Goodbye Mini & 135i, hello Porsche Boxster Spyder PDK (p

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2008, 14:53

Ik snap echt niet wat er mis is me deze wagen, de nieuwe drie is mss wel mooier, maar deze is toch zeker niet verkeerd. Die kont is gewoon mooi 8), heeft zo'n M3 cls-achtige koffer
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

15 jan 2008, 20:43

Denk ook dat er helemaal niets mis is met het uiterlijk van de 135i. Alleen een beetje algemeen, dat wel. Maar ja, dat is nu eenmaal BMW. Mijn Works daarentegen is echt leuk. Maar ik denk dat deze 135i misschien wel 10x beter rijdt.

De 'stoere' wegligging van de Works met 18" runflat, is wat glijerig (onderstuur te over). Het directe rijden imponeert wel, maar eigenlijk is het allemaal wel onduidelijk wat er allemaal gebeurt (had ik trouwens met mijn vorige 17" velgen Mini Cooper S minder last van, onderstuur).

Ik denk dat ik op dit punt 10 stappen vooruit maak. Ik heb wel eens in een Audi TT gereden, dan weet je ook niet wat je voelt (kwaliteit) wanneer het om een goede voorwielaandrijver gaat. Maar de brani van een Works heeft de Audi weer niet.
Veel rijplezier!
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

15 jan 2008, 20:50

quattro gmbh schreef:... 135i en geen xenon? Lijkt me niet waarschijnlijk :s
O ja, ff zonder dolle. tuurlijk heb ik die Xenon troep niet meer besteld. Heb er nu 6 jaar mee rondgereden (Audi, BMW en Mini) maar meerwaarde is mij volstrekt onduidelijk. Je hebt ook prima zicht zonder Xenon. Heb ook geen i-drive, heb ook geen i-pod ingang, heb ook geen inbouwtelefoon, heb ook geen OEM navigatie. Al deze troep niet meer besteld. O ja, heb ook geen automatisch dimmende binnenspiegel. Kennen jullie dat? Rij je om 5 uur smiddags in de schemer, is het in je binnenspiegel plotseling 'Midden in de Winternacht'. Volkomen raar. Heb ook lekker geen electrische stoelen met 98 geheugenstanden. O ja, geen leertroep meer. En ga zo maar door. Allemaal lekker niet. Wat wel: Motor, carrosserie, stuur en wat stoelen, met daarop het BMW logo.
Veel rijplezier!
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 jan 2008, 21:10

Ferdinand schreef: ............ Allemaal lekker niet. Wat wel: Motor, carrosserie, stuur en wat stoelen, met daarop het BMW logo.
Een van de auto's waar ik het meeste plezier in heb gehad is een Peugeot 106 Rallye met 1,3 motor. Heel simpel, sportstoelen, steur, sport onderstelletje en 100 pk in een auto van nog geen 900 kg. Leuk en meer heb je niet nodig. Er zat geen airco, geen elektr ramen echt helemaal niets in. Alleen een simpele radio voor als je in de file staat :wink:

Ik denk dat je best wel eens gelijk kunt hebben Ferdinand.
Ik heb nu weer een Cooper Clubman met alles erop en eraan (donderdag volgen de navi en handsfree) maar eigenlijk vraag ik me af waarom!?!?
Kun je niet beter een "kale" S pakken :roll:

Maarja om nu al m'n mini clubman te koop te zetten is ook nogal raar hè :mrgreen:
Afbeelding
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

16 jan 2008, 18:55

Mijn huidige Works heb ik tweedehands gekocht (was een import van BMW Nederland). Die Works zit helemaal vol gepropt met alles en nog wat. Ik zeg je eerlijk, behalve de perfecte(!) Recaro sportstoelen, is er geen assecoire waarvan ik denk, die moet ik nu echt opnieuw hebben. Dit tov. mijn vorige Mini Cooper S.

Mijn toekomstige 135i heeft standaard fantastisch goede stoelen, nog nooit zo iets meegemaakt als standaard stoel in een auto. We weten allemaal hoe goed de rijpositie van de Mini is. Nou, dat hebben ze onthouden en bij de 135i heel goed voor elkaar. Je kunt de stoel mooi horizontaal kantelen op het draaipunt vlak onder mijn kont. Dat is net wat beter dan hoe mijn huidige Works Recarostoel dat doet. Voor de rest helemaal standaard, precies goed uitgerust met de juiste standaard opties. (Cruise control heb ik wel als extra besteld en een M-sportpakket< voor het mooi, zeker niet omdat het nuttig is, geenszins zelfs).
Veel rijplezier!
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Don't try this at home!

17 jan 2008, 12:16

Hey Ferdinand,

Niet gaan nadoen op de openbare weg he!?

130i

:wink:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Don't try this at home!

17 jan 2008, 22:07

Jenkins schreef:Hey Ferdinand,

Niet gaan nadoen op de openbare weg he!?

130i

:wink:
Wederom het bewijs dat je gewoon hele grooote ballen moet hebben om goed te driften. Gewoon gas houden tot je je stuur weer recht kan zetten aan het eind van de bocht...
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2008, 10:34

Dat is Andre van Driving-fun 8) Rijden kan die wel.. hij heeft nu ook 135i, een witte..
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2008, 10:37

Hans schreef:Dat is Andre van Driving-fun 8) Rijden kan die wel.. hij heeft nu ook 135i, een witte..

Smaak ook.

:)
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2008, 10:50

Jenkins schreef:
Hans schreef:Dat is Andre van Driving-fun 8) Rijden kan die wel.. hij heeft nu ook 135i, een witte..

Smaak ook.

:)
Ik vind Bianco Polare toch mooier klinken dan Alpin Weiss.. :mrgreen:
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

19 jan 2008, 00:37

Jep, dat is andre van DF. Heeft inderdaad een witte 135i Coupe. Hij rijdt BMW Dutch Supercar Challenge. Ga ik zeker niet doen, ik kan dat niet en durf dat niet (ik bedoel dan het driften).

dit is dat lel (foto van Mark Nauta DF)
Afbeelding

Het is natuurlijk wel leuk om te horen wat hij te zeggen heeft over een 135i coupe. Dit zijn toch de jongens die nu net echt wat kunnen zeggen over rij-eigeschappen. Welnu, je begrijpt het al, hij is zeer te spreken over zijn 135i Coupe.

Maar, een foutje toch van Andre. Hij heeft een witte. Je begrijpt, dat had de Le Mans blauwe moeten zijn!
Veel rijplezier!
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2008, 11:15

Leuk filmpje, echt dik om te zien

Dit is ook leuk

Ferdinand
Be Mini
Be Mini

21 jan 2008, 10:29

ha fred,

ja Bastuck auspoeff. Ben wel terrugekomen van al aftermarket uitlaatjes. Wel lawaai, geen extra vermogen. Dreunen in de auto. Idem met mijn Mini Cooper S Works. Ik ga alleen naar AC Schnitzer voor 135i software update, en dat is al ingewikkeld genoeg zo blijkt. Geen spruitstukken, luchtinlaten, andere uitlaten, sportkat, etc meer. Levert nauwelijks wat op. Andere software maakt nog wel een verschil.
Veel rijplezier!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

26 jan 2008, 18:09

Hey Ferdinand.

Heb je het Performance pakket er al op besteld :)
De Recaros komen me bekend voor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”