@marcel daar klopt helemaal niets van!
No offense maar een wastegate zit in het uitlaatkanaal van een turbo en is niet verbonden met het inlaatkanaal. Een waste gate gaat open op het moment dat er voldoende druk is en daardoor de turbo niet harder kan gaan spoelen. Denk niet dat dat kunststof buizen lucht van over de 100 graden leuk vinden.
Wastegate heeft niets met een dumpvalve te maken!
Seat Leon CUPRA. SOLD!!
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
ok ook goed ik zal m'n reactie weghalen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maus, check ook eens APR www.goapr.com Die zijn ook VAG gespecialiseerd en hebben ook leuke dingetjes en tegenwoordig is er een NL'se importeur van: www.goaprnl.nlmaus105 schreef:Thx voor de uitleg guys. Het is mij weer wat duidelijker!
Je leest zoveel tegenstrijdige informatie op internet.
Persoonlijk ben ik eigenlijk helemaal niet van motortuning maar je leest dat een JD chip voor cupra's wel heel fijn is en ik lees eigenlijk geen negatieve verhalen. Behalve dat je koppeling harder slijt.
JD chip kost 790euro en je gaat van 265 naar 310PK met een koppel van 310 naar 410nmVooral het koppel schijnt erg fijn te zijn.
- maus105
- Bonkey
- Locatie: brabant
Bericht
Het stomme is dat ik eerst niet heel veel om speed mod's gaf maar nu kijk ik er steeds meer naar. Ik had op de golf ook een DV maar die gaf continu storing.
Je kan ook een oem ring met gaatjes ertussen zetten die het geluid wat meer accentueert. Nu doet hij ook al wel afblazen alleen niet zo hard als een DV. Tuning mod's zijn alleen niet goedkoop ben ik al achter
Mocht er tuning op komen dan wil ik alleen maar kwaliteit en geen aftermarket rommel. Vind dat gewoon belangrijk als je met de motor gaat lopen rommelen.
Dus misschien ook maar op de wishlist zetten ( JD chip/ carbonio air intake/ milltek catback)
Momenteel geniet ik er iedere keer weer van als ik lekker aan het toeren ben met de cupra, maar ja je moet wat hebben om naar uit te kijken toch?!
Je kan ook een oem ring met gaatjes ertussen zetten die het geluid wat meer accentueert. Nu doet hij ook al wel afblazen alleen niet zo hard als een DV. Tuning mod's zijn alleen niet goedkoop ben ik al achter

Mocht er tuning op komen dan wil ik alleen maar kwaliteit en geen aftermarket rommel. Vind dat gewoon belangrijk als je met de motor gaat lopen rommelen.
Dus misschien ook maar op de wishlist zetten ( JD chip/ carbonio air intake/ milltek catback)

Momenteel geniet ik er iedere keer weer van als ik lekker aan het toeren ben met de cupra, maar ja je moet wat hebben om naar uit te kijken toch?!

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
helemaal mee eens. En ik denk dat je een Leon qua uiterlijk ook n iet teveel moet aanpakken. Verlagen en goede wielen ok, maar voor de rest je geld lekker in de goede go-goodies stoppen. 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- maus105
- Bonkey
- Locatie: brabant
Bericht
Precies Rob! Het stomme is ook dat het nooit genoeg is. Toen we de cupra kochten zei ik tegen Chantal daar hoef je niks meer aan te doen
En in me dromen heb ik er al 4000euro aan uit gegeven
Maar dat zal voor meerdere herkenbaar zijn
Ik probeer er het toch wel een beetje op uit te laten komen dat ik in ieder geval deze zomer nog zo rond rij:


En in me dromen heb ik er al 4000euro aan uit gegeven

Maar dat zal voor meerdere herkenbaar zijn

Ik probeer er het toch wel een beetje op uit te laten komen dat ik in ieder geval deze zomer nog zo rond rij:

- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Inderdaad, een mooie verlaging en dikke set wielen en de looks zijn al helemaal TOP! 
JD is een bekende in de VAG wereld en echt een expert, als ik de verhalen kan geloven. En helemaal met diesels, al kun je met de huidige TFSI-blokken ook veel
Als ik een VAG zou willen tunen zou ik daar informeren.
En als je wil tunen, zou ik eerst de uitlaat en air-intake plaatsen en daarna laten tunen, voor de beste afstelling

JD is een bekende in de VAG wereld en echt een expert, als ik de verhalen kan geloven. En helemaal met diesels, al kun je met de huidige TFSI-blokken ook veel

Als ik een VAG zou willen tunen zou ik daar informeren.

En als je wil tunen, zou ik eerst de uitlaat en air-intake plaatsen en daarna laten tunen, voor de beste afstelling

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja, ik ben altijd nogal een beetje dwars. Als "iedereen" naar JD gaat, zou ik juist eens wat anders proberen. Vandaar mijn APR linkiesSven schreef:JD is een bekende in de VAG wereld en echt een expert, als ik de verhalen kan geloven. En helemaal met diesels, al kun je met de huidige TFSI-blokken ook veel![]()
Als ik een VAG zou willen tunen zou ik daar informeren.


- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heeft niks met pionieren te maken, maar simpelweg verder kijken dan je neus lang is. Want ook APR heeft zich al ruimschoots bewezen voor VAG, alleen is in NL nog niet zo bekend. Zelfde geldt voor BR trouwens (alleen niet specifiek voor VAG). En zo zijn er nog veel meer te noemen.
Vind het gewoon wel een sport om soms wat minder voor de hand liggende keuzes te maken wat dat betreft

Vind het gewoon wel een sport om soms wat minder voor de hand liggende keuzes te maken wat dat betreft


Onze sponsors