Hallo,
Na een lange tijd zijn wij weer van plan een Mini aan te schaffen en hebben nu deze op het oog.
Een ontzettend nette mini voor zijn leeftijd. Met eigenlijk te weinig steenslag en een trilling op het stuur tijdens het rijden.
Trilt niet bij remmen en trekt niet naar links of naar rechts tijdens het rijden.
Is er iemand die deze auto kent en of woonachtig in Noord Limburg de voor de aankoop naar de auto wilt kijken?
We hebben nu al zin in de volgende minimeet in Duiven en hopen er bij te zijn met een leuke betrouwbare mini.
R56 aankooptips
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: R56 aankooptips
Bosi,
je zou de verkopende partij kunnen vragen of je een aankoop keuring mag uit laten voeren. Zo ja, zou je Martijn Schols van www.Scholsautos.nl eens moeten contacten en vragen of die ook aankoop keuringen doet, die zit in Beringe en is een MINI specialist. Ik heb daar mijn beide MINI's in onderhoud en een echte vakman en ook een monteur die alle geheimen van de 2de generatie motoren kent. Je kunt natuurlijk ook naar een dealer gaan en kijken of die een aankoop keuring doen maar ben daar niet bekend mee of ze dat überhaupt doen. Het kost je dan wat euries maar altijd beter dan een kat in de zak kopen, dan zijn de (on)kosten vaak vele malen hoger.
Succes,
Milco
je zou de verkopende partij kunnen vragen of je een aankoop keuring mag uit laten voeren. Zo ja, zou je Martijn Schols van www.Scholsautos.nl eens moeten contacten en vragen of die ook aankoop keuringen doet, die zit in Beringe en is een MINI specialist. Ik heb daar mijn beide MINI's in onderhoud en een echte vakman en ook een monteur die alle geheimen van de 2de generatie motoren kent. Je kunt natuurlijk ook naar een dealer gaan en kijken of die een aankoop keuring doen maar ben daar niet bekend mee of ze dat überhaupt doen. Het kost je dan wat euries maar altijd beter dan een kat in de zak kopen, dan zijn de (on)kosten vaak vele malen hoger.
Succes,
Milco
- Bosi
- One wheel wonder
Bericht
Re: R56 aankooptips
Hoi Milco,
Bedankt voor je reactie. Ik ga contact opnemen met Martijn.
Had BMW Venlo al gebeld maar zij gaven aan geen aankoopkeuringen meer te doen ivm problemen in het verleden.
Tussen de regels door begreep ik welles nietes situaties tussen beide partijen over afkeur of aandachtspunten.
ANWB en of DEKRA vind ik niks, lijken mij te algemeen. Ik heb dus liever dat er een specialist naar kijkten dat de mini daar eventueel in onderhoud gaat.
Nogmaals dank.
Bedankt voor je reactie. Ik ga contact opnemen met Martijn.
Had BMW Venlo al gebeld maar zij gaven aan geen aankoopkeuringen meer te doen ivm problemen in het verleden.
Tussen de regels door begreep ik welles nietes situaties tussen beide partijen over afkeur of aandachtspunten.
ANWB en of DEKRA vind ik niks, lijken mij te algemeen. Ik heb dus liever dat er een specialist naar kijkten dat de mini daar eventueel in onderhoud gaat.
Nogmaals dank.
- Bosi
- One wheel wonder
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: R56 aankooptips
Het plaatje hierboven is een afbeelding van een MINI Cooper R56 S, de turbo zit vooraan in het midden onder dat hitteschild.
Een gewone R56 Cooper heeft geen turbo maar wat wil je nu precies weten. Die MINI waar je interesse in hebt, is dat een R56 Cooper of een R56 Cooper S?
Als ik na je eerste plaatje kijk zie ik een Cooper S motorkap, S scuttles en een S voorbumper. Nu wil dat nog niets zeggen maar als de bovenste foto is gemaakt onder de motorkap dan betreft dit een R56 Cooper S met turbo.
Een gewone R56 Cooper heeft geen turbo maar wat wil je nu precies weten. Die MINI waar je interesse in hebt, is dat een R56 Cooper of een R56 Cooper S?
Als ik na je eerste plaatje kijk zie ik een Cooper S motorkap, S scuttles en een S voorbumper. Nu wil dat nog niets zeggen maar als de bovenste foto is gemaakt onder de motorkap dan betreft dit een R56 Cooper S met turbo.
- Bosi
- One wheel wonder
Bericht
Re: R56 aankooptips
Wij zijn inderdaad op zoek naar een Cooper S.
Omdat ik het niet terug kon vinden in de papieren wilde ik graag weten hoe er dit bij een R56 motor technisch uitziet. Want inderdaad plaatwerk en een dubbel uitlaatje achter zegt niet alles.
Nu zijn er ook verschillende uitvoeringen, Pepper, Chili, ..... Is dit nog ergens aan te herleiden?
Omdat ik het niet terug kon vinden in de papieren wilde ik graag weten hoe er dit bij een R56 motor technisch uitziet. Want inderdaad plaatwerk en een dubbel uitlaatje achter zegt niet alles.
Nu zijn er ook verschillende uitvoeringen, Pepper, Chili, ..... Is dit nog ergens aan te herleiden?
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
En wat betreft een aankoopkeuring, men kan zo op het oog wel wat dingen constateren. Of het een rag-bakkie was of niet. Aan staande reparaties aan bijvoorbeeld uitlaat of ophanging. Koppeling bekijken wordt al een heel andere uitdaging, stand van pedalen en gevoel zegt al iets, maar dat is geen 'garantie' dat ie nog jaren en vele kilometers meegaat. En in de motortechniek, daar zal dan toch meer voor uit elkaar moeten dan even een snelle blik van de aankoopkeuring. En dan nog heb je geen zekerheid hoor: het is techniek, het kan kapot. Dus dat welles/nietes-verhaal van de dealer/garage begrijp ik wel een beetje.
Re: R56 aankooptips
Ja, aan de uitrusting. Aangezien deze MINI een import is, zul je eens moeten kijken wat de opties waren voor Chili, Pepper, of Salt in het land van herkomst van die MINI. Bijvoorbeeld het Duitse Chili-pakket was destijds anders van inhoud als het Nederlandse pakket. Check deze post, daar kun je opvragen met welke opties de MINI de fabriek heeft verlaten, als je de laatste 7 cijfers/letters hebt van het chassisnummer/VIN: viewtopic.php?p=676837#p676837
En wat betreft een aankoopkeuring, men kan zo op het oog wel wat dingen constateren. Of het een rag-bakkie was of niet. Aan staande reparaties aan bijvoorbeeld uitlaat of ophanging. Koppeling bekijken wordt al een heel andere uitdaging, stand van pedalen en gevoel zegt al iets, maar dat is geen 'garantie' dat ie nog jaren en vele kilometers meegaat. En in de motortechniek, daar zal dan toch meer voor uit elkaar moeten dan even een snelle blik van de aankoopkeuring. En dan nog heb je geen zekerheid hoor: het is techniek, het kan kapot. Dus dat welles/nietes-verhaal van de dealer/garage begrijp ik wel een beetje.
- Ben1
- 4 op een rij!
Bericht
Re: R56 aankooptips
Uit welk jaar komt je mini cooper s exact. Want ik heb mijn mooie cooper s uit 2009 destijds maar van ellende weggedaan. Wat een waardeloos blok was het van psa . Dan was het blokje weer verkoold of dan ging de turbo weer kapot. Of de ketting ging rammelen. En de dealer vond het prachtig want ik was een slachtoffer.
Lees iedere keer werd er voor een godsvermogen uit mijn geldbuidel wat gehaald. Nee de diesel die ik nu heb een saaie 110pk psa blokje... dat dan wel weer. Is heel wat betrouwbaarder.. buiten. Dus probeer de auto met een goede garantie te krijgen.
Lees iedere keer werd er voor een godsvermogen uit mijn geldbuidel wat gehaald. Nee de diesel die ik nu heb een saaie 110pk psa blokje... dat dan wel weer. Is heel wat betrouwbaarder.. buiten. Dus probeer de auto met een goede garantie te krijgen.
- Baseman
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
Bericht
Re: R56 aankooptips
Hoi Ben, als ik het zo belees, dan moet ik beginnen met, welkom terug bij MINI en meteen er achteraan, welkom bij NewMINIclub NL.
