Thanks, ben er zelf ook erg blij mee. Precies de goede mix tussen "netjes" en "racy" in mijn beleving... bandjes plakken ook heerlijk! Cruisebak was het bij aanschaf misschien wat meer dan nu, maar dat is ook wat ik wil.
Gisteren bij Steverink in Apeldoorn wezen uitlijnen en meteen de wielen opnieuw laten balanceren. Aanrader, die club... vriendelijke monteur die er zin in had en veel verstand van zaken. Achterwielen moesten er een paar keer af om het camber te kunnen stellen, maar dat was allemaal geen probleem etc. Ook nog wat advies gehad over de bandenspanning:
Helemaal naar wens nu:
Je kon destijds ook een sportpakket krijgen, waarbij de auto o.a. de "Dynamic Trim" kreeg, zegmaar een soort JCW-Aero-pakket. Inmiddels al een paar jaar niet meer te leveren, maar ik heb in Engeland een achterbumper weten te vinden met de betreffende onderlip eraan:
Skirts zijn gelukkig hetzelfde als bij de facelift met R-Design, dus die heb ik bij de dealer kunnen bestellen.
Dynamic Trim zit erop, ook de sierstukken van de BSR-uitlaat er weer aan laten lassen, komt nu wat beter tot z'n recht dan met de originele bumperrand:
Ik had toevallig ook nieuwe ruitensproeierkopjes gekocht, omdat de linker wat los zat, die meteen allebei mee laten spuiten (lastig te zien, vergeten ff een close-up te maken):
Vandaag naar de Volvo Experience in Baarn geweest, want je, je probeert zo eens wat. Één van de grotere Volvo-meetings, €13,50 entree voor ouwe auto's en minstens zo ouwe mannen... Die slaan we voortaan maar over, en ik heb meteen minder aan te merken op MINI-meetings.
Weinig spannends te melden, sinds ik de MINI weer bij huis heb dient de Volvo wat meer als 'vervoer', waar ie uiteraard erg goed in is...
Wel wist ik in het bezit te komen van een originele "Sport Interieur Kit", bestaand uit stuur, pedalen, matten en pookknop. De pedalen had ik al, maar prijs van de hele set was erg scherp:
Hoesje ff overgezet op de nieuwe pookknop, en allebei ff gewogen, want ja, ik had ze toch liggen. 273 gram voor de originele en 283 gram voor de nieuwe:
Los van de aluminium inleg ook gewoon weer lekker fris na 10 jaar:
M'n monteur had helaas geen tijd, dus zelf maar ff een goede 1/2"-dopsleutel gehaald en aan het klussen gegaan:
En niet veel later zat ook het stuur erin:
Wederom met aluminium inleg, maar vooral een lekker stukkie dikker en mooi in het leer:
Ik bedacht me ook dat ik nog nooit een foto van het interieur had gemaakt, anders dan met m'n telefoon, dus bij deze: