Biermagnaat's ride! VERKOCHT!

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Biermagnaat's ride! VERKOCHT!

09 okt 2008, 12:00

hallo mensen! :grin:

na lang lezen heb ik me toch maar eens aangemeld.

ik zal eerst even wat over mezelf vertellen. ik ben Tom Westendorp 21 jaar student hjo in Enschede. en helemaal gek van auto's!

mijn eigen autootje is een nissan micra K11 1.3 16v waar het volgende aan is gedaan:

cold air intake
andere einddemper
katvervanger
verlaagd 35mm rond om
gele koni's voor
sunny gti R schijfremmen voor
ebc green stuff remblokken voor
ander stuurtje (gaat er waarschijnlijk weer af)
andere velgen 15inch met toyo proxes T1R banden
veerpootbrug voor

ik geloof dat dat het ongeveer wel was. mochten er updates komen dan zal ik die hier natuurlijk ook melden.

foto's staan onderaan!

zo en dan nu foto's!

voor der verlaging:

Afbeelding

na de verlaging:
Afbeelding

oude remmen
Afbeelding

nieuwe remmen
Afbeelding
Laatst gewijzigd door biermagnaat op 10 jan 2011, 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 okt 2008, 12:02

En hier een foto van mij op de ring met daaronder het verslag van afgelopen maandag.

Afbeelding

Vandaag dan mijn ring doop gehad.

Echt wat een geweldige dag! Bij deze een verslag.

Vanmorgen rond half elf weggereden richting ring. Het weer zat mee het was mooi droog onderweg en het was niet druk op straat. Een kleine twee uur en drie kwartier later stond ik bij de ring op de parkplatz. Geparkeerd bij de auto's van een paar mensen van het ring forum en toen even in het ring restaurant gezeten. Even kennis gemaakt met de eigenaren van de auto en gevraagd of ik met iemand een rondje mee kon rijden.

Dat kon met Koen, in zijn alfa 147 jtd. Wat klinkt zo'n ding mooi voor een diesel! Maar dat terzijde.
We reden richting adenauer forst en toen zagen we een alfa 159 achterstevoren in de vangrail staan. We zijn toen direct gestopt en zijn gaan vlaggen. Uiteraard eerst gekeken of de bestuurder niks mankeerde. Deze was nog een beetje overdonderd maar had verder niks. Nadat de baan weer schoon was en de auto afgesleept konden we onze weg vervolgen. Als ik nog geen ontzag had gehad voor de ring dan was het nou wel gekomen. De man waardeerde het erg dat wij voor hem gestopt waren en gaf als bedankje zijn resterende drie ronden aan ons. Koen heeft een jaarkaart dus ik mocht de drie ronden hebben, ik had er zelf al vijf dus ik had nu in totaal 8 ronden. De rest van de ronde verliep mooi rustig en veel goede pointers gekregen voor mijn eerste eigen ronde. Na die ronde nog een rondje mee gereden en toen werd het tijd om zelf achter het stuur te gaan zitten.

Nou daar zit je dan, sta je voor het poortje, kaartje erin en dan mag je. Toch wel heel spannend die eerste meters op een circuit. Maar ik had al gauw de smaak te pakken. Het was mooi rustig en de mensen die er waren hielden rekening met het niet altijd even grote potentieel van de micra. Dit maakte dat het vertrouwen na een ronde toch al wel wat gestegen was! Dus direct nog een! Dat ging echt al een heel stuk vlotter en zekerder. Daarna een rondje over parkplatz maar zag geen bekenden dus maar direct nog een ronde! Dit ging echt ontzettend lekker! het tempo zat er al redelijk in en het lijnen rijden ging ook steeds beter. Kon zelfs even een stukje achter een F40 aanrijden in het begin (deze mocht maar 1 ronde rijden omdat hij teveel herrie maakt, eeuwig zonde) En aan het einde van een ronde lekker bij een Audi S6 op de bumper gehanden, toen er een recht stuk kwam kwam er een duimpje van de Audi bestuurder en was hij gevlogen.

Daarna nog een rondje gereden, deze ging ook weer erg lekker! Bijna geen verkeer gehad en ik kon mooi mijn eigen lijnen rijden. HEERLIJK!

Toen begon de micra een beetje te stinken dus ik dacht dat het beter was om even een stukje buiten de baan te gaan rijden dus toen even naar het M testcenter gereden daar gekeerd en weer terug. De remmen en motor konden zo wat koelen en ik was klaar voor mijn vijfde ronde.

Maar aangekomen bij de Parkplatz was de baan dicht. Toen nog even rond gelopen, een paar foto's gemaakt en toen het begon te spatten besloten huiswaarts te keren. Echt geweldig genoten! Wat een topdag!

