Ducati 750 SSie Projectje

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
GPM
4 op een rij!
4 op een rij!

Ducati 750 SSie Projectje

01 feb 2012, 10:08

Hoi Allemaal!

Naast de GP, ben ik al sinds 2001 gepassioneerd eigenaar van een Ducati 750 SSie Dark. Ouwerwetse desmo due met injectie en lucht/olie gekoeld blok, en in een nieuw jasje gestoken door Terblanche na het legendarische SS model van eind jaren 80 tot eind jaren 90.

Vanwege het nog redelijk nostalgische karakter van het blok (vooral mooi lawaai) en de strakke stuureigenschappen (laag gewicht) van de fiets wil ik hem niet kwijt en/of inruilen voor een andere. Daarbij komt nog eens dat ie nog maar 8k heeft gelopen (:oops:)

Daarom, 11 jaren later, gaat er wat aan gebeuren om het blok wat smeuiger te laten lopen en er een paar extra peekaas uit te halen. Al is het laatste niet de eerste prioriteit (:lol:)

het verloop van het projectje wil ik graag met jullie delen en daarom dit Topic waar ik updates, foto's en resultaten zal posten.

Na duidelijk advies, zal de wenslijst uitgevoerd worden door van den Biggelaar in Oisterwijk:

Tuning:

1. Koppen flowen (in/uitlaat kanalen, klepzittingen etc)
2. Compressie in kleine mate verhogen
3. Vliegwiel afdraaien (een kilo afslanken!)
4. ECU aanpassen
5. Open luchtfilters (indien nodig) (open Ducati performance dempers zitten er al op vanaf nieuw)
6. Kleppen stellen
7. Testbank runs
8. Blok afstellen

Uiteraard ook het reguliere onderhoud:

Olie en filter
Brandstoffilter
Remvloeistof
Riemen

Er zal ongeveer 12% vermogenstoename behaald kunnen worden; we zullen zien :P !

Morgen wordt hij opgehaald en dan kan de pret beginnen!

Ik zal even foto's maken van het geheel en z.s.m plaatsen.

Peter.
Great minds think alike
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2012, 10:23

heel gaaf, ben ook een groot Ducati-fan. Persoonlijk hou ik meer van de 80/90er jaren Duc's. De allerdikste vind ik nog steeds een 851/888, wat blijft dat een gaaf ding. En natuurlijk de spirituele voorvader van de legendarische 916.

Maar de SS's blijven ook echt vet, en een Dark is eigenlijk de mooiste kleur voor de Terblanche SS.

Ben heel benieuwd naar de vorderingen en natuurlijk de foto's!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Worksdebby
One wheel wonder
One wheel wonder

08 feb 2012, 21:09

[quote="mushrop"]heel gaaf, ben ook een groot Ducati-fan. Persoonlijk hou ik meer van de 80/90er jaren Duc's. De allerdikste vind ik nog steeds een 851/888, wat blijft dat een gaaf ding. En natuurlijk de spirituele voorvader van de legendarische 916.

Leuk om te lezen hier dat er meer mensen met dit virus ook besmet zijn.......

de mijne staat nu te rusten voor het volgende seizoen .....

even geen races meer om budgetaire redenen maar wel straks zo af en toe weer knallen !

groetjes
debby
je leeft maar 1 x dus geniet !
GPM
4 op een rij!
4 op een rij!

08 feb 2012, 21:56

mushrop schreef:heel gaaf, ben ook een groot Ducati-fan. Persoonlijk hou ik meer van de 80/90er jaren Duc's. De allerdikste vind ik nog steeds een 851/888, wat blijft dat een gaaf ding. En natuurlijk de spirituele voorvader van de legendarische 916.

Maar de SS's blijven ook echt vet, en een Dark is eigenlijk de mooiste kleur voor de Terblanche SS.

Ben heel benieuwd naar de vorderingen en natuurlijk de foto's!
Ben het helemaal met je eens Rob, een mooie Superlight is helemaal DIK! en qua kleur moet ik zeggen dat het voor het de Terblanche idd de mooiste is. Een Superbike hoort rood of geel, een supersport zwart of antraciet vind ik.

Ik heb nog even contact gehad met de maniacs in Oisterwijk, maar hij ligt nog niet uit elkaar. :Foto worden er zeker gemaakt!
Great minds think alike
GPM
4 op een rij!
4 op een rij!

