Naast de GP, ben ik al sinds 2001 gepassioneerd eigenaar van een Ducati 750 SSie Dark. Ouwerwetse desmo due met injectie en lucht/olie gekoeld blok, en in een nieuw jasje gestoken door Terblanche na het legendarische SS model van eind jaren 80 tot eind jaren 90.
Vanwege het nog redelijk nostalgische karakter van het blok (vooral mooi lawaai) en de strakke stuureigenschappen (laag gewicht) van de fiets wil ik hem niet kwijt en/of inruilen voor een andere. Daarbij komt nog eens dat ie nog maar 8k heeft gelopen (:oops:)
Daarom, 11 jaren later, gaat er wat aan gebeuren om het blok wat smeuiger te laten lopen en er een paar extra peekaas uit te halen. Al is het laatste niet de eerste prioriteit (:lol:)
het verloop van het projectje wil ik graag met jullie delen en daarom dit Topic waar ik updates, foto's en resultaten zal posten.
Na duidelijk advies, zal de wenslijst uitgevoerd worden door van den Biggelaar in Oisterwijk:
Tuning:
1. Koppen flowen (in/uitlaat kanalen, klepzittingen etc)
2. Compressie in kleine mate verhogen
3. Vliegwiel afdraaien (een kilo afslanken!)
4. ECU aanpassen
5. Open luchtfilters (indien nodig) (open Ducati performance dempers zitten er al op vanaf nieuw)
6. Kleppen stellen
7. Testbank runs
8. Blok afstellen
Uiteraard ook het reguliere onderhoud:
Olie en filter
Brandstoffilter
Remvloeistof
Riemen
Er zal ongeveer 12% vermogenstoename behaald kunnen worden; we zullen zien

Morgen wordt hij opgehaald en dan kan de pret beginnen!
Ik zal even foto's maken van het geheel en z.s.m plaatsen.
Peter.