Zo ik zal mijn verslag van zaterdag eens even plaatsen.
Zaterdag morgen al vroeg opgestaan om mijn monteur op te halen, daarna door gereden naar de werkplaats. Echt verrassend makkelijk om alle schroeven los te krijgen! Niet een afgebroken en geen rare dingen gebeurt Daarna het moeilijkste deel van de dag: De twee delen van het spruitstuk bij het blok krijgen, dit was een beetje priegel werk maar stelde nog steeds niet veel voor, waarmee ik maar wil aangeven hoe makkelijk het monteren was! Daarna even de draden van de lambda sonde verlengd en de rest van de uitlaat er op geschroefd. Dit ging ook allemaal van een leien dakje en na een paar uurtjes en de nodige koffie pauzes was de auto weer helemaal klaar.
Ik vond dat de uitlaat de laatste tijd echt veel te luid was maar dit is met de middendemper ook helemaal opgelost. Daarna: Rijden! Ik heb er dus een lege kat onder zitten en daar komt me toch een herrie uit! Het is een heel raar geluid alsof er iets resoneert in de kat zelf. Deze wordt binnenkort vervangen door een normale maar hier wil ik even mee wachten tot ik een apexi gemonteerd heb omdat als je de motor te rijk hebt staan deze de hele binnenkant van de kat kapot brand.
Toen nog maar wat meer rond gereden en gekeken naar het vermogensverschil. WAT EEN VERSCHIL! Hij trekt nu echt in 1 mooie lijn door naar de begrenzer. Het is natuurlijk nog steeds geen racemonster maar hij trekt wel lekker door. Direct maar even naar Duitsland gereden om te kijken wat de top nu is, en hij trekt nu echt super mooi door naar de 180 waar hij begrensd is. (echt geen geintje) Hier heb ik al een DIY voor dus die gaat er binnenkort ook aan
Ik ben er super blij mee en het maakt van het kleine gebakje een nog fijner werkend geheel
Voor de rest maar eens even een update: Het resoneren van de kat bleek niet zo te zijn, dit is Zingen van het spruitstuk doordat het een stug geheel is waar geen flex stuk in zit. Kan ik prima mee leven ik vind het zelfs wel grappig klinken. Waar ik absoluut niet mee kan leven is dat onder vollast de einddemper begint te bonken tegen de achterbumper en bodem van de kofferbak. Dit wordt veroorzaakt doordat er geen enkel flexibel stuk meer in de uitlaat zit en hij dus niet vrij genoeg kan bewegen, dit ga ik binnenkort oplossen door een middenpijp te maken met een flexibel deel erin. Misschien dat ik dan ook een standaard dempertje monteer omdat ik niet teveel herrie wil. Maar dat moet ik nog even bekijken.
Voor de rest heb ik er weer mega veel zin in dit jaar en kan ik niet wachten tot de ring weer open gaat. Mijn vier rondjes van vorig jaar moeten met verve verbroken worden en ook ben ik van plan om op de grand prix strecke te gaan rijden. Misschien in de loop van het jaar nog een kuipstoeltje maar dat moet ik eerst nog maar eens even allemaal bekijken, zo hard gaat het allemaal niet met een micra. Gelukkig is de lol er niet minder om
Ik heb aan de voorkant al een tijdje koni geel, maar aan de achterkant nog niet. Ik kwam vandaag een leuke aanbieding tegen dus heb ik maar toegehapt. Als het goed is komen ze deze week binnen
Gaat zeker goedkomen! Krijg net een mailtje dat het wel een maand kan duren voordat het dingetje hier is, achja dat maakt ook niet zoveel uit. Heb nog wel een oud filmpje van een oude uitlaat situatie, zal ik even opzoeken.
Maarten: Ik kwam het dingetje ook tegen via ibood en zag toen op het forum dat hij via ebay veel goedkoper was. Volgens mij rollen die dingen toch allemaal uit dezelfde fabriek dus het maakt mij niet zoveel uit.