Een kennis van mij heeft een nieuwe Exige, en een vriend van hem een 340R maar als je ze naast elkaar zet zijn ze zo ongeveer even snel maar is een 340R vele malen minder bruikbaar.
Wat een geweldige wagen ! Iets gavers, extremers en exclusievers is er nauwelijks te koop. Ik kwam vorig jaar nog in het wild een 340R op Nederlands kenteken tegen. Zou best eens deze geweest kunnen zijn.
Gister toch nog kunnen rijden met de 340R Het was lekker droog en niet te koud (banden wel) De basis is hetzelfde als de Exige (motor) en die klinkt in deze 340R een stuk braver dat ligt ook aan de uitlaat die onder de Exige zat die klonk echt geweldig!
Maar goed, rijden.. na wat uitleg over de piepkleine knopjes kon ik de stad uit rijden kreeg een mooie tip voor de route en die was idd geweldig langs het water mooi strak asfalt en mooie bochten.. Eerste indruk, wat een langzaam ding! Maar het leven begint pas boven de 4500 toeren en gaat door naar de 7500 heeel anders rijden dan de Dax, niks mis mee maar anders, echt meer racewagen terwijl je met de Dax ook lekker kan toeren wil je met 340R niet onder de 3000toeren komen anders gaat die inhouden.. Dit ding kent 1 stand en dat is volgas! Leuk maar niet goed voor je rijbewijs..
Maar wat een kick! Super wegligging, zit wel wat speling in het stuur (de Exige stuurde beter) en de rembalans is ongelijk, was ff schrikken maar na een paar keer hard remmen ging het al iets beter.
Hij is heel gaaf, en zeker leuker dan de Exige maarja ieder zijn ding, maaar.. een seven geeft je nog meer fun, puurder dan dat krijg je ze niet je blijft leren en ontdekken met een seven zeker als die ook nog een cosworth blok erin heb liggen dan zijn ze echt veel bruter! Moet helaas Mathieu gelijk geven, mijn droom auto heb ik eigenlijk dus al alleen in een andere verpakking want wat ziet zo'n 340 er super uit!!
En ben er eindelijk achter dat het snoepje al een tijdje in mijn garage staat..
jongens ik moet stoppen, de zon schijnt ik ga ff knallen.. met een smile van oor tot oor!
Wat me opvalt dat het zo moeilijk is super snel op te trekken.. ik heb nu zo'n GPS performance box van Racelogic, die meet exact de juiste snelheid, laptimer zit erin, en je kan zelfs je vermogen meten met dat ding (hoe weet ik nog niet) maar goed van 0 tot 100 echte kilometers gaat nog niet sneller dan 5,4 seconden en met de Clubman 7,7 seconden echt verslavend dat ding de volgende keer speedy mini neem ik hem mee dan kunnen we hem ook in andere auto's hangen of we maken er een aparte meeting van, Dragracen!