Bas' Renault Clio RS Cup
- Bashy
- 4 op een rij!
- Locatie: Werkendam
Bericht
Thanks allemaal voor de gave reacties! Moet zeggen dit bommetje is echt een wagen naar m’n hart!
Wat ik zo mooi vind aan de Clio dat deze wagen echt puur functioneel is. Helemaal de Cup want die is gewoon gestript tov de normale RS. Er waren grofweg 2 opties te bestellen en dat was airco en radio, gelukkig zaten die er wel op want ik gebruik de Clio dagelijks.
Voor de rest geen overbodige extra’s. En de zaken die erop zitten zijn puur functioneel. Zo is die diffusor niet puur voor de looks maar zorgt ie echt voor downforce. In de voorbumper zit ook een ‘flexibele’ lip die downforce verzorgt bij hogere snelheden. En als je door die koelopeningen achter de wielkast bij de voorwielen kijkt dan kijk je zo de motorruimte in. Die openingen zorgen echt voor verkoeling. En die dikke Brembo's spreken voor zich
Moet zeggen dat ik die turbo / non-turbo c.q. pk-discussie een beetje aan me voorbij laat gaan. Uiteraard kan men veel meer vermogen en koppel realiseren met een turbo maar het gaat toch ook wel om de gehele package van onderstel, remmen, grip en vermogen. Ik moet zeggen dat de Clio al die facetten wel beheerst, hij is super uitgebalanceerd en biedt enorm veel fun. Die wagen is door de jaren heen echt geëvolueerd.
Qua vermogen heb ik voorheen ook met een door JD gechipte Ibiza Cupra (225pk/360nm) gereden. Die was vast sneller in de tussenacceleraties echter veel lastiger te doseren. De Clio trekt gewoon over het hele bereik tot 8.000 toeren. Het doseren is echt easy, als je een bocht uit komt en je gaat halverwege op het gas dan voel je de wagen perfect aan. Dat icm het goede onderstel maken dat de grenzen onwijs ver weg liggen. Dit heb ik ook wel gemerkt met m’n vrienden (en zelfs m’n ouders), want die stappen erin en rijden er zo mee weg, en dan ook echt ongegeneerd hard.
Maar goed, het zijn lichtere wielen en daarom denk ik meer geschikt voor de zomer…
Ik zal van het weekend eens interieurfoto's schieten. En wellicht ook nog even een soundclip van de SuperSprint posten...
To be continued...
Wat ik zo mooi vind aan de Clio dat deze wagen echt puur functioneel is. Helemaal de Cup want die is gewoon gestript tov de normale RS. Er waren grofweg 2 opties te bestellen en dat was airco en radio, gelukkig zaten die er wel op want ik gebruik de Clio dagelijks.
Voor de rest geen overbodige extra’s. En de zaken die erop zitten zijn puur functioneel. Zo is die diffusor niet puur voor de looks maar zorgt ie echt voor downforce. In de voorbumper zit ook een ‘flexibele’ lip die downforce verzorgt bij hogere snelheden. En als je door die koelopeningen achter de wielkast bij de voorwielen kijkt dan kijk je zo de motorruimte in. Die openingen zorgen echt voor verkoeling. En die dikke Brembo's spreken voor zich

Moet zeggen dat ik die turbo / non-turbo c.q. pk-discussie een beetje aan me voorbij laat gaan. Uiteraard kan men veel meer vermogen en koppel realiseren met een turbo maar het gaat toch ook wel om de gehele package van onderstel, remmen, grip en vermogen. Ik moet zeggen dat de Clio al die facetten wel beheerst, hij is super uitgebalanceerd en biedt enorm veel fun. Die wagen is door de jaren heen echt geëvolueerd.
Qua vermogen heb ik voorheen ook met een door JD gechipte Ibiza Cupra (225pk/360nm) gereden. Die was vast sneller in de tussenacceleraties echter veel lastiger te doseren. De Clio trekt gewoon over het hele bereik tot 8.000 toeren. Het doseren is echt easy, als je een bocht uit komt en je gaat halverwege op het gas dan voel je de wagen perfect aan. Dat icm het goede onderstel maken dat de grenzen onwijs ver weg liggen. Dit heb ik ook wel gemerkt met m’n vrienden (en zelfs m’n ouders), want die stappen erin en rijden er zo mee weg, en dan ook echt ongegeneerd hard.
Gave Cup zeg! Wat vreemd dat jij niet die diffusor hebt met die uitlaten erin, dat is toch standaard dacht ik?ricktolboom schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
supervette bak en vette velgen
vind die nieuwe diffuser met uitlaten erin echt mooi geworden, moet ik ook nog hebbe
Thanks mushrop, alleen is het eigenlijk wel balen dat ik om deze velgen de zomerbanden laat draaien en dus nog een seizoen moet wachten voor ze eronder gaanmushrop schreef: Maar back on-topic: hele dikke Clio RS!
Mooie mod's ook trouwens, vind die nieuwe trackwielen echt dik!

I guess you’re right! Big problem!rini.oome schreef:Dat is een gaaf bakkie zeg
![]()
Veel scheurplezier, want hier kan je volgens mij onmogelijk rustig mee rijden

Nee smartie, geen Recaro’s (helaas). Moet zeggen dat de standaard stoelen ook veel steun bieden maar die Recaro’s zijn toch wel enorm gaaf. Wellicht een mod voor op de langere termijn… hmmm...smartie schreef:Bashy, interieurfoto's? Geen recaro's zo te zien?
Ik zal van het weekend eens interieurfoto's schieten. En wellicht ook nog even een soundclip van de SuperSprint posten...

To be continued...
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Lijkt me wel supercool om 'em helemaal tot 8000rpm ddor te trekken. Echt een gaaf bommetje.. 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Dat is wel een enorm groot verschil tussen die einddempers
Dat MOET wel heel gaaf klinken.
Kom maar door met die soundclip.
Zomerwieltjes zijn uber

Kom maar door met die soundclip.
Zomerwieltjes zijn uber

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Onze sponsors