Ach, het was leuk zolang het duurde... Maar ik moet toegeven dat mijn nieuwe Clubman de lege plek meer dan goed opgevuld heeft. Het speelse, kwajongens achtige van de Mini is niet te evenaren.
Quattroporte V,
4.2 L, V8 Ferrari motor zonder turbo's,
Semi-automatische F1 versnellingsbak met flips,
teveel PK's,
Kruissnelheid: 160 - 180km/h,
Top: 270km/h op de teller gemeten tussen Lanaken en Köln,
Verbruik stad: 25L/100km,
Snelweg: 14,4L/100km (bij 140km/h),
Op topsnelheid: 28,2L/100km,
banden voor 245/45 R 18,
banden achter 285/40 R 18 101V,
Voor degenen die zich blind staren op de schoonheid van de wagen komen hier een paar harde feiten des levens:
Kleine beurt: 1.250€
Grote beurt: 2.500€ - en meer als je geen geluk hebt
Koppelingsplaten om de 40.000km: 1.800€
F1 hoge druk pomp om de 70.000km: 1.800€
Remblokjes voor: 450€
Remblokjes achter: 660€
Handrem remblokjes: 750€
Set nieuwe zomerbanden: 1.100€ (Yokohama's)
Set nieuwe winterbanden = Woekerprijzen want speciale maat banden.
Ondanks de hoge kosten waren de 2 jaar dat ik er mee reed een genot. Confortabel, snel, een wolf in schaapskleren. Het geluid van de motor bij het starten is niet van deze wereld, op topsnelheid klinkt ie als een mix van een boze Monica Bellucci en Marie Gillain in extase.

Biturbo Spyder uit 1993
V6, 2.8L
Biturbo (één turbo p/cyl rij)
Kruissnelheid: 150km/h
Top: 240km/h op de teller gemeten richting Oberhausen
Verbruik stad: 18L/100km
Verbruik snelweg: 12L/100km
Een zalige wagen: Explosief, ongetemd, trok als een stier, vet uitlaat geluid, blazen van de turbo's klonk als een symphonie...
Heb er hele goede herrineringen aan ondanks dat de airco in de zomer het niet deed en de verwarming het begaf in de winter bij -15°C.

De Spyder is de deur uit gegaan want niet meer te onderhouden: Onderdelen zijn heel moeilijk te vinden en ik reed er teveel mee. Niet om bij te houden dus. De QP V is verkocht vanwege een mix van kosten die niet meer in verhouding stonden met de lol en de grootte van de auto. In Brussel een ware marteling.
Tijd dus voor een nieuw avontuur...