Astra gsi V6 verkocht, nieuwe velgen voor de cabrio

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Basreijnen
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Astra gsi V6 verkocht, nieuwe velgen voor de cabrio

19 mar 2012, 22:07

Omdat ik nog geen mini heb, hier de auto's die ik nu heb. 2 van de 3 staan te koop, die moeten plaats maken voor een mini cooper S of een corsa OPC. Wat ook nog mogelijk is dat ik naar Duitsland verhuis en dan wordt het denk ik een bmw 123d.

De eerste auto die plaats moet maken, astra cabrio 2.2 uit 2003:

Afbeelding

De astra coupe turbo uit 2001:

Afbeelding

en mn hobby project en tevens winterauto astra gsi V6 uit 1991:

Afbeelding

Afbeelding

Nu ziet het er alleen zo uit:

Afbeelding

Dit omdat de 2,5l uit de vectra met +/- 180 pk is kapot gelopen, iig een lekke koppakking
verder weet ik nog niet. Blok heb ik nog niet open gehaald omdat er toch al iets in de planning stond
voor de zomer maar nu iets eerder komt. Het ombouwen naar een 3.0l uit een omega.
Dit blok moet hopelijk rond de 240PK en 300+NM gaan leveren.

Wordt een beetje puzzelen, omdat omega achterwielaangedreven is. Ik moet een aantal van de aanbouwdelen
gebruiken van de 2,5l om het blok in de astra te krijgen.

Afbeelding

Dit zijn nu mijn, auto's en hopelijk binnen kort zijn er 2 weg en komt er een jongere kleinere auto voor terug.
Laatst gewijzigd door Basreijnen op 22 jun 2012, 23:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

20 mar 2012, 11:54

Lekker bezig met het wisselen van die blokken!
ik schrik altijd erg als ik zo'n oude Astra zie die er van buiten al wat gemod uit ziet..
je weet nooit wat erin hangt...

bij m'n ouders in t dorp rijd er ook zo een, maar wat daarin hangt weet ik niet..
ding is rete snel en je hoort duidelijk een turbo spoelen :mrgreen:
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Basreijnen
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

20 mar 2012, 13:41

ja ik ben meer van origineel, alleen alles in kleur verlaagd en dikke velgen,
maar kon deze auto voor een leuk prijsje kopen, maar mij eigenlijk wat te opvallend. snel en bijna origineel is leuker.

Ja rijden wat snelle astra's rond, in die jij bedoeld zal een c20let (2.0 turbo) inhangen. Deze hebben meestal wel minimaal 280PK. Een vriend van mij heeft in zijn astra c20let voor op het circuit 480Pk, dat is gekkenwerk. Blok is opgebouwd tot 550PK :shock: dat gaat zo hard.

Wie hebben er een beetje de snelste mini's op het forum? Ga ik die topic's eens doorlezen.
Dennisvdh
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

20 mar 2012, 13:47

Franklyn >)
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

20 mar 2012, 14:22

Dan moet je de topic's van Berthil, Daveke, Franklyn85 en Ducks even bekijken!

de rest is ook de moeite waard uiteraard ;)
Maar qua vermogen en tweaks, zitten zij wel bovenaan dacht ik nu..
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mar 2012, 19:51

R53.nl :mrgreen:
Basreijnen
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

19 apr 2012, 23:56

dat was een avondje afstellen op de testbank, resultaat 228PK en 322NM.
en het gaat als de brandweer, de motor is zo soepel geworden.

Op de terugweg wel mazzel gehad. Reed op een bijna verlaten A18 terug en wilde uiteraard
toch even voelen wat hij doet dus naar de 3 geschakeld en 100 km/h toen volgas door naar de 4
en heel even naar de 5 en bij 220km/h vond ik het wel goed (top zou volgens de gegevens 249 km/h zijn)
ik liet de auto uitlopen en toen ik 160 reed bij een op en afrit zie ik een touran de snelweg op komen en voelde niet goed
gas los en idd het was politie. Na 2 km is de shell en kreeg ik een politie volgen bordje te zien. Uiteraard had ik de mist
lampen ook aan, maar was te laat om uit te zetten.

