillen niet !!

Overigens gaf hij aan dat het met Wave radio's zonder Boost niet mogelijk is.
het is 460,93€ ex btw (dus 21% erbij) voor wagens voor 2003. maar dat is de standaardprijs (NIET gemonteerd)
dat het enkel op een boost radio kan kon hij me gisteren nog niet zeggen want volgens hem hadden ze dit op een wave ook al eens geinstalleerd maar moesten ze een andere connectorkabel gebruiken, maar ze gingen het checken en me laten weten.

Tenvens het grote prijsverschil tss de oude en nieuwe kit is eigelijk de digitale versterker vs analoge versterker en de front tweeter (dat is het enige verschil dat hij kon opmerken.)

Mijn dealer is er momenteel mee bezig om met duitsland te onderhandelen of ze de nieuwe kits niet kunnen meegeven aan de prijs van de oude (omdat het prijsverschil zo belachelijk groot is) of er tenminste een flinke korting op te geven.

Tevens is de prijs van de groupbuy ook nog belangrijk. er zou nog een EXTRA korting op KUNNEN komen (dit is dus nog niet zeker)

Groetjes Timothy
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

14 aug 2008, 13:22

Ik heb het ook nodig voor een Coop voor 2003 maar ik bedoel eigenlijk dat het raar is dat het prijsverschil tussen 2 dealers zo groot is voor dezelfde set (500-800). Je zou haast denken dat er ergens iets niet klopt. Enfin we blijven ut volgen.
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

14 aug 2008, 13:26

Che schreef:Ik heb het ook nodig voor een Coop voor 2003 maar ik bedoel eigenlijk dat het raar is dat het prijsverschil tussen 2 dealers zo groot is voor dezelfde set (500-800). Je zou haast denken dat er ergens iets niet klopt. Enfin we blijven ut volgen.
800 geplaatst???

Terug naar “Afgeronde groupbuys”