De R56S die je op het oog hebt is als ik de RDW check doe gebouwd in 2007 en heeft dus het wat minder betrouwbare N14 blok. Van de andere kant rijden er genoeg MINI's van de 2e generatie rond die tussen 2006 en eind 2010 gebouwd zijn, en die gaan echt niet allemaal naar de gallamiezen.
Je kunt niet meer doen dan goed voor je auto zorgen, check met regelmaat de olie enz. enz. iedereen kent die standaard dingen wel en dan nog zul je er ook een deel geluk mee moeten hebben, want niemand kan "er in kijken".
Turbo zit idd daar vooraan in het midden onder het hitte schild.
Mocht de knoop al zijn doorgehakt dan zij het zo, anders is, omdat je in het zuiden woont, importeren uit Duitsland misschien nog een goede optie. MINI's van die leeftijd kosten nagenoeg geen BPM meer en er staan er meer dan genoeg te koop op Mobile.de.
Succes met de zoektocht en uiteraard hou ons op de hoogte van de voortgang / aankoop.
De R56S die je op het oog hebt is als ik de RDW check doe gebouwd in 2007 en heeft dus het wat minder betrouwbare N14 blok. Van de andere kant rijden er genoeg MINI's van de 2e generatie rond die tussen 2006 en eind 2010 gebouwd zijn, en die gaan echt niet allemaal naar de gallamiezen.
Je kunt niet meer doen dan goed voor je auto zorgen, check met regelmaat de olie enz. enz. iedereen kent die standaard dingen wel en dan nog zul je er ook een deel geluk mee moeten hebben, want niemand kan "er in kijken".
Turbo zit idd daar vooraan in het midden onder het hitte schild.
Mocht de knoop al zijn doorgehakt dan zij het zo, anders is, omdat je in het zuiden woont, importeren uit Duitsland misschien nog een goede optie. MINI's van die leeftijd kosten nagenoeg geen BPM meer en er staan er meer dan genoeg te koop op Mobile.de.
Succes met de zoektocht en uiteraard hou ons op de hoogte van de voortgang / aankoop.
- Bosi
- One wheel wonder
Bericht
Re: R56 aankooptips
Hoi Ben1, jammer om te lezen dat je zo'n pech hebt gehad met je mini.
Deze mini komt uit 2007 en ik had inderdaad al gehoord dat de motoren van daarvoor "sterker" waren.
Maar zoals Jos al schrijft zijn er genoeg R56's geproduceerd waar niet alleen maar problemen mee zijn en is het dus
fijn dat je met behulp van bijvoorbeeld dit forum wat huiswerk kan doen.
Ik heb vandaag met Martijn gesproken en hij is welwillend om te helpen bij de aanschaf.
Zoals jullie ook beschrijven kun je niet in een blok kijken en zie je mogelijk niet alles maar
met een expert erbij die wat tips geeft voel ik me meer op mijn gemak.
Aan de hand van het chassisnummer hebben we weten te achterhalen dat het een Cooper S is met volgens WebETK af fabriek
- glasdak
- mistlamp
- xenon
- climate control
Alle overige opties zoals cruise control en regensensor staan er niet bij.
Vanavond maar eens verder zoeken. Leuk!
Deze mini komt uit 2007 en ik had inderdaad al gehoord dat de motoren van daarvoor "sterker" waren.
Maar zoals Jos al schrijft zijn er genoeg R56's geproduceerd waar niet alleen maar problemen mee zijn en is het dus
fijn dat je met behulp van bijvoorbeeld dit forum wat huiswerk kan doen.
Ik heb vandaag met Martijn gesproken en hij is welwillend om te helpen bij de aanschaf.
Zoals jullie ook beschrijven kun je niet in een blok kijken en zie je mogelijk niet alles maar
met een expert erbij die wat tips geeft voel ik me meer op mijn gemak.
Aan de hand van het chassisnummer hebben we weten te achterhalen dat het een Cooper S is met volgens WebETK af fabriek
- glasdak
- mistlamp
- xenon
- climate control
Alle overige opties zoals cruise control en regensensor staan er niet bij.
