Martijn's Volvo V50 T5
- Ivo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Utrecht
Bericht
Re: Martijn's Volvo V50 T5
Kijk, dat zijn de kleine details die heel veel kunnen doen met een auto [THUMBS UP SIGN]

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Re: Martijn's Volvo V50 T5
Hey deze even gemist...een heuse vulva op t forum
Mooie kar man, en lekker blok!

Mooie kar man, en lekker blok!
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Martijn's Volvo V50 T5
Mooi detail, staat altijd netter en mooier naar mijn mening!
Eigenlijk wil ik dat bij de Ax ook nog....


Eigenlijk wil ik dat bij de Ax ook nog....
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
Re: Martijn's Volvo V50 T5
Dikke wagen, Martijn! Heb al een paar keer wat langs zien komen op de social media
Zo'n Volvo V50 T5 is wat mij betreft ook zeker een auto die nog op m'n lijst staat, eindafrekening nederdaal niet eens omdat het handig is qua ruimte

Zo'n Volvo V50 T5 is wat mij betreft ook zeker een auto die nog op m'n lijst staat, eindafrekening nederdaal niet eens omdat het handig is qua ruimte

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Martijn's Volvo V50 T5
Inmiddels zo'n 4500km gereden met de auto, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik er zeer content mee ben! :thumbup: Heerlijke stoelen, iedere ochtend lekker de stoelverwarming op de lage stand gedurende de hele rit, fantastische stereo en een in de praktijk heerlijke bult koppel. Op de snelweg kom ik eigenlijk nooit uit de 6, hooguit een keer naar 5 (of 4) om een bumperklever te dissen... :tooth: Onderstel voelt soms wat gezapig, maar is daarentegen ook wel erg comfortabel bij hogere snelheden op matige wegen. Voorlopig nog even geen reden om dat aan te passen. Verbruik zit op zo'n 10l/100km, maar daar moet ik wel bij zeggen dat de auto zo comfortabel is op snelheid, dat ik standaard +30 doe als ik 's ochtends vroeg/'s avonds laat de A6/A7 af rijdt...
De motor voelt wel enorm geknepen als je wat verder doorhaalt... hij is wel vlot, maar je voelt gewoon dat er veel meer potentie is. Dat is ook zo, maar ik probeer mezelf nog een beetje te beheersen qua mods. Het uiteindelijke plan is inlaat/uitlaat, downpipe, intercooler en software, uiteindelijk goed voor zo'n 280-290pk en 450-500Nm.
Maar zoals gezegd, ik probeer me te beheersen.
Eerder deze week was ik in de gelukkige positie om met wat mannen van Polestar te kunnen kletsen (die niets voor dit type leveren), en ook bij hun is dit blok 1 van de favorieten.
Een paar sfeerplaatjes:
MINI + Volvo by MartijnKoevoets, on Flickr
Sunny by MartijnKoevoets, on Flickr
C-c-c-c-combospot by MartijnKoevoets, on Flickr
Toen ik vorige week naar Enschede ging om aan de MINI te knutselen, een keer de A31 genomen:
Untitled by MartijnKoevoets, on Flickr
Daar was op Goede Vrijdag natuurlijk nog minder te doen dan anders, dus mooie gelegenheid voor een topspeedrun. In de 6 was het bij 233 GPS toch wel op, in de 5 kwam ik aan 237 GPS, lijkt me prima gezien de 240 die Volvo opgeeft (die app heet trouwens "Speed Box"):
Untitled by MartijnKoevoets, on Flickr
Woensdagavond besefte ik me weer perfect waarom ik deze auto gekocht heb. 's Avonds op Schiphol geland na 2 lange dagen werken, en dan fijn beginnen aan de 200km naar huis. CD'tje aan, cruise control op +30 en Noordwaarts mikken... na Heerenveen enkele pittige regenbuien, dus met mezelf afgesproken dat ik langzamer zou gaan rijden als de auto wat onzeker aan zou voelen of bijv. wat zou trekken bij het wisselen van rijbaan. Niets van dat alles, gewoon heerlijk koersvast en ik was na een goede anderhalf lekker ontspannen in het Hoge Noorden.
Een paar kleine ergernissen zijn er wel, maar dat is oplosbaar:
- de ruitenwissers strepen --> nieuwe Bosche Aero-dingen besteld
- m'n flesje water dondert om bij vlotte bochten --> nieuwere type bekerhouder besteld (is dieper + meer rubber)
- hij is te stil --> K&N Typhoon besteld
Te stil? Maar hij is toch zo comfortabel? Ja, helemaal waar, maar ik vind dat er wel íéts van die 5-pitter te horen mag zijn. Het is nu echt dat ik soms op m'n toerenteller moet kijken bij het wegrijden als de radio een beetje harder staat. Binnenkort ook maar eens informeren naar een feesttoeter van Ferrita...

