Frankie's G21 M340i

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5249
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

07 mei 2013, 00:02

mushrop schreef:nog steeds niet weggeroest? :mrgreen:
Vroeger was het idd erg. Motorisch waren ze ook erg fragiel .

We hebben er vroeger een 33 klaverbladje en een 75 Indy doorheen gedraaid.
En dat ging er minder aan toe dan ik nu met mijn cabbie.
Vooral bij de 75, waarbij de uitlaat opeens verloren hadden ( weggeroest).
Klonk wel weer prima.
BC die er drie maal de brei aan gegeven heeft.
Die hebben we vier jaar gehad, motor in de soep :shock:
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

07 mei 2013, 05:14

Ik heb iets van 12 Alfa's gehad en dat waren m'n meest probleemloze auto's die ik gehad heb.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

07 mei 2013, 08:58

mushrop schreef:Ik heb iets van 12 Alfa's gehad en dat waren m'n meest probleemloze auto's die ik gehad heb.
binnen een jaar? rob :mrgreen:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

07 mei 2013, 09:02

:mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10010
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

07 mei 2013, 09:41

:lachuh

Mijn Alfa's hebben me ook nooit laten staan. Soms wel eens wat lampjes die gingen branden, maar ook spontaan weer uitgingen. Rob zal ook wel bekend zijn met die SHIT (Self Healing Italian Technology). Motorisch echt nog nooit problemen gehad.

:lol:
Club Alfa
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: 010
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 jan 2013, 15:43

07 mei 2013, 10:15

Mooie auto.... Zelf 13 jr lang alfa gereden zonder noemenswaardigeproblemen... En idd vele opmerkingen moeten slikken.... Om deze lui zelf in vertwijfeling achter te laten.. Door te melden dat de alfa eigenlijk probleemloos is... Heb ook nog naar dit model gekeken voor ik de clubman aanschafte... En mocht ik mijn clubman wegdoen zou ik m zo inruilen voor een guilietta... Veel plezier !
Hij die wordt gepoort zal moeten dichten....

Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10010
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

07 mei 2013, 11:31

Je forumnaam geeft al wat hints natuurlijk :lol:

Bedankt!
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1500
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

07 mei 2013, 11:37

Héé Frankie, vergeet je al een paar dagen te feliciteren met je nieuwe aanwinst :oops: ,
congrats met je Alfa, zal hem vrijdag wel even in real life bewonderen :P
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1500
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

07 mei 2013, 11:45

Wat betreft Alfa en roest ik denk dat dit intussen verleden tijd is en niet meer zo erg als mijn allereerste auto te weten een Alfa Sud ti

(voor velen op dit forum een onbekende alfa denk ik maar dat zal wel iets met een generatiekloofje te maken te hebben denk ik :mrgreen: )

Dat waren alfa's waar je tenminste elke maand verplicht was onderhoud aan te plegen :roll:
(in de vorm van potjes plamuur :lol: )
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

08 mei 2013, 13:37

Cooperdriver schreef:Wat betreft Alfa en roest ik denk dat dit intussen verleden tijd is en niet meer zo erg als mijn allereerste auto te weten een Alfa Sud ti

(voor velen op dit forum een onbekende alfa denk ik maar dat zal wel iets met een generatiekloofje te maken te hebben denk ik :mrgreen: )

Dat waren alfa's waar je tenminste elke maand verplicht was onderhoud aan te plegen :roll:
(in de vorm van potjes plamuur :lol: )
haha, dat is ook mijn alleereerste auto geweest! Een Sud 1.5 Tii QV
Geweldig ding buiten het roestprobleem om dan.... hahah

Dikke busuitlaat eronder gelast toen en huppakee, gas erop!
1 jaar lang heen en weer gependeld tussen Zuid Duitsland en thuis zonder enig probleem, dus kan me helemaal vinden in het commentaar van sommigen over de betrouwbaarheid van Alfa muv plaatwerk toen dan....

