Milltek uitlaat

Een overzicht van afgeronde groupbuys.
MrSmith
Be Mini
Be Mini
Locatie: Groningen
Berichten: 617
Lid geworden op: 15 jun 2009, 11:07

Milltek uitlaat

26 jun 2012, 15:32

Ik weet dat de groupbuy van de Playmini net geweest is. Ik heb daar niet voor gekozen, omdat ik toch liever de Milltek catback systeem wil hebben.

Ik heb de vorige groupbuys bekeken van de Milltek en rondgekeken op internet voor de Milltek catback systeem, ben voor de prijzen uiteindelijk toch bij sponsor vd Velden - Tuningparts uitgekomen.

Ik heb navraag gedaan voor de R53, bij het afhalen van 3 stuks kost het €600,- per stuk.

Normaal kosten ze per stuk € 697,77 vd Velden - Tuningparts

Bij Beek - Minispeed € 786,-

Bij XT Motorsport - de importeur van Milltek in NL € 747,- (Bij minimale afhaal van 5 stuks €600,- per stuk)

Maar ga ik nog in onderhandeling voor de prijzen als er genoeg mensen zijn die geinteresseerd zijn en prijzen vergelijken.

Helaas niet zoveel als de vorige groupbuys, de prijzen van de Milltek uitlaatsystemen zijn gewoon de afgelopen jaren gestegen. Heb de prijzenlijst in Pond aangeleverd gekregen, dus heb wisselkoersen.nl gebruikt. Prijs is een indicatie. Nog niet definitieve prijzenlijst.

Dit zal ongeveer de kosten zijn:

R50:
Sportcat (past alleen op Milltek catback systeem) - € 858,-
Catback systeem - € 397,-

R52:
Sportcat (past alleen op Milltek catback systeem) - € 858,-
Catback systeem - € 728,-
Volledig systeem - € 1586,-

R53:
Sportcat (past alleen op Milltek catback systeem) - € 858,-
Catback systeem - € 728,-
Volledig systeem - € 1586,-

Kortingen:
1-3: 15%
4-7: 20%
8- en meer: 25%


Mensen met R55, R56, R57, R58, R59 en R60 die geinteresserd zijn, stuur mij even een pm voor de prijzen. Heb echt een super grote lijst.

Afbeelding



Handleiding van Sander_R53
Laatst gewijzigd door MrSmith op 10 dec 2012, 18:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

26 jun 2012, 15:54

XT Motorsport zou ik lekker links laten liggen...

VdV is ook importeur en de prijzen zijn interessanter. Zelf twijfel ik nog aan een Milltek Downpipe met cat.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

26 jun 2012, 17:51

Dat filmpje niet te serieus nemen, daar zit nl ook het Milltek spruitstuk bij.. Kost ook wat knaken extra :)
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5249
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

26 jun 2012, 21:49

Damn, heb ik nu wéér meer betaald dan nodig?
dqs23
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Amstelveen
Berichten: 384
Lid geworden op: 18 jul 2010, 20:13

27 jun 2012, 00:09

Paar week geleden had ik playmini gemaild en die verwees me naar Coen als agent voor hun, toen contact opgenomen met Coen en die zei dat ie in Juli wel was playmini's verwachten en kost €499. Nu weet ik niet meer wat ik zal doen :oops: Ik ga maar wat sound clips luisteren van deze twee.

Heb zeker interesse in een uitlaat, alleen welke? Ik neig meer naar de Milltek puur omdat als ik later ook een spruitstuk neem dan weet ik iig dat de spul goed met elkaar past.
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5249
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

27 jun 2012, 00:16

Budget = Playmini ( meer dan goed)
Topper = Milltek net even...
MrSmith
Be Mini
Be Mini
Locatie: Groningen
Berichten: 617
Lid geworden op: 15 jun 2009, 11:07

27 jun 2012, 01:35

Ik heb de prijzenlijsten binnen gekregen, vandaag te druk bezig geweest met de Mini zelf. Geen tijd gehad voor mail en forum.. :mrgreen:

Zal morgen wat prijzen er op gooien..

Mijn mening en wat ik heb gehoord.

Playmini - leuk en leuke sound
Milltek - leuker en beter performance (vooral bij tunen)

Als er iemand geinteresseerd is, even reageren.. Beter goedkoper met meer dan meer betalen in je 1tje..
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

27 jun 2012, 11:17

MrSmith schreef: Mijn mening en wat ik heb gehoord.

Playmini - leuk en leuke sound
Milltek - leuker en beter performance (vooral bij tunen)
Kan je deze uitspraken even onderbouwen? :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

27 jun 2012, 11:50

Performance bij een Milltek haal je pas wanneer je vanaf downpipe of spruitstuk gaat aanpassen, reden is dan een betere flow die veelal gehaald wordt door o.a. de grotere diameter.

Met alleen eindstukken, betreft het dus alleen maar een verschil in het geluid. Playmini heb ik geen ervaring mee, maar ik had op mijn GTI een full Milltek en was daar erg tevreden over.
MrSmith
Be Mini
Be Mini
Locatie: Groningen
Berichten: 617
Lid geworden op: 15 jun 2009, 11:07

27 jun 2012, 12:04

BMX schreef:
MrSmith schreef: Mijn mening en wat ik heb gehoord.