Dit is niet de laatste keer dat ik op de ring heb gereden! Wat prachtig!
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2008, 14:31

Hey die ken ik :P

Ik heb je natuurlijk wel eens zien rijden, maar wist niet dat je er zoveel aan gesleuteld had. :shock:
Ziet er goed uit 8)

En een leuk verslag van de Ring :wink:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 okt 2008, 21:50

Leuk verslag van de Ring, leuk dat je er met de Micra op bent geweest 8)

Ook heel goed dat je zo gereageerd hebt na het ongeluk van de Alfa.

Ook de tijd bijgehouden van een rondje?
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 okt 2008, 11:39

Eerste rondje rond de twintig minuten en daarna ergens tussen de 11 en 13 minuten. Dus zit progressie in, volgend seizoen ga ik er echt vaker naartoe. Geef me denk ik ook op voor de time atack op zandvoort volgend jaar, weer eens wat anders dan al die 200 plus pk monsters ;)
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 okt 2008, 12:04

Ben je tevreden van die bandjes?
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 okt 2008, 12:05

Super tevreden, ze slijten wel redelijk hard maar echt perfecte grip!!!
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 okt 2008, 12:21

'T is da'k een nieuw setje ga nodig hebben :D Spijtig dat ze snel slijten..

Trouwens wel een leuke Micra :) Hoeveel pk heeft dat dingetje eigenlijk? :D
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 okt 2008, 15:33

Standaard zo'n 75 nu met katvervanger en openluchtfilter heel iets meer, niet echt merkbaar hij trekt alleen wat mooier door in de hoge toeren. Ben nou bezig met een ander spruitstuk, dan ga ik richting de 100 ;)
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 okt 2008, 18:19

Hey,

Ben je afgelopen maandag nog op de Ring geweest?? Hoe was het?
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 okt 2008, 21:56

Nee ben afgelopen maandag niet naar de ring geweest, weekendje Parijs was erg erg zwaar :D We hebben van zaterdag op zondag 3 uur geslapen en was zondag pas om twee uur thuis, Ben rond 1 uur toch richting ring gegaan maar bij Gronau al terug gereden omdat ik me echt niet helder voelde en het leek me daarom niet verstandig om door te rijden naar de ring.

Heb vandaag ook een nieuwe sportuitlaat laten monteren. Hier een copy paste van het autoweek topic.

Zo vandaag eindelijk groen licht gekregen van zus lief met betrekking tot de sportuitlaat. Direct gemailed met de verkoper van het uitlaatje wat ik op het oog had van ebay en gevraagd of ze hem vandaag nog konden monteren. Geen probleem dus een uur en drie kwartier laten was ik in Oer Erkenschwick in Duitsland voor montage.

In tegenstelling tot wat ik dacht was de uitlaat helemaal niet kant en klaar. Maar werd er een eindstuk op gelast en bijzonder netjes gemonteerd. Het was lastig om de oude demper te demonteren omdat een van de bouten dolgedraaid was. Gelukkig was een wat oudere monteur erg inventief waarna het monteren geen werk meer was.

Daarna auto van de brug en wegrijden maar. Niet dus. De uitlaat rammelde tegen de bumper bij het wegrijden. Dit was niet de bedoeling dus de auto weer terug op de brug. Nadat ze hem wat lager hadden gehangen was het voor elkaar en kon ik de weg op. Heerlijk geluidje nu en bij 120 continu niet heel veel meer geluid.

Daarna diende de autobahn zich aan. Op de heenweg heb ik de top ook uitgeprobeerd en kwam toen net voor de 180 uit. Met de nieuwe uitlaat ging hij al over de 190 dus heb het idee dat het zeker wel wat uitmaakt!

Foto's heb ik nog niet omdat mijn zusje de auto mee heeft maar misschien kan ik er vanavond nog wat posten.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 okt 2008, 23:32

Heet eerste plaatje!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door biermagnaat op 27 okt 2008, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 okt 2008, 23:49

Zit er zo op het eerste oog netjes onder. Geen Milltek?? :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Sven op 28 okt 2008, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 okt 2008, 23:56

Is er niet voor mijn auto ;) en deze was zo goedkoop! kon hem niet laten lopen ;)
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 dec 2008, 20:23

Zo hier maar weer eens een update!

Morgen moet de micra voor zijn jaarlijkse apk, verwacht eigenlijk geen problemen maar het is toch altijd weer spannend.

Ook heb ik het luchtfilter vanavond aangepast, moet nog even twee rubbers halen, een bocht en een verbindingsstuk en dan is het project luchtfilter klaar, ik moet de mensen die eerst commentaar hadden op mijn opstelling toch volledig gelijk geven! Hij trekt nou vloeiender door naar de begrenzer!

Hier alvast een klein teaser fotootje.
Afbeelding

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”