Daarna een Alfetta 2.0 (vierkant vrachtwagen model) gekocht en die roestte nog erger maar wat reed dat lekker zeg. Dikke carburateurs erop, top! Alleen was de buurt niet blij met de circuituitlaat die ik er toen op gezet had..... Wat een herrie en heb er ook nog mee vastgezeten bij een Mc Donalds in Munchen omdat die zo plat lag en het carter in de weg zat zeg maar bij de "heuvel" in de Mc Drive daar..... hahahahahah

Toen paar 5 turbo'tjes gehad waarvan er 1 afgefikt is (dus Renault kan er ook wat van..) en diverse andere auto's maar toen de 156 geïntroduceerd werd een jaartje gewacht en er 1 gekocht. 1.8 TS 16V op LPI, toen waren de roestproblemen gelijk achter de rug en ook daar nooit niks noemenswaardigs mee gehad. En om af te sluiten ook nog een 156 SW 1.9 JTD gereden enkele jaren geleden. Was om na een autodiefstal de 30 dagen te overbruggen in beginsel, maar heb deze toch nog langer gehouden omdat het super beviel ook, dus ik kan en zal niks negatiefs zeggen over Alfa en al HELEMAAL niet over deze nieuwe type Guilletta, super mooi model wederom!!

Heel veel plezier van je aanwinst!


:icon_top:
Laatst gewijzigd door ajede op 29 mei 2013, 04:38, 1 keer totaal gewijzigd.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

08 mei 2013, 16:32

Door de Sud heb ik het Alfa virus gekregen. M'n opa en oma hadden er eentje, zo'n te gek autootje! M'n oma heeft tot haar dood geroepen dat dat haar allerleukste en gaafste auto in haar hele leven is geweest en ze wilde ook altijd weer een ritje met me maken zodra ik weer een andere Alfa had, zo mooi! :mrgreen: Helaas is de Sud nog geen 6 jaar oud geworden, want, je raadt het al, roest. M'n oma was met drie vriendinnen onderweg en het ding zakte spontaan door z'n veerschotels heen, compleet verrot. Ondanks dat m'n oma het ontzettend jammer vond, heeft ze er met haar vriendinnen keihard bij staan lachen "dat kan alleen met een Alfa" :mrgreen:
Cooperdriver schreef: (voor velen op dit forum een onbekende alfa denk ik maar dat zal wel iets met een generatiekloofje te maken te hebben denk ik :mrgreen: )
Een beetje petrolhead zou de Sud moeten kennen, al was het maar om z'n roestprobleem. Dat was ook de echte oer-GTI, in tegenstelling tot wat de heren uit Duitsland ons willen doen geloven. (iets met VAG geloof ik...)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

08 mei 2013, 16:53

mushrop schreef:Door de Sud heb ik het Alfa virus gekregen. M'n opa en oma hadden er eentje, zo'n te gek autootje! M'n oma heeft tot haar dood geroepen dat dat haar allerleukste en gaafste auto in haar hele leven is geweest en ze wilde ook altijd weer een ritje met me maken zodra ik weer een andere Alfa had, zo mooi! :mrgreen: Helaas is de Sud nog geen 6 jaar oud geworden, want, je raadt het al, roest. M'n oma was met drie vriendinnen onderweg en het ding zakte spontaan door z'n veerschotels heen, compleet verrot. Ondanks dat m'n oma het ontzettend jammer vond, heeft ze er met haar vriendinnen keihard bij staan lachen "dat kan alleen met een Alfa" :mrgreen:

Dan had/heb jij een hele coole opa en oma zeg, geweldig!!

Cooperdriver schreef: (voor velen op dit forum een onbekende alfa denk ik maar dat zal wel iets met een generatiekloofje te maken te hebben denk ik :mrgreen: )
Een beetje petrolhead zou de Sud moeten kennen, al was het maar om z'n roestprobleem. Dat was ook de echte oer-GTI, in tegenstelling tot wat de heren uit Duitsland ons willen doen geloven. (iets met VAG geloof ik...)
Helemaal waar!
Afbeelding


:yeah
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

08 mei 2013, 18:58

hey frankie!

goed dat je eindelijk die Alfa hebt :) Jammer van de MINI wel, die moest natuurlijk niet per se weg ;)

Maar hey, je blijft ergens wel een Alfisti hé.

Congratz!
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"
Locatie: Breda
Berichten: 8509
Lid geworden op: 09 jan 2007, 21:21

10 mei 2013, 21:39

Dude congrats met je nieuwe ride 8) blijft een mooie verschijning om te zien 8) enjoy!!
the F56 story of Brenda

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”