Agent komt naar me toe en zegt dat me koplamp niet goed staan :mrgreen: pfffff gelukkig, ook de mistlampen was hij niet blij
mee. Dus ik uitgelegd in mijn astra g gaan ze na gebruik uit, in deze astra blijven ze aan tot de schakelaar weer is ingedrukt.

De kap moest los, om te kijken of ik er iets aan kon doen, en dan valt zon V6 natuurlijk op. Uiteraard heb ik 55 euro uitgegeven en het blok netjes op kenteken laten zetten dus geen probleem en zonder bekeuring er vanaf gekomen :lol:
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 apr 2012, 13:36

Heerlijk geluidje zit daarin! 8)
Basreijnen
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 apr 2012, 03:30

Thnx, het geluid is idd lekker, bij normaal rijden hoor je de auto bijna niet ondanks de groep A. Maar zodra ik gas geef wordt er wel duidelijk dat het geen 4pitter is.

Gisteren al gelijk de eerste leuke "race gehad" Ik had nog een kwart tank, maar die was na de banksessie wel verdwenen >) dus weer ff naar duitsland een tank 102 halen. Vlak voor de grens zat er een peugeot me op te drukken dus die reed ik na het bordje einde 100 ff zoek. Toen zag ik de bmw 5serie die ik ervoor in had gehaald er heel snel aankomen.

Dus ff gas los tot ik 160 reed en wachten. toen hij bij was wilde ik meegaan maar hij ging te snel :shock: gelukkig ging er een vrachtwagen inhalen en kon ik achter hem rijden, toen de vracht wagen naar rechts ging ging het gas er vol op van de +/- 100 (ik in de 3) en ik was net iets sneller in zijn slipstream en dit ging door tot de 240 op de teller toen kwam er verkeer.

Ik het kenteken ff onthouden 88-gps-8 en thuis ingevuld. Het is een 535d touring met 286PK en 580NM, was eigenlijk wel verbaasd dat ik deze kon bijhouden. En was dus erg blij! helaas mijn dashboardcam nog niet in de auto gezet, maar kom vast nog wel andere leuke auto's tegen. Toch blij dat ik vlak bij de grens woon waar ik dit kan doen zonder risico mn rijbewijs te verliezen....

en nog ff de uitdraai:

Afbeelding

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2012, 13:04

Zo'n 535d maakt serieus stappen idd!
Basreijnen
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

01 mei 2012, 20:10

gisteren nog ff getankt in duitsland en 2 bmw's tegen gekomen die sneller zijn, maar mocht ook wel. Een Z4 M met 343pk de 63-xn-sh en een duitse nieuwe 650i met 407pk. Bij beide moest ik van de 100 naar de 220 net afhaken.

Wel achter gekomen dat de calibra turbo remmen (284mm schijven) niet meer voldoende zijn met dit vermogen, maar eerst de auto apk maken. Alles is bijna nieuw, maar de rechter dorpel zit een rot stuk van 20cm in, hier gaan we eerst een nieuwe dorpel in lassen en dan zou de apk geen probleem mogen zijn.
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mei 2012, 22:10

Haha ik denk dat die mensen wel vreemd hebben opgekeken toen zo'n oude (dat is het toch :roll:) astra hun opeens bij kon houden :mrgreen:! Als je een dashcam hebt worden dat zeker leuke filmpjes!

Veel plezier met je auto en ik ben benieuwd wat je er nog meer allemaal aan gaat veranderen
Basreijnen
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 jun 2012, 23:29

na een tijdje weer ff een update.

Heb de astra V6 verkocht, vond het toch te gevaarlijk. ging nog ff een stukje autobahn rijden op een rustige zondag. Bij emmerich de snelweg op richting NL en ruim voor afslag elten (een stukje van +/- 4 km) rij ik al 255 km/h op de teller. Toen durfde ik ook echt niet meer harder, zat nog een beetje snelheid in, maar van het gas af gegaan.

Voor de cabrio andere velgen gekocht, 8J 18" J-Z dynamic black velgen met 215 35 18 dunlop sp sportmaxx banden (heel toevallig haha). Setje stond op het opel forum voor een leuke prijs te koop, kon ze neit laten liggen.

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien de aanschaf van de mini niet door ging wilde ik voor de zomer toch weer een leuke set velgen.

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”