Ja er is nieuws. Ik heb net met de verkoper aan de telefoon gehangen. Ik stuur de achter-wielen en voorbanden terug naar hem, hij zorgt voor 2 nieuwe achter wielen met gloed-nieuwe banden en stuurt 2 gloed-nieuwe voorbanden mee terug naar mij.
De gloed-nieuwe banden kosten wel wat extra ten opzichte van de "licht-gebruikte" die eromheen zaten, maar ik ben in ieder geval weer helemaal blij. Met een beetje geluk over een week of 2-3 alles terug en gloedje-nieuw.
Wachten is ech NIET mijn ding...
@Sleefje:
Ben niet bij de JdJ rit, wel in de vroege ochtend bij Renova.
Jaja, bling-bling! Poetsclinic met de mannen (en vrouw) van CarClean.nl Motorkap heeft een complete behandeling van paint-cleaner, 2 verschillende korrels polish, een speciaal groene wax en een normale waxlaag gehad. De rest van de auto "slechts" klei, polish en wax. Resultaat, en dan met name die van de motorkap, mag er zeker wezen en het verschil met voorheen is zeer duidelijk zichtbaar!
@Maaij:
Ik ben zooo benieuwd naar het resultaat. Wachten is echt niet mijn ding!
Op de brug bij de plaatselijke Volvo dealer zat het er met de hulp van Coendek zo onder. Niet zonder slag of stoot helaas, want het was heel erg onduidelijk hoe de achter-dempers eraf moesten. Uiteindelijk hebben we het bij de voorveren gelaten en heb ik Coendek weer naar huis terug gebracht. Helaas zat mijn camera bij hem in z'n rugzak, dus foto's maken is momenteel onmogelijk.
Gisteren kwam ik langs Renova dus heb ik een werkbeschrijving opgehaald. Daarin staat netjes hoe alles in de achterbak los moet om bij de bouten te komen die de demper aan de carrosserie houden. Binnen een half uur was dat los. Vervolgens ben ik 3 uur zelf aan het klussen gegaan op een brug bij de plaatselijke VW-dealer. Met wat goede tips van de buur-monteur (die gelukkig bijhield of ik het goed deed) was het eigenlijk een eitje.
Vandaag nog even alles op de juiste hoogte, hardheid en demping zetten. Vervolgens laten uitlijnen en voilá, klaar. Dan zal ik vanavond met de camera van een vriend (ofzo) even wat foto's schieten.