De motor voelt wel enorm geknepen als je wat verder doorhaalt... hij is wel vlot, maar je voelt gewoon dat er veel meer potentie is. Dat is ook zo, maar ik probeer mezelf nog een beetje te beheersen qua mods. Het uiteindelijke plan is inlaat/uitlaat, downpipe, intercooler en software, uiteindelijk goed voor zo'n 280-290pk en 450-500Nm.


Een paar sfeerplaatjes:



Toen ik vorige week naar Enschede ging om aan de MINI te knutselen, een keer de A31 genomen:

Daar was op Goede Vrijdag natuurlijk nog minder te doen dan anders, dus mooie gelegenheid voor een topspeedrun. In de 6 was het bij 233 GPS toch wel op, in de 5 kwam ik aan 237 GPS, lijkt me prima gezien de 240 die Volvo opgeeft (die app heet trouwens "Speed Box"):

Woensdagavond besefte ik me weer perfect waarom ik deze auto gekocht heb. 's Avonds op Schiphol geland na 2 lange dagen werken, en dan fijn beginnen aan de 200km naar huis. CD'tje aan, cruise control op +30 en Noordwaarts mikken... na Heerenveen enkele pittige regenbuien, dus met mezelf afgesproken dat ik langzamer zou gaan rijden als de auto wat onzeker aan zou voelen of bijv. wat zou trekken bij het wisselen van rijbaan. Niets van dat alles, gewoon heerlijk koersvast en ik was na een goede anderhalf lekker ontspannen in het Hoge Noorden.

Een paar kleine ergernissen zijn er wel, maar dat is oplosbaar:
- de ruitenwissers strepen --> nieuwe Bosche Aero-dingen besteld
- m'n flesje water dondert om bij vlotte bochten --> nieuwere type bekerhouder besteld (is dieper + meer rubber)
- hij is te stil --> K&N Typhoon besteld
Te stil? Maar hij is toch zo comfortabel? Ja, helemaal waar, maar ik vind dat er wel íéts van die 5-pitter te horen mag zijn. Het is nu echt dat ik soms op m'n toerenteller moet kijken bij het wegrijden als de radio een beetje harder staat. Binnenkort ook maar eens informeren naar een feesttoeter van Ferrita...

- Berry M
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Beilen
Bericht
Re: Martijn's Volvo V50 T5
Mooi stukje om te lezen, Ik kan altijd wel lachen om jouw schrijfwijze. Goed dat de auto je bevalt!
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Martijn's Volvo V50 T5
^^Dit X heel veel!Berry M schreef:Mooi stukje om te lezen, Ik kan altijd wel lachen om jouw schrijfwijze. Goed dat de auto je bevalt!

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Martijn's Volvo V50 T5
Eergisteren een K&N Typhoon gemonteerd. Heel veel scheelt het niet qua geluid (van binnen), maar je kunt nu iig horen dat er een turbo op zit... 
K&N Typhoon Intake by MartijnKoevoets, on Flickr


- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Martijn's Volvo V50 T5
En ik zag op FB dat ie daardoor wel 15pk meer heeft! *O*
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Martijn's Volvo V50 T5
14,61pk volgens K&N, maar dan moet je denk ik wel de snelle bougievonkjes erbij kopen: http://www.knfilters.com/search/product ... =69-9000ts
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Martijn's Volvo V50 T5
Net ff bij een bevriende monteur langs geweest en de onderste motorsteun vervangen door het exemplaar van een Ford Focus Electric. Geen extra trillingen bij stationair etc, maar wel een stuk strakker bij 'sportief' rijden...
DIY Time by MartijnKoevoets, on Flickr
Ford Focus Electric Engine Mount by MartijnKoevoets, on Flickr
Links een originele, rechts een e-Focus-exemplaar:




Links een originele, rechts een e-Focus-exemplaar:

- wheeler
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Leeuwarden
Bericht
Re: Martijn's Volvo V50 T5
Ziet er goed uit! Waarom hebben ze alleen bij de electrische Focus zo de motorsteun gemaakt?
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Martijn's Volvo V50 T5
Een elektrische motor trilt een stuk minder, dus kan die steun harder zijn zonder enig compromis te doen qua comfort. Ik geloof dat de Mazda3 MPS (ook hetzelfde platform) wel een hardere heeft.
Deze steun kost trouwens €40 oid, nogal een verschil met VibraTechnics en consorten voor €200-300.
Deze steun kost trouwens €40 oid, nogal een verschil met VibraTechnics en consorten voor €200-300.

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Martijn's Volvo V50 T5
Een harde 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Onze sponsors