MCS Works wordt Audi TT Q S-tronic 245 pk

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

MCS Works wordt Audi TT Q S-tronic 245 pk

31 dec 2008, 18:47

Na 6 jaren MINI te hebben gereden ben ik, na de nodige twijfel, overgegaan naar een ander merk.

Een proefrit in de nieuwe Works heeft me toch niet kunnen overtuigen, teveel wielspin (de auto kan duidelijk zijn kracht niet kwijt), misschien dat 4-wielaandrijving + 230-240pk, me wel hadden kunnen overtuigen. Maar, ala, dat levert MINI (nog) niet.

Mijn Works is inmiddels ook al verkocht aan een liefhebster. Maar volgens mij heb ik een waardige alternatief gevonden in mijn toekomstige Audi TT Coupe.

Vandaag, 31 december, heb ik namelijk mijn handtekening gezet bij Kamsteeg in Voorschoten voor een, denk ik, erg leuke TT (zie beschrijving hieronder).
Peter (redelijk bekend op dit Forum ;) ), bedankt voor de snelle en deskundige afwikkeling. Het was al leuk om met je rijden en te kletsen maar ook het zaken doen was mij een waar genoegen. Je straalt gewoon auto-passie uit, toch belangrijk in deze tijd waar ik ook verkopers ben tegen gekomen die meer geïnteresseerd waren in hun eigen ego.

Zoals eerder vermeld heb ik lang zitten twijfelen tussen de nieuwe Works en de TT. De twijfel was niet eens zozeer vanwege het verlies van de MINI, maar vooral vanwege de leuke club en de mensen die ik hier heb leren kennen. Maar ik hoop op enig mededogen van mijn (Mini-)vrienden die ik hier heb leren kennen om me zo nu en dan een passagiersstoel aan te bieden. Zal het hun rijkelijk belonen ;).

Mijn nieuwe Audi TT Coupe, Phantonzwart pareleffect, Quattro, S-tronic, Pro-line, S-line, Alcantara leer (zwart met zilver stiksel) en ohja ;) Abt-tuning ( 240 pk) zal hopelijk het verlies van mijn Works wat dragelijker maken. Heb, om over het verlies van de Works heen te komen, plannen om de TT uit te laten in de mooiste bergregio’s van Europa. En natuurlijk in de Vogezenrit van 2009 :wink: :mrgreen:. Kan ook niet meer zonder de Vogezengang en de afterafterparties :wink: .
Ik ga dus geen afscheid nemen, want ik doe zeker met vrienden(dan in hun MINI) mee aan toekomstige Miniritten, maar ik wil iedereen toch ontzettend bedanken voor de gezellige kilometers en de kameraadschap 8) die ik hier ben tegen gekomen.

@Berthil: Aangezien mijn Works inmiddels ook al verkocht is kan mijn profiel ook aangepast worden, Berthil
Ik blijf natuurlijk wel lezen en posten (als ik mag) op dit gezellige forum, is een namelijk deel van mijn dagritme geworden 8) .

Tot weerziens, MINIBOARD
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2008, 19:49

Afvallige :lol: :lol: :lol:

Jammer dat je niet voor de Mini gekozen heb. :cry:
Was er al een beetje bang voor.
Je was zo vol van een TT. Het is inderdaad een erg leuke/mooie auto. (Is een Opel Corsa trouwens niks voor jou??? :s )
Mocht ik tijdens een rit een stoeltje vrij hebben, ik weet je te vinden.
Heel veel plezier met je toekomstige vervoersmiddel (lekker afgunstig hè).

Hoe lang moet er op wachten?
jbcola
Brugse zot

31 dec 2008, 19:51

Ik wil in de volgende vogezenrit een passagiersstoel in je nieuwe TT!!!!

Jammer dat de Works weg is (en vooral de Brembo's....) :wink: maar er komt iets héél leuks in de plaats 8)

See you soon and a happy new year :D
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2008, 20:02

Hallo Harry en Dick,

@Harry: thanks voor het aanbod van een plaatsje indien vrij natuurlijk :mrgreen: . psssttt: dat van die corsa moet je stil houden :oops: , wel 1:15 vandaag :mrgreen:

@Dick: de koper stond erop dat ik de Brembo's erop liet zitten, op straffe van niet doorgaan van de verkoop als ik ze buiten de verkoop zou laten........en een passagiersplaats is wel het minste, Dick.....je moet ook eens zelf gestuurd hebben :mrgreen:

Leverdatum: eind maart, toch Peter :wink:
tommy cooper
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

31 dec 2008, 20:07

Ha die Audi-Board

Een perfecte keus heb je gemaakt met die Audi TT, waar aluminium ook echt aluminium is en niet van dat nep plastic zoals in een Mini.

