Ja Rob, sommige krijgen die ervan hoor....hahamushrop schreef:Een harde
Martijn's Volvo V50 T5
- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Martijn's Volvo V50 T5
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Eindelijk tijd gevonden (of nou ja, gemaakt) om de intercooler van do88.se erop te klussen. Redelijk straight forward allemaal, moest alleen her en der een beetje plastic van het grilletje in de bumper af, maar dat stond netjes in de montage-handleiding aangegeven:
Stock vs do88.se intercooler by MartijnKoevoets, on Flickr
Hier een vergelijkende foto van de fabrikant zelf, core is 163% groter:

Met de bumper er weer op zie je er eigenlijk helemaal niets van, zelfs niet op ooghoogte in de zon:
Do88.se Intercooler Fitted by MartijnKoevoets, on Flickr
Rijdend merk ik er (voor nu) ook nog weinig van. Turbogat lijkt marginaal groter en auto voelt vanaf 3000rpm ietsje krachtiger. Maar het is dan ook bedoeld als voorbereiding op een software-upgrade...

Hier een vergelijkende foto van de fabrikant zelf, core is 163% groter:

Met de bumper er weer op zie je er eigenlijk helemaal niets van, zelfs niet op ooghoogte in de zon:

Rijdend merk ik er (voor nu) ook nog weinig van. Turbogat lijkt marginaal groter en auto voelt vanaf 3000rpm ietsje krachtiger. Maar het is dan ook bedoeld als voorbereiding op een software-upgrade...

- GreyCooperS
- Forum Junky
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Oh sorry, had je reactie gemist... ik ben er nog steeds niet helemaal aan uit welke software, maar ik neig naar MTE via EuropeanTuning. 
Eerst ff een paar foto's, gewoon, omdat ik die eindelijk eens gemaakt heb:
Volvo V50 T5 by MartijnKoevoets, on Flickr
Onlangs de auto voor een 120.000-beurt gebracht, waarbij nog het een en ander extra nodig bleek: o.a. aandrijfashoes, wiellager linksachter, achterremmen, luchtmassameter, en nog wat klein grut. Naja, dan kunnen we er weer ff tegen zegmaar...
Vrijdag eindelijk tijd gemaakt om de downpipe en CBV eronder te fixen. Boutjes in de turbo warm gestookt, maar kwamen er daarna zonder problemen uit. Idem met de lambdasondes, met name de achterste zat vrij vast. CBV was nog een hele klus, uiteindelijk gelukt na demontage van de aandrijfassteun en het verzagen van een inbussleutel. De Forge CBV klinkt wat feller dan de originele, maar niet storend, alleen bij vollast te horen bij gas los, dus zeker niet zoals een open dumpvalve.
Downpipe (en met name de decat) geeft wat meer gegrom, nu hoor je wat beter dat het een vijfcilinder is...
Turbo spoelt zoals verwacht wat eerder op en bovenin loopt ie wat lekkerder door. Impressie van het geluid:
Zaterdag een set Michelin Pilot Sport PS3 in 225/45-17 laten monteren, waarbij helaas bleek dat de redelijk netjes ogende velgen met een knikkerblusje waren overgeblazen. Van de winter maar een keertje laten stralen/coaten, dan zijn ze echt netjes. Met name bij nat weer lieten de tot nog toe gemonteerde "Effiplus HIMMER" nogal te wensen over... wielspin in de gloria, soms tot in z'n 4. Nu is er eindelijk normaal mee te rijden.
Uiteraard de Effiplus-units nog even in stijl mishandeld:
Daarmee is de auto voorzien van al het onderhoud en de randzaken die ik nodig achtte voor wat software... Oftewel, dat is de volgende stap.

Eerst ff een paar foto's, gewoon, omdat ik die eindelijk eens gemaakt heb:

Onlangs de auto voor een 120.000-beurt gebracht, waarbij nog het een en ander extra nodig bleek: o.a. aandrijfashoes, wiellager linksachter, achterremmen, luchtmassameter, en nog wat klein grut. Naja, dan kunnen we er weer ff tegen zegmaar...
Vrijdag eindelijk tijd gemaakt om de downpipe en CBV eronder te fixen. Boutjes in de turbo warm gestookt, maar kwamen er daarna zonder problemen uit. Idem met de lambdasondes, met name de achterste zat vrij vast. CBV was nog een hele klus, uiteindelijk gelukt na demontage van de aandrijfassteun en het verzagen van een inbussleutel. De Forge CBV klinkt wat feller dan de originele, maar niet storend, alleen bij vollast te horen bij gas los, dus zeker niet zoals een open dumpvalve.
Downpipe (en met name de decat) geeft wat meer gegrom, nu hoor je wat beter dat het een vijfcilinder is...

Zaterdag een set Michelin Pilot Sport PS3 in 225/45-17 laten monteren, waarbij helaas bleek dat de redelijk netjes ogende velgen met een knikkerblusje waren overgeblazen. Van de winter maar een keertje laten stralen/coaten, dan zijn ze echt netjes. Met name bij nat weer lieten de tot nog toe gemonteerde "Effiplus HIMMER" nogal te wensen over... wielspin in de gloria, soms tot in z'n 4. Nu is er eindelijk normaal mee te rijden.

Uiteraard de Effiplus-units nog even in stijl mishandeld:
Daarmee is de auto voorzien van al het onderhoud en de randzaken die ik nodig achtte voor wat software... Oftewel, dat is de volgende stap.

- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Lekker bezig vriend! Kom anders binnenkort een keer met de Vulva naar de A'dam meet. Je woont nou lekker dichtbij.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Jaaa! Ik zal het ff in de gaten houden, soms moet dat toch kunnen lukken op vrijdagavond... 

- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zoals Roy al aangaf: Mis je je kart niet?! 
Niet meteen aannemen dat ik je T5 niets aan vind hoor
Immers was ik vroeger verliefd op de 850 T5R...
Denk dat ik Roy binnenkort maar eens ga helpen
Om je auto af te maken!

Niet meteen aannemen dat ik je T5 niets aan vind hoor
Immers was ik vroeger verliefd op de 850 T5R...
Denk dat ik Roy binnenkort maar eens ga helpen
Om je auto af te maken!
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
lekker geluidje! Echt een wolf in schaapskleren 

Volgens mij mag je hem dan nog wel een keer wassen LarsLars Temmink schreef:Word de MINI dan eindelijk weer is van stal gehaald? Kan je eindelijk zien hoe mooi ie gewassen is![]()
Zoals ik al zei: dikke wagen geworden die volveuuu

- ajede
- Volledig MINI minded!
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
hij mag wel weer gewassen worden ja... tis stoffig bij Roy binnen!:P
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja, dat is idd de andere optie die ik overweeg!

Vooral leuk in Duitsland met dealergarantie etc, maar ik heb toch maatwerk nodig ivm decat enzow...ajede schreef:Heico is toch een serieuze Volvo tuner? Misschien een optie?

Onze sponsors