08 feb 2012, 22:01

Worksdebby schreef:
mushrop schreef:heel gaaf, ben ook een groot Ducati-fan. Persoonlijk hou ik meer van de 80/90er jaren Duc's. De allerdikste vind ik nog steeds een 851/888, wat blijft dat een gaaf ding. En natuurlijk de spirituele voorvader van de legendarische 916.

Leuk om te lezen hier dat er meer mensen met dit virus ook besmet zijn.......

de mijne staat nu te rusten voor het volgende seizoen .....

even geen races meer om budgetaire redenen maar wel straks zo af en toe weer knallen !

groetjes
debby
Hoi Debby, heb je foto archief mogen bewonderen, super foto's! Na een paar baansessies is een lekker winterslaapje geen overbodige luxe. Ben je ook actief in De Club trouwens en op de Clubrace? Ik kijk al weer uit naar dit jaar! Altijd een groot feest.

Groetjes,

Peter.
Great minds think alike
GPM
4 op een rij!
4 op een rij!

08 feb 2012, 22:03

Quote ging niet helemaal lekker 8)
Great minds think alike
GPM
4 op een rij!
4 op een rij!

01 mar 2012, 08:27

Okay,

Gisteren bericht gehad van Biggelaar. De fiets is uit elkaar geweest en ze hebben de koppen geflowed, het vliegwiel afgedraaid en er alles weer netjes in/op gezet. Foto's zijn gemaakt, deze zal ik t.z.t uploaden.

De tuner heeft me verteld dat er 64 DINpk voor de tuning uitkwam (de curves zal ik ook t.z.t uploaden). Dit is niet slecht voor een standaard, iedere fiets is anders, en dus behoord ie tot de betere standaard fietsen. Hij heeft er een setje 900SS nokkenassen ingezet, deze passen er direct in, en resulteren o.a. in een hogere kleplift, dus meer effectieve doorlaat. De klepzittingen moeten iets dieper worden gelegd om de juiste shims er tussen te krijgen, maarja die werden sowieso al aangepast. De compressie is iets omhoog gegaan door een dunnere voetpakking. De kleppen worden nog getimed.

Eind volgende week zal ie weer helemaal klaar zijn en dan is het moment supreme om op de bank te gaan en te zien wat ie doet. Daar ben ik zeker bij!

Zodra ik alle info heb zal ik een update schrijven!

Cheers.
Great minds think alike
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2012, 10:51

Cool!
Governorrob
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

01 mar 2012, 18:55

Hoi Peter,

Maandag mogen we inschrijven!!! Kan niet wachten :lol: :lol: :lol:

Gr

Rob
RIP #58 SIC
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2012, 19:07

Ben benieuwd! Maak je ook even een filmpje als 'ie op de bank staat.. 8)

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2012, 19:24

Ik zie nog steeds geen foto's.......... :roll:
GPM
4 op een rij!
4 op een rij!

07 mar 2012, 14:11

@ Rob: Ik ben er ook bij dit jaar!
@ Rob, Frank: Heb nog geen bericht van de Biggel gehad guys, foto's hebben zij voor me gemaakt. Zit nog te wachten op een telefoontje van ze :(

Maarrrr, zo snel mogelijk! 8)
Great minds think alike
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mar 2012, 18:28

gaaf, ben benieuwd!

Afbeelding
GPM
4 op een rij!
4 op een rij!

18 mar 2012, 11:25

Gisteravond de gegevens binnen gekregen! :yeah

Test voor tuning: 62.8 pk @ 7928 rpm / 67 Nm @ 5658 rpm
Test na tuning: 74.6 pk @ 7844 rpm / 74 Nm @ 6490 rpm

Happy days!

Ik ben zeer tevreden over het resultaat op papier en denk dat het rijden een volledige andere ervaring zal zijn met de nieuwe setup 8)

Als ik tijd heb, vanavond even de curves posten. Foto's van tuning en filmpje op de testbank worden nog door Biggelaar gestuurd.
Great minds think alike
Governorrob
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

18 mar 2012, 17:59

Hoi Peter,

Dat is een mooie verbetering! Die van mij staat nu in Terneuzen. Als ze warm wordt, en dat wordt ze op het circuit, stottert ze soms. Best eng als je de Strubbe uitkomt en er gebeurt niets en ze komen je snoeihard langs!!

Groet,

Rob
RIP #58 SIC

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”