Mush's 130i...is weer verkocht!

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jul 2011, 15:12

zet ik 'm d'er naast..
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jul 2011, 16:08

Klopt... Is een ProDrive feestje.
Ben er destijds uitgenodigd geweest toen ik een Alfa 147 had gekocht.
Was een leuke rijvaardigheids training. En idd afgesloten met een paar ronden kombaan. Ook grappig was dat diezelfde dag Prodrive ook een training voor agenten verzorgde...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jul 2011, 22:05

:oops:

ik durf het bijna niet te zeggen, maar vanmiddag heb ik met Rosalie, Mika en Tygo een stukje proefgereden in een 4 zits cabrio....

http://link.marktplaats.nl/460718516

De kids vonden het helemaal geweldig. Maar wat rijdt zo'n ding gezapig zeg, niet normaal. Lijkt wel een boot! :lol:

De C70 is van de 1e eigenaar, is daar nieuw verkocht en altijd in onderhoud geweest. Nagenoeg alles werkt en het ding rijdt verder redelijk goed. Maar ik vind het verder maar een ontiegelijk saai ding.

Maar wel leuk om geprobeerd te hebben, was toch altijd wel benieuwd naar zo'n Volvo. Voordeel is wel trouwens dat dat ding iets van 1500kg mag trekken. Maar dat is dan ook het enige pluspunt wat ik kan bedenken.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky

08 jul 2011, 22:08

met 300K erop :shock:

en dan nog 6 mille ook...neem maar gewoon een E30 :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jul 2011, 22:19

Ach, dat kan je hier best zeggen hoor, want ik blijf zo'n C70 een prachtige auto vinden en die vijfcilinders van Volvo zijn wel lekkere blokken. Maar inderdaad, voor een lekker potje sturen hoef je zo'n auto niet te kopen, want strak sturen zal er niet bij zijn en de cabrio schijnt stevig te torderen. Het is meer een boulevardcruiser. :zon

En een keertje proberen kan natuurlijk nooit kwaad! :wink:
Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jul 2011, 22:22

Ivo schreef:en de cabrio schijnt stevig te torderen.
één wiel op de stoep en de deur gaat niet meer dicht :roll: :lol:

Zoals Peter zegt, doe maar gewoon een E30, is toch ook 4 zits..
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 jul 2011, 23:04

Mijn vader heeft zo'n C70 al jaren, als demo gekocht (full option).
Was toen der tijd een van de eerste in Nederland. Hij is er nog steeds helemaal enthousiast over, en kan er geen afscheid van nemen. :D
Auto heeft in 12 jaar tijd 120dkm gereden en ziet er nog uit als nieuw. Nooit problemen gehad, op een nieuw dakje na (beige dak licht verkleurd en slijtage plekjes).
MAAR: Het is een echte cruiser en rijdt als een amerikaan (waarvoor die bedoelt is). Auto is NIET sportief te rijden. Ik lig altijd in een deuk als ik er een rondje mee rijd. Na een kwartiertje ben je er aan gewend en rijdt het zalig. Ook het dolby-surround systeem werk hier goed aan mee, zeker met de sub-woofers in de achterbank leuning :mrgreen: (zelde zo'n goed geluid gehad).
In mijn ogen nog steeds een van de meest mooie en tijdloze cabrio's gemaakt. Deze gaat bij mijn ouders nooit weg, ik hoop hem tzt als oldtimer in mijn collectie te kunnen opnemen.

Zoek je een cruiser voor op zondag met de familie: Heerlijke auto en na 12 jaar nog steeds een koppendraaier. :D
Jouw rijstijl kennende vraag ik me in godsnaam af waar je aan begint... :wink:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jul 2011, 09:19

haha, klopt Pim. Het is echt een cruiser zoals je zegt. Bij de eerste rotonde moest ik toch een partij met die hoepel aan het werk, niet normaal. Schrok me suf. Maar als je lekker gaat cruisen dan komt 'ie tot z'n recht. Maar idd; helemaal niks voor mij!

@Peter: 300k km's hoeft niet een probleem te zijn en eerlijk is eerlijk; deze Volvo zag er een heel stuk beter uit dan alle BMW cabrio's die ik tot nu toe bekeken heb en die hadden allemaal amper 200k gelopen. Dat zegt wel veel over die Volvo. Daarnaast de volledige historie, bij de Serva verkocht en altijd onderhouden en dus weer ingeruild. Dan kan 'ie 3 ton gedraaid hebben, maar dan heb je iig iets meer "zekerheid". :wink:

Inmiddels kijken we ook naar e36 cabrio's want een echt goede e30 kost gewoon dik 5500 euro (minimaal). En aangezien Rosalie ook meebeslist en de e30 maar een "oude, gare kamperbak" vind heb ik het criterium maar een beetje aangepast. Wat overigens niet wil zeggen dat ik niet meer naar e30's kijk, maar ik ga nu ook maar eens e36's bekijken.

Deze staat voor heel binnenkort op de planning: http://link.marktplaats.nl/454948516

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

09 jul 2011, 09:39

e30 misschien een "oude gare kamperbak" maar de e36 is hier een ankara taxi >)
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jul 2011, 11:25

Die E36 van die link ziet er wel super uit! :-PP Er rijdt aardig wat fout volk rond in E36's die volgehangen zijn met Tupperware, maar een 100% originele in de juiste kleurstelling (zoals deze) is erg fraai!
Afbeelding
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jul 2011, 12:41

Bij die auto's is ligt het er echt aan hoe je hem styled......

Zoals Ivo zegt; origineel zijn ze mooi, maar daar moet je eigenlijk ook niets aan veranderen, want je gaat vrij snel de foute kant op :?
Dat geldt trouwens ook voor een E30 nog wel ;)

Maareh... E30 kost minimaal 5500... deze kost nog meer :? Of is er extra budget voor een nieuwere? :lol:

PS: je kunt ook voor een M3 cabrio gaan.... heb jij meteen je M3 :mrgreen:
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jul 2011, 13:57

Precies, en je hebt tegenwoordig al voor 130k een nieuwe M3 Cabrio, dus daarvoor hoef je het ook niet te laten. :lol:
Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jul 2011, 18:48

En? Wat deed de eend op de bank?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jul 2011, 19:07

262pk en 300Nm. Prima voor de familiebak.

Wat betreft e30/36: ze worden allebei heel snel fout zodra je gaat modden. Die e36 van die link is een mooie originele auto, mss een beetje verlagen en 17" maar dan houdt het wel op. Eerst maar eens gaan kijken of het echt zo'n mooie is. Alle e30 verkopers zeiden aan de foon ook elke keer dat het die van hun echt heeeeel mooi en strak waren, maar dat viel elke keer dan best tegen.

Ach, het is leuk om mee bezig te zijn en het gaat vast wel lukken iets moois te vinden. Ik hoop alleen wel dat heg nog deze zomer gaat lukken... :lol:

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jul 2011, 19:11

Ook nog wat foto's van vandaag. Filmpje zal ik vanavond even uploaden..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”