Qua tractie kom je nu ook goed tot je recht, die Mini Cooper S Works was niet op de weg te houden bij nat weer daar heb je nu ook geen problemen meer mee, dankzij dat fantastische quattro systeem van audi.
Hoef je tenminste niet te wachten tot het wegdek droog is of de juiste temperatuur heeft om een acceleratie sprint te doen van 0 tot 100. Gewoon in de s-stand zetten en het pendaal vloeren en binnen 5.8 seconden is de klus geklaart.

Veel plezier met de Audi, je kan altijd nog met mij meerrijden als er een Mini treffen is.

Gr Tommy Cooper
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2008, 20:24

tommy cooper schreef:Ha die Audi-Board

Een perfecte keus heb je gemaakt met die Audi TT, waar aluminium ook echt aluminium is en niet van dat nep plastic zoals in een Mini.

Qua tractie kom je nu ook goed tot je recht, die Mini Cooper S Works was niet op de weg te houden bij nat weer daar heb je nu ook geen problemen meer mee, dankzij dat fantastische quattro systeem van audi.
Hoef je tenminste niet te wachten tot het wegdek droog is of de juiste temperatuur heeft om een acceleratie sprint te doen van 0 tot 100. Gewoon in de s-stand zetten en het pendaal vloeren en binnen 5.8 seconden is de klus geklaart.

Veel plezier met de Audi, je kan altijd nog met mij meerrijden als er een Mini treffen is.

Gr Tommy Cooper
Zóóóóó een nieuwe nickname is al in de maak zie ik :wink:

Naast het uiterlijk van de TT Coupe was ook de kwaliteit van Audi één van de redenen om naar de TT te gaan en het quattro is spectaculair onspectaculair......je voet op het gaspedaal en een versnelling tot in 't oneindige(zonder wielspin), tenminste in die TTS waarin we hebben proefgereden. Ben wel benieuwd hoe die ABT-getunde 240 pk gaan aanvoelen.........
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2008, 21:26

Hey Tony,

Wel een hele mooie auto zoals je um hebt samengesteld! Het interieur is helemaal TOP en aan de buitenkant héél strak. Misschien nog een maatje grotere wielen???

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan een 17 of 18" replica setje voor in de winter...

Qua beleving zal de TT de nieuwe WORKS niet veel ontlopen. Al zal je de wielspin niet gaan missen.
Ben heel benieuwd hoe de TT het met de vierlandenrit gaat doen. Ben wel jaloers op de 240PK / S-Tronic combinatie.

Productie rond week 9 zou inderdaad eind maart afleveren betekenen.

@ Tommy Cooper; toch maar een Q5 ipv een Tiguan hahahaha

groetjes,
Peter
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2008, 21:53

Hey Peter,

Was al aan 't zoeken naar foto's die de buitenkant goed weergeven, dit geeft alvast een indruk op de 19''velgen na......Tja, moet eerlijk bekennen dat die 19" TTS-velgen het helemaal af maken, maar ergens moet je een grens trekken.....maar verleidelijk blijven ze wel :wink:
Nu ben ik nog op zoek naar interieurfoto's die het door mij gekozen S-line met Alcantara leer met zilver stiksel weergeven....mss ook iets daarvan, Peter??
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2008, 23:13

Afbeelding
Afbeelding

Weinig van te vinden... dit geeft een beetje een idee.
jbcola
Brugse zot

01 jan 2009, 09:29

19" is een must Tony!!!
Echt een dikke kar 8) 8)
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

01 jan 2009, 09:47

Niks Audi-board....Blackboard!!

Je desertie zij je vergeven omdat je voor een zwarte gaat! Blijft toch het mooiste wat er is voor een sportscar. :p
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jan 2009, 11:27

Blackbird schreef:Niks Audi-board....Blackboard!!

Je desertie zij je vergeven omdat je voor een zwarte gaat! Blijft toch het mooiste wat er is voor een sportscar. :p
hey medeorganisator aka Blackbird, daar kan ik mee leven......... BLACKBOARD 8) :mrgreen:
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jan 2009, 11:32

jbcola schreef:19" is een must Tony!!!
Echt een dikke kar 8) 8)
Afbeelding
9Jx19 in 7 dubbelspaaks design met 255/35 R19 banden

Zijn ook in Titaanoptiek verkrijgbaar
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

S-line stoelen met alcantara leer, zilver stiksel

01 jan 2009, 11:38

Afbeelding
S-line stoelen met alcantara leer(rug- en zitgedeelte), zilver stiksel
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

01 jan 2009, 11:52

Toni, mooie keuze auto, veel plezier en veilige kilometers gewenst.

Toch een beetje jammer dat je geen Works hebt gekozen maar ik kan me goed voorstellen dat je voor de TT bent gegaan, dat is gewoon een mooiere auto voor dat geld.

Ik hoop niet dat dat het einde is van de ritten, gewoon met de TT komen of de Mini van Ton of Marga eventjes inpikken :)

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”