Morgen gaan we kijken voor een Mini Cooper uit 2010 met 2 ton op de teller.
Zo te zien heeft de auto elk jaar een beurt gehad en is bij 100.000km de koppeling vervangen.
Op de foto's afgaand is de auto met liefde samengesteld en onderhouden.
Maar is 2 ton veel of kan er bij goed onderhoud nog met gemak een ton bij?
In 2019 is de spanrol, multiriem en waterpomp gedaan.
Mini Cooper 2010 met 2 ton op de teller
- Carpixz
- Leerling Mini lid
Bericht
Mini Cooper 2010 met 2 ton op de teller
Bruin, bruiner, bruinst... New Mini Cooper Cabriolet
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Mini Cooper 2010 met 2 ton op de teller
Ik heb een R56 Cooper en R55 Clubman Cooper, beide benzine 1.6 120/122pk. De R56 is uit 2006 en is net over de 290.000km heen, De R55 is uit 2011 en heeft 186.000km op de klok. Alles gaat en staat met goed en regelmatig onderhoud (naast correctief ook preventief onderhoud) en als ze ouder worden hebben ze wat meer aandacht nodig maar als je naar een goede MINI specialist of goede vakgarage dan kan die makkelijk nog een 100.000km maken.
Recent heeft de R56 een grote beurt gehad en nu waren de draagarmrubbers wanvervanging toe, was er 1 gescheurd, meteen beide vervangen door powerflex (zijn beter en goedkoper dan de originele), 1 remslang voorzijde was beschadigd, moest vervangen worden, meteen de andere kant mee vervangen. Grote beurt, olie, de diverse filters, opnieuw uitlijnen omdat subframe er onderuit was geweest en nog wat klein materiaal. Was even nodig maar kan er weer een jaar mee vooruit, op naar de 300.000km. Ondanks de kilometer stand rijdt ie nog lekker. Er zijn ook rijders die pas iets vervangen als het nodig is, ook een manier maar ik ben er meer voor als je ziet dat iets vervangen moet worden, gewoon vervangen, voorkomt dat je onnodig langs de weg stil komt te staan.
Succes,
kijk in ieder geval of er een onderhoud historie aanwezig is en gewoon alles een beetje langslopen.
Gr. Milco
Recent heeft de R56 een grote beurt gehad en nu waren de draagarmrubbers wanvervanging toe, was er 1 gescheurd, meteen beide vervangen door powerflex (zijn beter en goedkoper dan de originele), 1 remslang voorzijde was beschadigd, moest vervangen worden, meteen de andere kant mee vervangen. Grote beurt, olie, de diverse filters, opnieuw uitlijnen omdat subframe er onderuit was geweest en nog wat klein materiaal. Was even nodig maar kan er weer een jaar mee vooruit, op naar de 300.000km. Ondanks de kilometer stand rijdt ie nog lekker. Er zijn ook rijders die pas iets vervangen als het nodig is, ook een manier maar ik ben er meer voor als je ziet dat iets vervangen moet worden, gewoon vervangen, voorkomt dat je onnodig langs de weg stil komt te staan.
Succes,
kijk in ieder geval of er een onderhoud historie aanwezig is en gewoon alles een beetje langslopen.
Gr. Milco
Onze sponsors