Seat Leon CUPRA. SOLD!!

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Gebruikersavatar
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 817
Lid geworden op: 19 jan 2010, 15:54

26 feb 2012, 11:22

@marcel daar klopt helemaal niets van!

No offense maar een wastegate zit in het uitlaatkanaal van een turbo en is niet verbonden met het inlaatkanaal. Een waste gate gaat open op het moment dat er voldoende druk is en daardoor de turbo niet harder kan gaan spoelen. Denk niet dat dat kunststof buizen lucht van over de 100 graden leuk vinden.

Wastegate heeft niets met een dumpvalve te maken!
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8531
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

26 feb 2012, 11:25

ok ook goed ik zal m'n reactie weghalen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

26 feb 2012, 13:46

maus105 schreef:Thx voor de uitleg guys. Het is mij weer wat duidelijker!
Je leest zoveel tegenstrijdige informatie op internet.
Persoonlijk ben ik eigenlijk helemaal niet van motortuning maar je leest dat een JD chip voor cupra's wel heel fijn is en ik lees eigenlijk geen negatieve verhalen. Behalve dat je koppeling harder slijt.
JD chip kost 790euro en je gaat van 265 naar 310PK met een koppel van 310 naar 410nm :D Vooral het koppel schijnt erg fijn te zijn.
Maus, check ook eens APR www.goapr.com Die zijn ook VAG gespecialiseerd en hebben ook leuke dingetjes en tegenwoordig is er een NL'se importeur van: www.goaprnl.nl
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

26 feb 2012, 15:11

Hey super bedankt man! Kan ik weer effe lekker neuzen :lol:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

26 feb 2012, 15:29

You're welcome. De Nederlandse site is nog niet goed gevuld is me opgevallen maar op de USA site staat alles. Succes met neuzen :mrgreen:
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

26 feb 2012, 15:37

Had het gezien inderdaad maar op de USA site kan je ook de vertaler aan klikken dus is goed te lezen 8)
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

26 feb 2012, 17:00

Dumpvalve zeker doen !! Is zo vet 8)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

26 feb 2012, 17:04

Persoonlijk zou ik bij een turbo de flutter leuker vinden dan een dumpvalve, maar goed - ik zou er dan ook minder moeite mee hebben om een turbo om die reden sneller te moeten vervangen :)
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

26 feb 2012, 17:47

Het stomme is dat ik eerst niet heel veel om speed mod's gaf maar nu kijk ik er steeds meer naar. Ik had op de golf ook een DV maar die gaf continu storing.
Je kan ook een oem ring met gaatjes ertussen zetten die het geluid wat meer accentueert. Nu doet hij ook al wel afblazen alleen niet zo hard als een DV. Tuning mod's zijn alleen niet goedkoop ben ik al achter :shock:
Mocht er tuning op komen dan wil ik alleen maar kwaliteit en geen aftermarket rommel. Vind dat gewoon belangrijk als je met de motor gaat lopen rommelen.
Dus misschien ook maar op de wishlist zetten ( JD chip/ carbonio air intake/ milltek catback) :o
Momenteel geniet ik er iedere keer weer van als ik lekker aan het toeren ben met de cupra, maar ja je moet wat hebben om naar uit te kijken toch?! :lol:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

26 feb 2012, 17:49

helemaal mee eens. En ik denk dat je een Leon qua uiterlijk ook n iet teveel moet aanpakken. Verlagen en goede wielen ok, maar voor de rest je geld lekker in de goede go-goodies stoppen. 8)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

26 feb 2012, 17:56

Precies Rob! Het stomme is ook dat het nooit genoeg is. Toen we de cupra kochten zei ik tegen Chantal daar hoef je niks meer aan te doen :lol:
En in me dromen heb ik er al 4000euro aan uit gegeven :lol:
Maar dat zal voor meerdere herkenbaar zijn :mrgreen:
Ik probeer er het toch wel een beetje op uit te laten komen dat ik in ieder geval deze zomer nog zo rond rij:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

27 feb 2012, 13:09

Inderdaad, een mooie verlaging en dikke set wielen en de looks zijn al helemaal TOP! 8)

JD is een bekende in de VAG wereld en echt een expert, als ik de verhalen kan geloven. En helemaal met diesels, al kun je met de huidige TFSI-blokken ook veel 8)
Als ik een VAG zou willen tunen zou ik daar informeren. ;)
En als je wil tunen, zou ik eerst de uitlaat en air-intake plaatsen en daarna laten tunen, voor de beste afstelling ;)
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

27 feb 2012, 17:00

Sven schreef:JD is een bekende in de VAG wereld en echt een expert, als ik de verhalen kan geloven. En helemaal met diesels, al kun je met de huidige TFSI-blokken ook veel 8)
Als ik een VAG zou willen tunen zou ik daar informeren. ;)
Ja, ik ben altijd nogal een beetje dwars. Als "iedereen" naar JD gaat, zou ik juist eens wat anders proberen. Vandaar mijn APR linkies :roll: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

27 feb 2012, 17:05

Ooh, ik dacht dat je aandelen had :mrgreen:

Je hebt wel een punt, maar als JD zich meerdere malen heeft bewezen en je geen gezeik wilt....dan lijkt me JD een goede optie :wink:

Als je wilt pionieren.... dan kun je bij bijv een BR gaan kijken ;)
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

27 feb 2012, 19:13

Heeft niks met pionieren te maken, maar simpelweg verder kijken dan je neus lang is. Want ook APR heeft zich al ruimschoots bewezen voor VAG, alleen is in NL nog niet zo bekend. Zelfde geldt voor BR trouwens (alleen niet specifiek voor VAG). En zo zijn er nog veel meer te noemen.

Vind het gewoon wel een sport om soms wat minder voor de hand liggende keuzes te maken wat dat betreft :roll: :mrgreen:

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”