Playmini - leuk en leuke sound
Milltek - leuker en beter performance (vooral bij tunen)
Kan je deze uitspraken even onderbouwen? :)
Het geluid van de Milltek vind ik mooier, en toen ik wilde mee doen met de GB van Playmini heb ik goed rondgekeken en rondgevraagd.. Hoorde toen dat de Milltek wel beter was.. ook in de performance.. Ik kraak de Playmini niet af ofzo, maar de Milltek is voor mij een betere investering..

Geen ervaring met beide.. Alleen youtube filmpjes en rondgevraagd..
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

27 jun 2012, 12:48

Ik denk dat het heel erg uitmaakt aan wie je het vraagt ;) Sommige mensen hier hebben een erg sterke mening betreft bepaalde producten..
Volgensmij is er ooit maar 1 iemand geweest die zijn PlayMini direct weer verkocht.. de rest smult ervan.

De Milltek is een stuk stiller dan de PlayMini. Wat in theorie betekent dat de PlayMini zn flow beter is, minder restricties.
Qua performance kan ik niet niet echt een verschil in cijfers vinden. Een stock Milltek heeft in totaal 3 dempers (3 restricties). Een PlayMini heeft 2 dempers.
Je kan een Milltek ombouwen en de eerste demper verwijderen. Dan maakt een Milltek ook mer herrie, op niveau van de PlayMini.

De ride van koenV heeft ook een Janspeed+PlayMini en heeft 240pk 270Nm. De Heks2 heeft full Milltek en behaalt 235pk en 275Nm. Deze rides hebben dezelfde tuning ondergaan. Het verschil is dus minimaal tot niets.
De grootste restrictie zit m in het spuitstuk, met nade de pre-cat, niet de catback.

Maargoed.. Er is een klein verschil in geluid, het is maar net wat je wilt :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

27 jun 2012, 13:09

Ik ben nieuwsgierig naar de prijs van de downpipe met sport-cat :wink:
MrSmith
Be Mini
Be Mini
Locatie: Groningen
Berichten: 617
Lid geworden op: 15 jun 2009, 11:07

27 jun 2012, 13:16

Wilcoos schreef:Ik ben nieuwsgierig naar de prijs van de downpipe met sport-cat :wink:
De prijzen heb ik in 1ste post staan, ligt er een btje aan hoeveel mensen iets willen.. hoe meer mensen hoe meer korting..
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

27 jun 2012, 13:36

BMX schreef:Ik denk dat het heel erg uitmaakt aan wie je het vraagt ;) Sommige mensen hier hebben een erg sterke mening betreft bepaalde producten..
Volgensmij is er ooit maar 1 iemand geweest die zijn PlayMini direct weer verkocht.. de rest smult ervan.

De Milltek is een stuk stiller dan de PlayMini. Wat in theorie betekent dat de PlayMini zn flow beter is, minder restricties.
Qua performance kan ik niet niet echt een verschil in cijfers vinden. Een stock Milltek heeft in totaal 3 dempers (3 restricties). Een PlayMini heeft 2 dempers.
Je kan een Milltek ombouwen en de eerste demper verwijderen. Dan maakt een Milltek ook mer herrie, op niveau van de PlayMini.

De ride van koenV heeft ook een Janspeed+PlayMini en heeft 240pk 270Nm. De Heks2 heeft full Milltek en behaalt 235pk en 275Nm. Deze rides hebben dezelfde tuning ondergaan. Het verschil is dus minimaal tot niets.
De grootste restrictie zit m in het spuitstuk, met nade de pre-cat, niet de catback.

Maargoed.. Er is een klein verschil in geluid, het is maar net wat je wilt :)
Ik zal het even onderbouwen;
- PlayMini heeft een 2,5 inch systeem, wat bij PK's boven de 250 gewoon echt te klein is. Het zal iets beter flowen omdat een Playmini van fabriek af al geen middendemper heeft.
- Milltek heeft een 2,75 inch systeem, waarbij je als je de middendemper weghaalt een nog betere flow heeft en nog veel veel meer herrie maakt dan een Playmini.

Het verschil tussen Koen en die van peter gaat totaal niet op omdat Koen een andere CatCam heeft waar imho de software nog beter afgesteld kan worden omdat dat de 469 versie van de Cat is en Beek nog weinig ervaring mee heeft

Sorry wat dat betreft, maar MrSmith heeft wel gelijk. Als je stevig gaat tunen is Milltek een beter product.

Geluidswijs gezien is de Milltek qua sound VEEL dieper dan welke andere uitlaat die ik live heb gehoord. Ik zou zelf ook wel een Playmini eronder hangen omdat de prijs/kwaliteit gewoon super is, maar als het prijsverschil klein zou zijn, koos ik wel voor de Milltek omdat ik gewoon meer hou van een donker geluid dan van het ietwat meer snerpende/lichtere geluid van de PlayMini.
Hell, het liefste zou ik een Borla Cooper (3 inch) uitlaat onder mijn S hangen, want het is dyno-bewezen dat dat de beste uitlaat is voor een stevig getunede S
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

27 jun 2012, 14:12

Topic van een tijdje terug:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... =tegendruk

Directe link naar MINI2.com
http://www.mini2.com/forum/first-genera ... sults.html

Playmini schijnt het zelfde als een Scorpion uitlaat te zijn....

Terug naar “Afgeronde groupbuys”