Vanavond maar eens verder zoeken. Leuk!
- Bosi
- One wheel wonder
Bericht
Re: R56 aankooptips
Oke vorige post was te kort door de bocht. Nu snap ik hoe ETK werkt... :-)
Type COOPER S (USA)
E-serie R56 ()
Serie M
Type COUPE
Stuur LL
Portieren 3
Motor N14
Cilinderinhoud 1.60
Vermogen 128
Aandrijving FRONT
Versn.bak MECH
Kleur ASTRO BLACK METALLIC (A25)
Bekleding LEDER PUNCH/E1 CARBON BLACK (T8E1)
Prod.-datum 2007-09-29
Standaarduitrusting
S441A RAUCHERPAKET Roker-kit
S450A BEIFAHRERSITZ HOEHENVERSTELLUNG Hoogteverstelling bijrijdersstoel
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sportstoel
S493A ABLAGENPAKET Opbergpakket
S4AUA ERWEITERTE DEKORUMFAENGE Uitgebreide decoraties
S563A LICHTPAKET Lichtpakket
S645A RADIO-STEUERUNG US BMW US Radio
S693A SATELLITENTUNER VORBEREITUNG Voorbereiding BMW satellietradio
S6FCA RADIO MINI BOOST CD Radio MINI Boost CD
S736A 2. FUNKFERNBEDIENUNGSSCHLUESSEL 2e sleutel voor rad. afstandsbediening
S845A AKUSTISCHE GURTWARNUNG Akoestische gordelwaarschuwing
S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Taalversie Engels
S876A FUNKFREQUENZ 315 MHZ Radiofrequentie 315 MHz
S8SMA FAHRGESTELLNUMMER,V.AUSSEN SICHTBAR Chassisnummer van buitenaf zichtbaar
Speciale uitrusting
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selectie COP relevante auto's
S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamische stabiliteitscontrole
S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Multifunctie v stuurwiel
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sportstuurwiel leder
S2RPA LM RAEDER CROWN SPOKE / NOTLAUF MINI LM wiel Crownspaak m noodloopeigens
S2TAA SPERRDIFERENTIAL Sperdifferentieel
S2VBA REIFENDRUCKANZEIGE Bandenspanningsweergave
S327A MOTORHAUBENSTREIFEN WEISS Motorkapstreep wit
S382A DACH U. SPIEGELKAPPEN IN WEISS Buitenspiegel/dak in wit
S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glasdak elektr.
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoelverwarming bestuurder/passagier
S4A7A COLOUR LINE DARK GREY Colour Line Dark Grey
S4BFA INTERIOR SURFACES BRUSHED ALLOY Interieur oppervlak Brushed Aluminium
S4UFA SPORT BUTTON Sport button
S520A NEBELSCHEINWERFER Mistlamp
S522A XENON-LICHT Xenon licht
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatische airco
S550A BORDCOMPUTER Boordcomputer
S5DDA WAGENHEBER Krik
S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Voorbereiding BMW 6 CD changer
S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Uitvoering voor koude landen
S8SPA COP STEUERUNG Besturing COP
S925A VERSANDSCHUTZPAKET Dummy-SALAPA
S927A ALL SEASON BEREIFUNG All Season banden
Je zou bijna zeggen full options!
Nu kijken welke uitvoering dit is...
Type COOPER S (USA)
E-serie R56 ()
Serie M
Type COUPE
Stuur LL
Portieren 3
Motor N14
Cilinderinhoud 1.60
Vermogen 128
Aandrijving FRONT
Versn.bak MECH
Kleur ASTRO BLACK METALLIC (A25)
Bekleding LEDER PUNCH/E1 CARBON BLACK (T8E1)
Prod.-datum 2007-09-29
Standaarduitrusting
S441A RAUCHERPAKET Roker-kit
S450A BEIFAHRERSITZ HOEHENVERSTELLUNG Hoogteverstelling bijrijdersstoel
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sportstoel
S493A ABLAGENPAKET Opbergpakket
S4AUA ERWEITERTE DEKORUMFAENGE Uitgebreide decoraties
S563A LICHTPAKET Lichtpakket
S645A RADIO-STEUERUNG US BMW US Radio
S693A SATELLITENTUNER VORBEREITUNG Voorbereiding BMW satellietradio
S6FCA RADIO MINI BOOST CD Radio MINI Boost CD
S736A 2. FUNKFERNBEDIENUNGSSCHLUESSEL 2e sleutel voor rad. afstandsbediening
S845A AKUSTISCHE GURTWARNUNG Akoestische gordelwaarschuwing
S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Taalversie Engels
S876A FUNKFREQUENZ 315 MHZ Radiofrequentie 315 MHz
S8SMA FAHRGESTELLNUMMER,V.AUSSEN SICHTBAR Chassisnummer van buitenaf zichtbaar
Speciale uitrusting
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selectie COP relevante auto's
S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamische stabiliteitscontrole
S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Multifunctie v stuurwiel
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sportstuurwiel leder
S2RPA LM RAEDER CROWN SPOKE / NOTLAUF MINI LM wiel Crownspaak m noodloopeigens
S2TAA SPERRDIFERENTIAL Sperdifferentieel
S2VBA REIFENDRUCKANZEIGE Bandenspanningsweergave
S327A MOTORHAUBENSTREIFEN WEISS Motorkapstreep wit
S382A DACH U. SPIEGELKAPPEN IN WEISS Buitenspiegel/dak in wit
S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glasdak elektr.
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoelverwarming bestuurder/passagier
S4A7A COLOUR LINE DARK GREY Colour Line Dark Grey
S4BFA INTERIOR SURFACES BRUSHED ALLOY Interieur oppervlak Brushed Aluminium
S4UFA SPORT BUTTON Sport button
S520A NEBELSCHEINWERFER Mistlamp
S522A XENON-LICHT Xenon licht
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatische airco
S550A BORDCOMPUTER Boordcomputer
S5DDA WAGENHEBER Krik
S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Voorbereiding BMW 6 CD changer
S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Uitvoering voor koude landen
S8SPA COP STEUERUNG Besturing COP
S925A VERSANDSCHUTZPAKET Dummy-SALAPA
S927A ALL SEASON BEREIFUNG All Season banden
Je zou bijna zeggen full options!
Nu kijken welke uitvoering dit is...
- nepnerd
- Volledig MINI minded!
Bericht
R56 aankooptips
Gewoon VIN mailen naar [email protected]
Krijg je binnen 1 dag optielijst (dus ook uitvoering) en prijzen van opties via mail.
Krijg je binnen 1 dag optielijst (dus ook uitvoering) en prijzen van opties via mail.
- Bosi
- One wheel wonder
Bericht
Re: R56 aankooptips
Mmm, reactie gekregen van BMW Nederland. De optielijst was volledig leeg en er stond niks vermeld aan prijzen en het type. Lijkt er op dat er niks bekend is over de auto.
Mail beantwoord met de vraag waaron er niks bekend is.
Zou te maken kunnen hebben met het feit dat het een Amerikaans model is.
To be continued.
Mail beantwoord met de vraag waaron er niks bekend is.
Zou te maken kunnen hebben met het feit dat het een Amerikaans model is.
To be continued.
- Bosi
- One wheel wonder
Bericht
Re: R56 aankooptips
Het is nog te vroeg voor een show your ride maar wij kunnen jullie mededelen dat er dan eindelijk toch een S van eigenaar gaat veranderen. YES!
Morgen kunnen we haar (want ze is rood :-) ) ophalen en dan zullen de foto's snel volgen. In een andere post natuurlijk.
De eerste vereiste zal een carkit zijn dus daar ga ik me nu op inlezen.
Er zit een multifunctioneel stuur in dus het zou mooi zijn als we daar iets mee kunnen ipv een Parrot of iets dergelijks.
Tot later in een ander topic! Fijn weekend.
Morgen kunnen we haar (want ze is rood :-) ) ophalen en dan zullen de foto's snel volgen. In een andere post natuurlijk.
De eerste vereiste zal een carkit zijn dus daar ga ik me nu op inlezen.
Er zit een multifunctioneel stuur in dus het zou mooi zijn als we daar iets mee kunnen ipv een Parrot of iets dergelijks.
Tot later in een ander topic! Fijn weekend.
Onze sponsors